בריש מס' ברכות מתני' מאימתי קוראין את שמע בערבית וכו' ומיד הגמ' שואלת מי אמר בכלל שצריך לקרות קריאת שמע עד שהתנא שואל מאימתי. וכן מצינו בריש בגמ' בריש מס' תענית לענין אמירת 'משיב הרוח ומוריד הגשם'.
במשנה פ"ב דשבת אמרינן במה מדליקין ובמה אין מדליקין וכו'. לכאו' מי אמר שצריך להדליק נרות לכבוד שבת עד שהתנא שואל במה מדליקין ובמה לא וכו', פי' היכן למדנו מלפנ"כ שצריך בכלל להדליק נרות לכבוד שבת קודש, ומדוע הגמ' כאן לאחר המשנה לא שאלה כריש מס' ברכות ומס' תענית?