ראיתי בשותי"ם שדנו מה יעשה בחור שמקצת שערותיו הלבינו.ולכא' ישנה עיצה פשוטה שאדם אחר יצבע לו את שערותיו ולכא' האדם עצמו אסור לו לעשות תיקוני אשה אך האם גם אחר אסור לו ובפרט יש לדון
שאשה תצבע לו והיא אינה מוזהרת בלא ילבש אלא בלא תלבש
ואין לומר דהוא משתתף בזה שמניח לה לצובעו דהרי חזינן שצריך בהקפה לימוד מיוחד לאיסור ניקף [אמנם עדין אולי יחשב גרמא ,אכן הרי גרמא מותרת לרוב הראשונים ובפרט במקום הצורך
האם כ"ז נכון