עמוד 4 מתוך 4

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ה' דצמבר 07, 2017 11:58 am
על ידי שבע
תתלד.
ברכות נט. מאי רעמים? ענני דשפכי מיא ("המון מים בשמים"), ברקא תקיפא ("ברקים של אש") וכו', ענני חלחולי מחלחלי ואתי זיקא ("רוח"). ושמואל אמר: ענני בגלגלא ("קול רעמך בגלגל... ותרעש הארץ" כנגד מלכות).

תתלה.
מעלה נשיאים ("עננים") מקצה הארץ, ברקים ("אש") למטר עשה, מוצא רוח מאוצרותיו (וראה לעיל ריד. רפז.).

תתלו.
חז"ל: כשראו האבות ומשה את ההיכל חרב התחיל אברהם ממרט בזקנו ואמר: מי יתן ראשי מים וכו', יצחק אמר: שמעתי ותרגז בטני, יעקב אמר: קלים היו רודפינו מנשרי שמים. כל אחד אמר פסוק לפי מידתו;
אברהם בעל גמילות חסדים, שבזכות זה היתה מרים מפרנסת הדור במדבר ("באר של מרים"), לכן ר"ת: מי יתן ראשי מים ר"ת מרים שבזכותה היו ישראל יונקים מבאר מים חיים, ומדת אברהם נמשלה למים, לכן אמר הוא זה הפסוק.
יצחק אמר נגד מידת עבודה, שהיה אהרן עומד ומקריב בעבודה במדבר, והיו ז' עננים מחפים על ראשיהם של ישראל, ועתה בחורבן שמעו כי נאנחה אני ("ר' יהושע פתר קרייא באהרן, בשעה שמת אהרן ענני הכבוד הסתלקו, וישמע הכנעני מלך ערד"), זהו שאמר: שמעתי ותרגז בטני, נגד מידת רוגז.
ויעקב עמוד התורה, שהיה משה נותן מן לישראל מן השמים, לחם אבירים של מלאכי השרת, לכן אמר עתה: קלים היו רודפינו מנשרי שמים, שמתחילה היה נושא אותם על כנפי נשרים - מגלה עמוקות פ' דברים.

תתלז.
חז"ל: שאמר הקב"ה לירמיה: בני היכן אתם, כהני היכן אתם, אהבי היכן אתם - נגד ברית יעקב היא התורה אמר "בני היכן הם" ("אספרה אל חוק ה' אמר אלי בני אתה אני היום ילדתיך"), נגד ברית יצחק כנגדו עמוד עבודה אמר "כהני היכן הם", נגד גמילות חסדים ברית אברהם אמר "אהבי היכן הם" ("זרע אברהם אהבי") - שם.

תתלח.
כנגדם היו בשעת חורבן ג' נביאים: ירמיה, צפניה, חולדה (וסימן: ויחץ את הילדים) - ירמיה בשווקים, צפניה הוכיח בבית המקדש, חולדה לנשים. וכן בכל דור ודור צריך שלשה מעמידי המרכבה - שם.

תתלט.
כנגדם ג' נביאים: ישעיהו, ירמיהו, יחזקאל - שם.

תתמ - תתמב.
ג' דמעות נגד ג' גליות שהיו בבית ראשון וג' גליות בבית שני - שם.

תתמג.
כתובות קד. ג' כתות של מלאכי השרת יוצאות לקראתו - שם.

תתמד.
איכה ג: שתם תפלתי - ג' ענינים בגלות שכינה תורה מלאכים - שם.

כ"י משנת של"ה - ר' שמואל ארקיוולטי

פורסם: ה' דצמבר 07, 2017 1:29 pm
על ידי שבע
מצ"ב טבלה שסידר ר' שמואל ארקיוולטי בשנת של"ה בערך ("פה ויניציאה") -
ובה שלישיות רבות.
Budapest - Magyar tudomanyos akademia, MS. Kaufmann A 187

ואגב, הוא כותב רמז נאה על הנכנסים ל"פרדס" ומקצצים בנטיעותיו:
פגר - ר'אשי ת'יבות: פרוד, גשמות, רבוי. כי המאמין א' מג' אלה בספי'רות - פגר נחשב.

