עמוד 4 מתוך 4

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: א' יולי 19, 2020 10:07 pm
על ידי עני בן פחמא
פלוריש כתב:
עני בן פחמא כתב:בספר נר מציון לרב נתן בן סניור, כתב שעשיית חדר יחוד היא חומרא ראויה, והביא שכך נהגו הרב יהודה צדקה והאור לציון, וכך נוהג הרב שלום כהן.

והדברים תמוהים ששלשה מגדולי הספרדים ינהגו כך ולא נמצא כן בשום מקום אחר, ובפרט שכך נהגו הספרדים דורי דורות, לרבות רבם של השלשה הגר"ע עטייה.

https://forum.otzar.org/download/file.php?id=93188

שאלתי את אחד החכמים, וזה אשר למדתי מדבריו:
בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראות בעל האול"צ היו פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח): https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 80#p643828
ידוע לכל שהרב שלום כהן מורה לעשות ייחוד, יש לו תלמידים שמתחתנים כל כמה ימים ואפשר לבוא לראות.
גם הרב יצחק ברכה פעם לא היה מייחד את תלמידיו (וכן כתב בספרו), וכיום מייחד או לפחות ממליץ, וכך עשה בחתונת בנו.
(ולגבי הרב צדקה לא ענה לי)


לגבי האור לציון, הרב יצחק טוען שהוא היה נגד, וכך יש כמה מקורות במרשתת, אינני מכיר את הספר תפארת ציון, ועכ"פ קשה לומר שהוא עודד חדר יחוד (אינני זוכר את שלונו המדויקת של הנר מציון), בזמן שהוא רק עודד לפעמים בשביל המנוחה.
לגבי הרב שלום כהן אינני יודע, ותמוה שהוא נגד רבותיו בזה.

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ב' יולי 20, 2020 1:29 am
על ידי יוצא פוניבז'
בעיקר הנושא, ראיתי לא מזמן ספר בשם 'עדות ביהוסף' בעניני קבלת הוראות מרן, יש שם סימן בבירור ענין החדר יחוד.

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ב' יולי 20, 2020 11:08 am
על ידי עני בן פחמא
ראו כאן

https://tablet.otzar.org/he/pages/?&res ... ook=182674

בעמוד 38 בענין הרב שלום כהן.

וכן ראו פה https://tablet.otzar.org/he/pages/?&res ... ook=193611

בענין הרב בן ציון והרב יהודה צדקה.

לגבי הרב בן ציון תעשו חיפוש באוצה"ח 'חדר יחוד אבא שאול', ותמצאו תוצאות רבות שמעידות שהוא היה נגד.

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 2:18 am
על ידי פולסברג
האם מצינו דוגמא לזאת בעוד מנהגים, שמי שמחמיר נקרא נוטש את המסורה וצריך לעזוב את החתונה ומוציא לעז [עי' בקישור למעלה]?

מי שמתחיל ל-גדל זקן-להקפיד על שרויה-לא להשתמש בחשמל-ללכת למקוה גם יהא נידון ברותחין כמו זה? מה להם כי נזעקו על זה דווקא?

ולענין פריצות, כדאי לזכור שבעבר הרחוק היו עושים סעודה אחר הבע''מ כמבו' ריש כתובות...

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 6:24 am
על ידי נהר שלום
פולסברג כתב:האם מצינו דוגמא לזאת בעוד מנהגים, שמי שמחמיר נקרא נוטש את המסורה וצריך לעזוב את החתונה ומוציא לעז [עי' בקישור למעלה]?

מי שמתחיל ל-גדל זקן-להקפיד על שרויה-לא להשתמש בחשמל-ללכת למקוה גם יהא נידון ברותחין כמו זה? מה להם כי נזעקו על זה דווקא?

התשובה פשוטה כי לשיטתם זה פריצות

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 1:10 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
פולסברג כתב:האם מצינו דוגמא לזאת בעוד מנהגים, שמי שמחמיר נקרא נוטש את המסורה וצריך לעזוב את החתונה ומוציא לעז [עי' בקישור למעלה]?

מי שמתחיל ל-גדל זקן-להקפיד על שרויה-לא להשתמש בחשמל-ללכת למקוה גם יהא נידון ברותחין כמו זה? מה להם כי נזעקו על זה דווקא?

ולענין פריצות, כדאי לזכור שבעבר הרחוק היו עושים סעודה אחר הבע''מ כמבו' ריש כתובות...

בעבר הרחוק היו קדושים. וכבר אמר מרן הרב שך זצ"ל מדוע אין רוה"ק כמו של החזו"א בדורינו, וזה ברור לכל מבין ומשכיל.

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 1:27 pm
על ידי בברכה המשולשת
פולסברג כתב: ולענין פריצות, כדאי לזכור שבעבר הרחוק היו עושים סעודה אחר הבע''מ כמבו' ריש כתובות...


ואכן, הרמב"ם נלחם נגד זה בגלל פריצות

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 5:43 pm
על ידי יהושע100
קצת סוטה מהנושא העיקרי שעליו מדברים כאן, אך אשמח לדעת כיצד יישבו את דעת הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ"ל לגבי שבע ברכות בסוף החתונה, שכמדומה לי גם הספרדים כיום מברכים אותן. שהרי משמע מדבריו שהשבע ברכות של החופה הינן על הייחוד שאחר כך ולא צריך בברכות השבח עובר לעשייתן, ולפ"ז אין מקום לעשות עוד הפעם ז' ברכות על הסעודה שהרי עדיין לא נישאו. וא"ת שסמכו בזה על השיטות שחופה הוי בכלונסאות, ממילא חייבת בכיסוי ראש.

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 6:41 pm
על ידי בברכה המשולשת
נדון במאמרו של הרה"ג יהושע ון דייק בירחון האוצר

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 9:38 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
יהושע100 כתב:קצת סוטה מהנושא העיקרי שעליו מדברים כאן, אך אשמח לדעת כיצד יישבו את דעת הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ"ל לגבי שבע ברכות בסוף החתונה, שכמדומה לי גם הספרדים כיום מברכים אותן. שהרי משמע מדבריו שהשבע ברכות של החופה הינן על הייחוד שאחר כך ולא צריך בברכות השבח עובר לעשייתן, ולפ"ז אין מקום לעשות עוד הפעם ז' ברכות על הסעודה שהרי עדיין לא נישאו. וא"ת שסמכו בזה על השיטות שחופה הוי בכלונסאות, ממילא חייבת בכיסוי ראש.

טענת ר' שלמה זעפרני שליט"א.

Re: פולמוס חדר יחוד (לספרדים)

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 9:43 pm
על ידי יהושע100
יוסף חיים אוהב ציון כתב:טענת ר' שלמה זעפרני שליט"א.


שאלתי היא כיצד יישבו קושיה זו לדעת הגר"ע.