דעת הראב"ע ובעקבותיו הרמב"ן שלאחר שנבנה המשכן, האוהל מועד, שוב לא דיבר השם עם משרע"ה על ההר סיני, ומכוח זה התקשו להסביר א"כ איך יתכן שפרשת בהר נאמרה בהר סיני ולא באוהל מועד, וכתבו לדחוק ולתרץ אין מוקדם ומאוחר בתורה, ופרשת בהר נאמרה לפני פרשת ויקרא בטרם נבנה האוהל מועד.
ואני שואל.
א. מדוע לו לראב"ע לומר בזה אין מוקדם ומאוחר בתורה, ומדוע שלא נתרץ פשוט יותר, שהפרשיות נכתבו לפי הסדר שמסרם משה לישראל, ומשה רבינו ע"ה מסר להם לישראל את פרשת 'בהר' לאחר שמסר להם פרשת ויקרא (וכפי שכותב להדיא ראב"ע).
ב. מדוע רש"י בחר לסתום ולא לפרש דבר זה, והאם ניתן לומר שדעת רש"י הוא שפרשת בהר נאמרה אחר פרשת ויקרא וגם לאחר הקמת האוהל התייחד הדיבור עם משרע"ה על ההר ולאו דווקא באוהל מועד ודלא כדעת ראב"ע והרמב"ן.
גם מלשונו של רש"י בפרשת כי תשא ועוד משמע שטרם נבנה האוהל מועד נמסר לו למשה פרשת משפטים תרומה ותצווה. ותו לא.
אם מישהו יוכל להחכים אותי בנידון, או להפנות אותי למקום הנכון אודה לו מאוד.