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ה' דצמבר 07, 2017 1:38 pm
על ידי שבע
תתמה.
שמות המלאכים שסיומם א"ל (כמו מיכא"ל) הם מקו החסד, ושסיומם ו"ן (כמו אדירירו"ן) הם מקו הדין, והמשלימים בי"ה (כמו טפטפי"ה) הם מקו הרחמים. וסימנך: א"לה"ינ"ו - כ"י הנ"ל.

תתמו.
אמה, עבד, שפחה - כנגד ג' עולמות: בריאה, יצירה, עשיה (וראה לעיל קטז.) - שם.

תתמז.
ג' מלאכים: עטוריא"ל, נשריא"ל, מלכיא"ל - שם (וראה פרדס רמונים טז, ג).

תתמח.
שרש "ידע" - מורה אהבה ("כי ידעתיו"), ומורה עונש ("ויודע בהם אנשי סוכות"), ומורה חבור ("והאדם ידע") - ספרים (וראה לעיל שפט. לענין "משפט").

תתמט.
אין השור נעשה מועד עד שיעידו בו שלשה פעמים - וראה לעיל שיב.

תתנ - תתנא.
חז"ל: התורה ניתנה אש שחורה על גבי אש לבנה - כי הגבורה שחורה, והגדולה (מדת החסד) לבנה, ותפארת משניהם, על כן ניתנה תורה ממנו. ולכן כותבין התורה שבכתב בדיו שחור ובקלף לבן, והאחרים כולם פסולין - ספר הפליאה.

תתנב.
שכל בכח, שכל בפועל, שכל הנקנה - לקה"ל ע"פ לקו"מ סי' כה.

תתנג.
ב' פאות וזקן - לקה"ל גלוח ה"א.

תתנד.
ברכות נה. ג' דברים מזכירין עוונותיו של אדם: קיר נטוי, ועיון תפלה, והמוסר דין על חבירו - ע"פ עשרה מאמרות, חקור דין, ח"א, פרק י.

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 9:37 pm
על ידי שבע
תתנה.
ב"ר: אמון פדגוג, אמון מכוסה, אמון מוצנע - קומץ המנחה למהר"צ הכהן (ח"ב אות ו).

תתנו.
את דבתם רעה: אבר מן החי, קורין לאחיהן עבדים, וחשודים על העריות (היפך ג' קוין).

תתנז.
פ' וישב: נכאת, וצרי, ולוט - אור יקר (כרך ו', עמ' צז).

תתנח.
שם: ישמעאלים, מדינים, מצרים.

תתנט.
עמוס ג: הישאג אריה ביער, היתן כפיר קולו, התפול צפור על פח הארץ (היעלה פח מן האדמה כנגד הרביעית).

תתס.
ג"פ במקרא: ג"פ הבו לה' (תהלים כט, שם צו, דברי-הימים א' טז) וראה לעיל לד.

תתסא.
ויושט המלך לאסתר את שרביט הזהב, ותגע בראש השרביט, ויושט המלך לאסתר את שרבט הזהב - מגלה עמוקות פ' ואתחנן.

תתסב.
שלשה מלאכים נזדווגו למשה (דברים רבה יא) וסימן: אל יחסר המזג מיכאל מימין גבריאל משמאל וזנגיאל הסופר באמצע - שם.

תתסג.
שנותיו של משה רבינו שנחלקו על מ' מ' מ' - מ' במצרים, מ' בכוש, מ' במדבר, וסימן: כי לא דבר ריק הוא מכם - שם פ' עקב.

תתסד.
לך אל נמלה עצל... אשר אין לה קצין, שוטר, ומושל - שם פ' שופטים.

תתסה.
הגדול הוא אברהם קורא הפסוקים, ושל שמאל אומר הכהו הוא יצחק, ויעקב הוא האומר והוא רחום - שם פ' נצבים.

תתסו.
ג' חלקים אלו שמכין: א' לפניו ושתים לאחריו רמז על ג' מדות של אבות העולם - שם.

תתסז.
הצור תמים פעלו כנגד אברהם, כי כל דרכיו משפט כנגד יצחק, אל אמונה כנגד יעקב - שם פ' האזינו.

תתסח.
בראש השנה מתעטר יצחק לריש אבהן, ביום הכפורים יעקב, בהושענא רבה אברהם - שם.

