יצג כתב:יעויין סמג לאוין רנ (נזיר):
אמרו חכמים (ע"ז נט, א) לך לך אמרין נזירא סחור סחור לכרמא לא תקרב פן ישכח ויאכל מן הענבים, וכן יתרחק ממושב שותי יין פן יבא לידי מכשול.
ויעויין מלבי"ם שופטים יד, ה: ויבואו עד כרמי תמנתה. כפי הנראה היו אז ימי בכורי ענבים, ובבואם במשעול הכרמים עקם שמשון את הדרך כענין (שבת יג א) סחור סחור אמרינן לנזירא לכרמא לא תקרב.
ויעויין תוספות תלמיד ר"י הזקן שבת יג, א: סחור סחור כו', בנזיר החמירו יותר משאר איסורים משום דכו"ע אכלי והוא לא אכיל.
ויעויין תוספות פסחים ב, א.
ההוא תלמידא כתב:מלשון "דברי סופרים" של הרמב"ם אין לדייק כלום, וכידוע. והדברים עתיקים.
בברכה המשולשת כתב:ההוא תלמידא כתב:מלשון "דברי סופרים" של הרמב"ם אין לדייק כלום, וכידוע. והדברים עתיקים.
ודאי שיש לדייק, אלא שהשאלה היא אם כוונתו לדרבנן (כהבנת הרמב"ן והראב"ד בשיטתו) או לדאורייתא שאינו מפורש (כהבנת התשב"ץ ורוב האחרונים).
יאיר כתב:יצג כתב:יעויין סמג לאוין רנ (נזיר):
אמרו חכמים (ע"ז נט, א) לך לך אמרין נזירא סחור סחור לכרמא לא תקרב פן ישכח ויאכל מן הענבים, וכן יתרחק ממושב שותי יין פן יבא לידי מכשול.
ויעויין מלבי"ם שופטים יד, ה: ויבואו עד כרמי תמנתה. כפי הנראה היו אז ימי בכורי ענבים, ובבואם במשעול הכרמים עקם שמשון את הדרך כענין (שבת יג א) סחור סחור אמרינן לנזירא לכרמא לא תקרב.
ויעויין תוספות תלמיד ר"י הזקן שבת יג, א: סחור סחור כו', בנזיר החמירו יותר משאר איסורים משום דכו"ע אכלי והוא לא אכיל.
ויעויין תוספות פסחים ב, א.
ומעתה יובן שהרי הלך עם אביו ואמו ביחד ואיך פגע בו הכפיר בהיותו לבדו עד שאביו ואמו לא ידעו מזה?
אלא שבבואם במשעול הכרמים עיקם שמשון את הדרך כענין סחור סחור אמרינן לנזירא לכרמא לא תקרב ובהיותו יחיד והנה כפיר אריות שואג לקראתו.
(וכן הוא מהגר"א).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 338 אורחים