הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 15, 2012 9:40 am
1. אין חולק על החזו"א, שהרי דבריו הם סברא פשוטה. לא היה צריך ל-"אמץ את דבריו" כי אלו כלל לא דברים "שלו", במובן שיש בכך חידוש מיוחד מתורת החזו"א, אלא קביעה הלכתית פשוטה. מה גם, שיש מגדולי ישראל שפסקו כך עוד לפני החזו"א (ובראשם מרן הראי"ה זצ"ל).
3. מהנעשה בפועל אי אפשר להביא ראיה למה היא ההלכה, אלא רק לכך שיש בני אדם העוברים על ההלכה, בעוה"ר.
4. קיים חיבור שלם של הגאון רבי מנשה קליין בעניין זה (רק שאיני זוכר כרגע את שם החיבור), בו הוא פוקח עינים עוורות לחומרת הדבר, עיין שם היטב ותבין את עומק הבעיה הקיימת בציבור ועד כמה מזלולזלת הלכה זו העומדת ברומו של עולם.