תתסט.
שאלי שלום ירושלים - ד' מראות של מרכבה עליונה: אדום ירוק לבן שחור (אברהם לבן, יצחק אדום, יעקב ירוק, דוד שחור) - שם פ' וזאת הברכה.

תתע.
ב"ר: ג' מציאות מצא הקב"ה: אברהם, דוד, ישראל.

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ב' דצמבר 11, 2017 10:48 pm
על ידי שבע
תתעא.
עירובין סה: בכוסו, בכיסו, ובכעסו - צדקת הצדיק אות רמח.

תתעב.
שמעתי כי אברהם אבינו ע"ה ראש למבקשי ה' בהתחלת השתדלות ועבודה להתחסד עם קונו. ויצחק אבינו ע"ה הוא תלמיד חכם. ויעקב הוא הקדוש שכל מעשיו בקדושה ולא רפרף עיניו מימיו בלא כוונה לכבוד שמים כך שמעתי. וכל האבות כלולים זה בזה - דברי סופרים (למהר"צ) אות לו.

תתעג.
תפילת אברהם אבינו ע"ה נקרא בלשון עמידה, ויצחק בו נאמר לשון שיחה פעם ראשון, ותפילה דיעקב אבינו ע"ה נקרא לשון פגיעה - שם (עיי"ש).

תתעד.
סנהדרין צט: עמל מלאכה, עמל פה, עמל תורה - שם (עיין שם היטב).

תתעה.
ישעיה ד: ענן, ועשן, ונוגה - אור יקר פ' ויחי (כרך ו', עמ' קפג).

תתעו.
אבות העולם באו לתקן חטא אדם הראשון: אברהם אבינו ע"ה תיקן הסוף ועומק אחרית דחטאו - באמונה ("והאמין בה' "), ויצחק אבינו ע"ה תיקן התחלת החטא בראייה דאיסור - שנסתלק ממנו כל חיזו דהאי עלמא בחייו, ויעקב אבינו ע"ה תיקן גופו של חטא וביקש ונתן לי לחם לאכול, שלא רצה לאכול רק מה שה' יתברך יתן לו - מחשבות חרוץ אות יח.

תתעז.
תקוני זוהר: אלהי"ם - מ"י אל"ה, אלה ג' אבות. והיינו "אלה" ג' אותיות: א' חסד, ל' גבורה, ה' באמצע. והמלכות כוללת שלשתם נקראת "אהל", והבינה כוללת אותם ונקראת "לאה" - אור יקר שם (כרך ו' עמ' רד).

תתעח.
ד' נשי יעקב הם ד' בחינות לשכינה: מצד החסד (לאה), ומצד הגבורה (זלפה), ומצד תפארת (רחל), ומצד עצמה (בלהה) - שם (עמ' רלה).

תתעט.
זוהר ויחי: מיין צלילן, מיין מתיקין, מיין מרירן - שם (עמ' רמט).

תתפ.
זה הים גדול (ת"ת) ורחב ידים (חו"ג) - שם (עמ' רנ).

תתפא.
זוהר ויחי: שירתא (שיר השירים) דאיהו רחימו דעותרא (יצחק), ורחימו דנהירו (אברהם), ורחימו דכל תושבחן (יעקב) - שם (עמ' רעח).

תתפב.
צדקה, הוצאת והחזרת חצים, סמיכה, ונגינה כנגד דוד - ע"פ ספו"מ מעשה יג, יום ו'.

תתפג.
שארה, כסותה, ועונתה - תקוני זוהר, תיקון סט.

תתפד.
דניאל ד: רבא אילנא, ותקיף, ורומיה ימטי לשמיא, וחזותיה לסוף כל ארעא (כנגד המלכות) - אור יקר (כרך ג', עמ' לט).

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ב' דצמבר 18, 2017 5:56 pm
על ידי דרומי
מענינא דיומא - בהלל אומרים שלוש פעמים את המלים "בשם ה' כי אמילם":

1) כל גוים סבבוני - בשם ה' כי אמילם.

2) סבוני גם סבבוני - בשם ה' כי אמילם.

3) סבוני כדבורים דועכו כאש קוצים - בשם ה' כי אמילם.

גם שלישיה זו מקבילה היא לשלושת האבות, ונתבאר בספר 'מאמרי אדמו"ר הזקן - הקצרים' עמ' תכד-תכה. יראה חכם ויוסיף דעת.

