עמוד 4 מתוך 4

Re: לשון 'כל' ולשון 'הרבה' על פחות מג'

פורסם: א' אוגוסט 22, 2021 7:46 am
על ידי שמואל דוד
סוכה מו.
אמר רב אשי חזינא ליה לרב כהנא דקאמר להו לכולהו אכסא דקדושא

Re: לשון 'כל' ולשון 'הרבה' על פחות מג'

פורסם: א' ספטמבר 26, 2021 8:41 am
על ידי שמואל דוד
רש״י ביצה כד: ויש לי ראיות הרבה כו׳ ע״ש.

Re: 'כל' על פחות מג'

פורסם: ה' מאי 04, 2023 6:12 pm
על ידי שמואל דוד
דמשק כתב:
דורש מבקש כתב:אם אין זכרוני מטעני. גם בספרו אבני חפץ מדבר על זה. וגם בספר בית דוד לייטער.

באבני חפץ (סי' מ"ט) הוא דן בענין דומה, בענין 'הרבה' ו'כמה' האם הוא דוקא משלשה ולמעלה או גם על שנים

תוספות סוטה טז: ד״ה מביא ״בכמה״ דוכתי והזכיר רק שני מקומות.

Re: 'כל' על פחות מג'

פורסם: ה' מאי 11, 2023 5:50 pm
על ידי דורש מבקש
השאלה אם נמצא עוד בש"ס בענין זה אז אפילו אם תוס' אינו מביא אינו ראי'. עי"ש באבני חפץ שהביא כעין ראי' זו שתוס' כתב "בכמה דוכתי" ולא נמצא בש"ס יותר משניים.

Re: לשון 'כל' ולשון 'הרבה' על פחות מג'

פורסם: ג' נובמבר 07, 2023 8:33 pm
על ידי שמואל דוד
פרשת חיי שרה כד - כ

רש״י ותער - לשון נפיצה והרבה יש בלשון המשנה המערה מכלי אל כלי כו׳

כאן ראינו לשון ״הרבה״ על מקום א׳ ועיין בזה.

Re: לשון 'כל' ולשון 'הרבה' על פחות מג'

פורסם: ג' נובמבר 07, 2023 9:15 pm
על ידי צופה_ומביט
למה מקום אחד?

הלשון המערה מכלי אל/ל כלי נמצא במשנה בג' מקומות: ע"ז ה, ז. טהרות ד, ד. טבול יום ב, ז.
וחוץ מזה עוד כעי"ז בתרומות יא, ח המערה מכד לכד, ובמכשירין ה, י המערה מחם לחם.
[כל זה הובא ברש"י השלם על אתר].

Re: לשון 'כל' ולשון 'הרבה' על פחות מג'

פורסם: ד' נובמבר 08, 2023 1:51 am
על ידי שמואל דוד
יישר כח גדול! אגב עיין ספר וירא משה (שולומון) מש״כ על רש״י הנ״ל ודפח״ח