נאמנת אשה לומר: כזה ראיתי, ואבדתיו. אם הוא מראה לבן או ירוק, טהור. אבל אם הביאו לפנינו דם, והחזקנוהו בטמא, או אפילו נסתפקנו אם הוא טמא או טהור, והיא אומרת: חכם פלוני טיהר לי כיוצא בזה, אין סומכין עליה
פתחי תשובה שם:
ועי' בתוה"ש שכ' דאפילו אם היא מביאה דם הראשון ואומרת זה שהוא כזה טיהר לי החכם דאז ליכא למיחש שמא טעתה בדמיונות מ"מ אין סומכין עליה ע"ש
תורת השלמים שם:
לשון הרשב״א דילמא כי היכי דלדידן לא איתברר איהו נמי לא קים עליה ולא יכלינן למיקם עליה וסברא כזה היה ואינו עכ״ל והובא בב״י ולפ״ז נראה דאם האשה מביאה דם הראשון ואומרת זה שהוא כזה טיהר לי פלוני חכם דנאמנת דהרי אנו רואין שאינה טועה בדמיונות אך מסוגי׳ דש״ס סוף פ׳ כל היד מוכח דאף כה״ג אינה נאמנת דאל״כ אמאי לא מתרץ הש״ס התם עובדא דילת׳ הכי וגם ל׳ רש״י שם משמע דכל היכא דהדם לפנינו אין סומכין על נאמנות האשה וצ״ע
אשמח מאד לעזרה בהבנת דבריו.
תודה מראש