יש לעיין מדוע צריך עדים לחלות הקידושין, ואם אין שני עדים אפילו שניהם מודים לא מועיל.
ובקצות (רמא, א) נקט שתפקידם כדי להודיע לאחריני (וממילא נקט שעקרונית הודאת בע"ד גם היתה יכולה להועיל, אלא שבקידושין אינה מועילה בגלל שחב לאחריני). ואכמ"ל. ובדרך זו נראה גם אצל הגרמ"פ באגרות משה אה"ע ח"א סי' פה, וביאר שם שקידושין אוסרים כהקדש, ואם אינם אוסרים אינם קידושין (ע"פ גיטין פב) ולכן חייבים עדים.
ויש לעיין ברמב"ם תחילת אישות א, א, שמשמע שהיא נקודה מהותית בקידושין, ואכמ"ל.