הרמב"ם בפירוש המשניות כותב (בגירסת הדפוסים בש"ס)
לאו שנתק לעשה אין לוקין עליו אלא אם לא קיים העשה שבו כגון מה שאמרה תורה לא תקח האם על הבנים הוא לאו ואם עבר ולקח כאחד אמרה שלח תשלח את האם וזה מצות עשה וכשישלח האם אינו חייב מלקות ולפיכך אינו חייב מלקות על לקיחתם כאחד לפי שיוכל לשלח האם ויקיים העשה
ובתרגום ר"י קאפח
לאו שנתק לעשה אין לוקין עליו אלא אם לא קיים עשה שבו, כגון אמרו יתעלה לא תקח האם על הבנים, הרי זה לאו, ואם עבר ולקחם כולם אמר שלח תשלח את האם, וזה עשה, וכל זמן שישלח את האם אינו חייב מלקות, ולפיכך אינו חייב מלקות בעת לקיחתם יחד שהרי יכול לשלח את האם ויקיים את העשה.
1. למה הרמב"ם מדגיש שוב ושוב שמדובר באופן שלקח אותם יחד? הרי לכאורה גם אם לקח האם בלבד הוא עובר על לאו!
2. האם הרשב"א והרמב"ם עומדים בשיטה אחת בזה שמדובר במצווה הבאה בעבירה? לכאורה משמע מפירוש המשניות שדוקא אם הוא מתכוון לקחת את שניהם הוא עובר בלאו, ואז אולי לא שייך לומר על זה מצווה הבאה בעבירה אם לוקח רק את האם.