[שוב ראיתי שהזכיר שלישיה זו הרב שבע בדבריו, בשם 'ספרים', ואין בית המדרש בלא חידוש]

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ד' דצמבר 20, 2017 2:42 am
על ידי שבע
תתפה.
שבת כג: דרחים רבנן, דדחיל מרבנן, דמוקיר רבנן - (חתני שיחי').


תשע מנחות ליחיד (רמב"ם מעה"ק יב, ד):

תתפו.
מנחת סולת, מחבת (קשה), מרחשת (רך).

תתפז.
מנחת חביתין (כהן גדול), מאפה תנור חלות, מאפה תנור רקיקין.

תתפח.
מנחת חינוך (כהן), מנחת חוטא, מנחת סוטה.


תתפט.
שלש מנחות לציבור (שם ג): לחם הפנים, עומר התנופה, שתי הלחם.

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ב' ינואר 29, 2018 6:29 pm
על ידי שבע
תתצ.
רש"י פ' יתרו: טובת המן (הנבלע ברמ"ח איברים), הבאר (מסטרא דיצחק), והתורה.

תתצא.
גלות מצרים כנגד אברהם, בבל כנגד יצחק, וגלות האחרון כנגד יעקב - לבנת הספיר (וראה לעיל פה.).

תתצב.
סוטה יב. (כינויי מרים): צֶרֶת, וצֹחַר, ואתנן.

תתצג.
שם: וְאֵלֶּה בָנֶיהָ - יֵשֶׁר שישר את עצמו, וְשׁוֹבָב ששיבב את יצרו, וְאַרְדּוֹן שרדה את יצרו.

תתצד.
כינויי מרע"ה: יֶרֶד אֲבִי גְדוֹר, חֶבֶר אֲבִי שׂוֹכוֹ, יְקוּתִיאֵל אֲבִי זָנוֹחַ.

תתצה.
תהלים מה: מור, ואהלות, קציעות - רמד''ו.

תתצו.
ג' פעמים בש"ס: יש קונה עולמו בשעה אחת (עבודה זרה דף י: יז. יח.) - קטיעא בר שלום (התגייר), אלעזר בן דורדיא (פרש מעריות), ההוא קלצטונירי (תיקון שפיכות דמים, ודוק).

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ד' מרץ 07, 2018 11:15 pm
על ידי עושה חדשות
ביאור הגר''א - ישעי' פ''א.png
ביאור הגר''א - ישעי' פ''א.png (53.64 KiB) נצפה 5459 פעמים


אולי יש מה להוסיף לעניננו.

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ו' פברואר 08, 2019 1:31 pm
על ידי שבע
Paris - Bibliotheque Nationale heb. 829

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2020 1:03 pm
על ידי שבע
טבלה נוספת - משנות הש"כ

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2020 2:22 pm
על ידי שבע
ע"פ הטבלה האחרונה - לחד מן קמייא - חלק עולם

תתצז.
ארץ, שמים, אויר

תתצח.
עולם עליון, עולם תחתון, עולם אמצעי

תתצט.
פנימי, חיצון, תיכון (וראה רפו.)

תתק.
כרובים, ארון, כפורת

תתקא.
מזבח, שולחן, ארון (וראה קמו.)

תתקב.
בית א-ל, בית א-להים, בית ה'

תתקג.
מחנה כהונה, מחנה לויה, מחנה ישראל (וראה רטז.)

תתקד.
חסד, דין, רחמים (וראה טו.)

תתקה.
בית דין שלשה, בית דין כ"ג, בין דין ע"א

תתקו.
ים, מדבר, יישוב

תתקז.
חוץ לארץ, סוריא, ארץ ישראל

תתקח.
הרים, מישור, עמקים (וראה שכד.)

תתקט.
חיה, בהמה, עוף

תתקי.
עוף המים, עוף יבשה, עוף אויר

תתקיא.
גבינה, בשר, דגים

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2020 2:22 pm
על ידי שבע
ע"פ הטבלה האחרונה - לחד מן קמייא - חלק שנה

תתקיב.
שבת עולם הזה, שבת גאולה, שבת עולם הבא (וראה לעיל תשב. ובאבודרהם)

תתקיג.
שביתה, ברכה, קדושה (וראה לעיל סג.)

