עליך עיננו כתב:למה לא עבירה??
ברור שכן צריך על זה כפרה גם אחרי התרת הנדר וברש"י כ' אפי' שיתברר שלא היה נדר כלל שבעלה היפר לה כ' וה' יסלח לה...וע"ז שאלתי..
צורב מתחיל כתב:עצם עשיית הנדר זו עבירה?
אם לא, מה שייך לעשות ע"ז תשובה?
בודאי תשיב שהוא כבונה במה, אמנם מלבד שזה לא איסור דאוריי', הרי הבונה במה ועושה תשובה במקום לשבור את הבמה שבנה, איזה משמעות יש לתשובה שלו?
עליך עיננו כתב:צורב מתחיל כתב:עצם עשיית הנדר זו עבירה?
אם לא, מה שייך לעשות ע"ז תשובה?
בודאי תשיב שהוא כבונה במה, אמנם מלבד שזה לא איסור דאוריי', הרי הבונה במה ועושה תשובה במקום לשבור את הבמה שבנה, איזה משמעות יש לתשובה שלו?
כן!! כך איתא בשו"ע ריש הלכ' נדרים כל הנודר אע"פ שמקיימו נקרא רשע ונקרא חוטא..ועי' בט"ז שכ' שנקרא חוטא כל זמן שנדרו עליו...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 419 אורחים