תתקיד.
בשבת: נפש יתירה, רוח יתירה, נשמה יתירה (וראה מט.)

תתקטו.
כוס של ברכה: ברכת מזון, הבדלה, קידוש

תתקטז.
שבת, שמיטה, יובל

תתקיז.
שבת, ראש השנה, יום הכפורים

תתקיח.
שבתות, מועדים, ראש חודש

תתקיט.
אות שבת, אות תפלין, אות מילה

תתקכ.
ערבה, הדס, לולב

תתקכא.
פורים, ערב יום הכפורים, שבועות

תתקכב.
פורים, חנוכה, ראש חודש

תתקכג.
תענית תורה, תענית נביאים, תענית כתובים

תתקכד.
נח, דניאל, איוב - (ע"פ יחזקאל יד, יד)

תתקכה.
היה, הוה, יהיה (וראה רנה. רנו.)

תתקכו.
עיבור, ייבום, גלגול (וראה רעה. רעד.)

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2020 2:48 pm
על ידי שבע
ע"פ הטבלה האחרונה - לחד מן קמייא - חלק נפש

תתקכז.
אמ"ש, בג"ד כפר"ת, י"ב פשוטות - (וראה סא.)

תתקכח.
שלשה, שלשה, שלשה - (וראה ריא.)

תתקכט.
ט' אחדים, ט' עשרות, ט' מאות - (וראה רל.)

תתקל.
נקודות ג', נקודות ו', נקודות א'

תתקלא.
טעמים י' גדולות, י' קטנות, י' בינוניות

תתקלב.
משפטים, מצוות, חוקים

תתקלג.
מקרא, משנה, תלמוד

תתקלד.
ביצים (מארי מקרא), אפרוחים (מארי משנה), בנים (מארי קבלה)

תתקלה.
ספורים (מלבוש תורה), דינים (גוף), סוד (נשמה)

תתקלו.
משנה, ברייתא, תוספתא

תתקלז.
אגדה, מדרש (ר' ברכות יא:), תלמוד

תתקלח.
ארוסין, נשואין, מילה

תתקלט.
מילה, פריעה, מציצה (וראה רצז.)

תתקמ.
מילה, ציצית, תפלין

תתקמא.
תפלין, מזוזה, ספר תורה

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2020 2:55 pm
על ידי שבע
6 ערכים הראשונים - ע"פ ביאור הגר"א (ישעיה פ"א) - תשו"ח לעושה חדשות

תתקמב.
שלשה שמות האומה: בנים, ישראל, עמי

תתקמג.
בעלי חכמה, בעלי תורה, בעלי מצות

תתקמד.
אדם, שור, חמור

תתקמה.
בכור אדם, בכור שור, פטר חמור

תתקמו.
סוד, דרוש, פשט (וראה תתקלה.)

תתקמז.
שמים, ארץ, אדם

תתקמח.
ג' מיני אותיות: כתב, לשון, מחשבה - רמ"ק

תתקמט.
חשך (יצחק), ענן (אברהם), ערפל (יעקב) - תקוני זוהר

תתקן.
צדק (אברהם), מאדים (יצחק), חמה (יעקב) - שם

תתקנא.
איתן האזרחי (אברהם), נחל איתן (יצחק), איתן מושבך (יעקב - תפארת) - סבא (בזוהר משפטים קי.)

תתקנב.
עינים (אברהם), חוטם (יצחק), פה (יעקב) - רמ"ק

תתקנג.
את הכבש אחד תעשה בבקר, ואת הכבש השני תעשה בין הערבים, אמורין ופדרין דמתאכלין כל הלילה - רעיא מהימנא (ור' ברכות כו:)

תתקנד.
כללות "פינחס" (גי' "יצחק"), ופרטו: "חס" (אברהם), "פני" (יעקב) - רעיא מהימנא (וראה תתג. תתל.)

תתקנה.
אותיות יה"ו מ"אליהו" - אברהם (י'), יצחק (ה'), יעקב (ו') - שם

תתקנו.
הפך פשעי מואב: לא קדמו וגו' (שפ"ד), בנות מואב (ג"ע), פעור (ע"ז) - אור יקר (פ' כי תצא)

תתקנז.
המשוררים: הימן, ידותון, אסף - זוהר אחרי

תתקנח.
משה, אהרן, נחשון - זוהר ואתחנן

תתקנט.
בעת פטירת האדם: תלת שליחן - זוהר לך לך (עט.) ויקהל (קצט.)

תתקס.
ונוזלים, מתוך, בארך - זוהר נח

תתקסא.
פ' לך לך (בין הבתרים): עגלה, איל, עז - רמ"ק (תפלה למשה שער ו', ח)

תתקסב.
פ' לך לך: אתה, וזרעך, אחריך - אור יקר

תתקסג.
שם: וברכתי אותה, וגם נתתי וגו', וברכתיה - שם

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ש' אוגוסט 08, 2020 10:51 pm
על ידי שבע
תתקסד.
נביא: צופה, חוזה, רואה - כ''ד סודות

תתקסה.
טדה''ד (כ''ב אתוון), כוז''ו (ט''ל דתחיה), הוי''ה (ת''ת) - ברית כהונת עולם

תתקסו.
סנהדרין קא. אם בעלי מקרא הן -
יעסקו בתורה, ובנביאים, ובכתובים

אם בעלי משנה הן -
יעסקו במשנה, בהלכות, ובהגדות

ואם בעלי תלמוד הן -
יעסקו בהל' פסח בפסח, בהל' עצרת בעצרת, בהל' חג בחג

תתקסז.
שם. שמנו, יינו, פשתנו ('שש') - (ודבש כנגד המל')

תתקסח.
שם. טיפה של גשמים, גלגל חמה, אב ואם - (יסורין כנ''ל)

תתקסט.
הפך אמן חטופה, קטופה, יתומה

תתקע.
ע''ז יא. תלתא גונדא דאיגיור: משכינהו בקראי, נקט נורא, והוא משמרן ('מזה ומזה')

תתקעא.
שם. צנון, חזרת, קישות

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 12:37 pm
על ידי שבע
תתקעב.
ברכות מד. פירות גנוסר: שריק ליה דודבא ('להצהיל'), נתור מזייהו (כשבט לוי), מריד (מריבוי הדעת)

תתקעג.
שם: תיקוני הלפת: ציבי, חמרא, בשרא

תתקעד.
בורא פרי האדמה, פרי הגפן, פרי העץ

תתקעה.
ב''ב כח: תלתא פירי כגון צלף - תמרות, קפריסין, אביונות

תתקעו.
שבת ל: דרש רבן גמליאל: (לעתיד) תוציא הארץ גלוסקאות ('בראש הרים'), תלד אשה בכל יום ('מארץ צפון'), ויוציאו אילנות פירות בכל יום ('מרום ישראל')

תתקעז.
שם לא. סגלגלות (חיות פקחות), תרוטות (בין החולות), רחבות (בצעי המים)

תתקעח.
שם: ענוותנותו של הלל - כהן גדול, רגל אחת, וב' תורות שבכתב ובע''פ

תתקעט.
שם לג: כליות יועצות, לב מבין, לשון מחתך - (ופה גומר כנגד הרביעית)

תתקפ.
שם. היפך עבירה (תאוה), שנאת חנם (קנאה), גסות הרוח (כבוד) - (ולשון הרע היפך הרביעית)

תתקפא.
שם: שווקים, גשרים, מרחצאות - (וראה רכט.)

תתקפב.
שם: יהודה שעילה (פני אריה), יוסי ששתק (שם הגבורה), שמעון שגינה (אמת בפיהו)

תתקפג.
שם לו. תלת דאישתני שמייהו: ערבה צפצפה (מים), פתורה פתורתא (צפון), שופרא חצוצרתא (קול)

תתקפד.
אמרפל, כדרלעמר, אריוך - (ותדעל כנגד הרביעית, כנודע)

תתקפה.
סדום, עמורה, אדמה - (וענפיהם: צבוים וצוער, ואכמ''ל)

תתקפו.
כתובות קיב. פלטי לי מתלת: שזכה לסמיכה, לארץ ישראל, ולסוד העיבור

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 10:58 am
על ידי שבע
תתקפז.
מתוך קטע זוהר לא נודע:
הגהה: ואהבך וברכך וגו'.
כבר ידוע מה שאמרו בזוהר על פסוקי'ם אלו:

'וי להון לבני נשא, אטימי ליבא, סתימי עינין, חרשי אודני'ן, דמיין לבעירי חקלא,
דאמרי: אורית'א גופא, לית בה נשמת'א.
אינון ייעודין לאו תפנוקי גופי'ן אינון, תפנוקי נשמת'א אינון.

ואהבך - דא איהו היכלא דאברהם, דכתי'ב אברהם אוהבי.
וברכך - דא איהו היכלא דיצחק, דכתי'ב ויהי אחרי מות אברהם ויברך אלי"ם את יצחק.
והרבך - דא היכלא דיעקב, דכתי'ב במתי מעט ירדו אבותיך (ל)מצרימה ועתה ש'מך י'י א'להיך כככבי השמים לרב. (וראה תרסב.)
דנשמת'א היא מתעטרא באינון היכלין.

בתר כן איהי סלקא לעילא, הד'א ד'כתיב:
דגנך - דא יעקב, דאיהי כרי של תבואה, בטנך ערמת חטים, דא הוא וברך פרי בטנך ופרי אדמתך.
ותירושך - דא היכלא דיצחק דאיהו יין, כד"א ויבא לו יין - מיין המשומר.
ויצהרך - דא אברהם, דעליה אתמר אהבת צדק ותשנא רשע ע'ל כ'ן מ'שחך א-להים א-להיך שמן ששון מחבירך. (וראה ס.)

בתר כן אהדרת לאתרהא כמלקדמין:
שגר אלפיך - דא אברהם, ואל הבקר רץ אברהם.
ועשתרות - דא יצחק, כד"א מצפון זהב יאתה, ואוקמוה הרוצה להעשיר יצפין.
צאנך - דא יעקב, כד"א שה פזורה ישראל, ואתנה (צנה) [צאני] צאן מרעיתי.

ודא הוא דכתי'ב על האדמה אשר נשבע לאבותיך - דאיהי אדמת קדש ארץ החיים'.

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: א' אוגוסט 16, 2020 2:38 am
על ידי שבע
תתקפח.
שבת קנב. הדרת פנים, שמחת לב, נחלת ה'

תתקפט.
תלת פטורי דשבת ומותר: צידת צבי, צידת נחש, ומפיס מורסא

תתקצ.
קידושין ו. תנא תלת תלת שמעינהו וגרסינהו

תתקצא.
שור, וחמור, צאן - רקנטי פ' כי תבוא

תתקצב.
ע''פ ב''ר לד: הפך עיסה, שאור, נטיעה

תתקצג.
שם: קנקנים, פשתן, פרות

תתקצד.
תהלים מג: המה ינחוני (במעגלי צדק), יביאוני אל הר קדשך (קנתה ימינו), ואל משכנותיך (לאביר יעקב)

תתקצה.
שם: ואבואה אל מזבח אלקים (יצחק), אל א-ל (חסד א-ל), שמחת גילי (יגל יעקב)

תתקצו.
ברכות ה: יהב לי ידיה - ר' חייא בר אבא (חיים וחסד), ר' יוחנן (תפארת), ר' אלעזר (מרא דארעא דישראל וכו')

תתקצז.
זוהר פ' וילך: גורל (לקץ הימין), באר דיצחק, ואבנא דשוי יהושע (אבן ישראל)

תתקצח.
ע''פ שבת יא. הפך: ישמעאל, אדום, חבר

תתקצט.
פאה א: כבוד אב ואם, גמילות חסדים, והבאת שלום - נתיבות עולם למהר''ל

אלף.
אלף (ראה תתקפז.), אפל (ותכהינה), פלא (העולה עד הכתר)

Re: אשכול על שלשה העולם עומד - אברהם יצחק ויעקב

פורסם: א' ספטמבר 19, 2021 10:19 am
על ידי עושה חדשות
למלך שהיה לו בת יחידה והיה מחבבה ביותר ומתחילה קראה בתי, לא זז מחבבה עד שקראה אחותי, לא זז מחבבה עד שקראה אמי, ובכלי יקר פ' יתרו דהוא כנגד אברהם יצחק ויעקב, ובמשך חכמה פ' ואתחנן דהוא כנגד פסח שבועות וסוכות, (ויעקב נסע סוכותה).