עמוד 5 מתוך 6

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 9:37 pm
על ידי אלי כהן
עזריאל ברגר כתב:רבותי, נראה לי שהדיון הזה לא כ"כ קשור ל"כובע וחליפה בתפילה", אז לכאורה יש מקום להקל ולא להמשיך אותו...


אילו היה מדובר במקרה רגיל - של סתם סטייה בלתי-רלוונטית מנושאו העיקרי של האשכול, אז הייתי מסכים אתך. אבל במקרה דנן - אני חייב להודות - שמאד מתסכלת אותי המלצתך, שנפספס כאן הזדמנות פז לקבל את תשובתו המסקרנת של אוצר החוכמה לשאלתי העתיקה - שתמיד טרדה את מנוחתי - ושלגביה חשבתי בתום לב לעצמי שהנה סוף-סוף התגלה העיתוי הנכון להציג אותה באופן הכי חד שאפשר ואולי גם לקבל עליה סוף סוף תשובה רשמית המניחה את הדעת.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 9:43 pm
על ידי יאיר
לפי מה שאני יודע, אם הודעה נערכה תוך כדי, אף פעם אין התראה על כך (לפחות איני זוכר מקרה כזה) אבל אם נשלחה הודעה חדשה של מישהו אחר שעדיין לא קראת אותה (כל' שנשלחה ממש בדקות האחרונות) יש ע"כ ''התראה''.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 9:47 pm
על ידי אלי כהן
יאיר כתב:לפי מה שאני יודע, אם הודעה נערכה תוך כדי, אף פעם אין התראה על כך (לפחות איני זוכר מקרה כזה) אבל אם נשלחה הודעה חדשה של מישהו אחר שעדיין לא קראת אותה (כל' שנשלחה ממש בדקות האחרונות) יש ע"כ ''התראה''.


הניסיון שלי הוכיח, שגם במקרה האחרון שציינת - אין התראה (כפי שלמשל קרה לי עם הודעתך האחרונה).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 9:47 pm
על ידי עזריאל ברגר
אלי כהן כתב:
עזריאל ברגר כתב:רבותי, נראה לי שהדיון הזה לא כ"כ קשור ל"כובע וחליפה בתפילה", אז לכאורה יש מקום להקל ולא להמשיך אותו...


אילו היה מדובר במקרה רגיל - של סתם סטייה בלתי-רלוונטית מנושאו העיקרי של האשכול, אז הייתי מסכים אתך. אבל במקרה דנן - אני חייב להודות - שמאד מתסכלת אותי המלצתך, שנפספס כאן הזדמנות פז לקבל את תשובתו המסקרנת של אוצר החוכמה לשאלתי העתיקה - שתמיד טרדה את מנוחתי - ושלגביה חשבתי בתום לב לעצמי שהנה סוף-סוף התגלה העיתוי הנכון להציג אותה באופן הכי חד שאפשר ואולי גם לקבל עליה סוף סוף תשובה רשמית המניחה את הדעת.

המקום לברר את זה הוא:
http://www.phpbb.co.il/index.php

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 9:58 pm
על ידי יאיר1
אריך כתב:
יאיר1 כתב:
אריך כתב:לא אערוך ציטוט מדבריך ר' יאיר, כי זה יעבור לעמוד הבא...
ב. לא מובן אריכותך בדבר כובע וחליפה ולמה צ"ע מה המנהג. הרי מצד ההלכה, שורה תחתונה, יש חיוב להתפלל כדרך שעומד לפני אדם חשוב. בימינו בציבור שלנו בכל פגישה עם אדם חשוב מקפידים להגיע עם כובע וחליפה. נתפסת למילה שכתב המ"ב "לצאת לרחוב", ולא בזה תליא מלתא, העיקר כמבואר בש"ס ופוסקים תלוי בעמידה לפני אדם חשוב.

אני קצת תמה על דבריך, אתה מקשה למה האריכות, ומתוך דבריך מוכיח שהיה צורך להאריך עוד יותר. בדיוק לזה כוונתי וכבר הקדימוני בזה. יש אנשים שלא יוצאים מהבית גם לא לתיבת הדואר בלי כובע וחליפה, ויש אנשים שמלבד לתפילה אינם לובשים כובע וחליפה גם לא בנסיעה בין עירונית אם אין תפילה כלולה בה, ובניהם יש הרבה מאד דרגות. ויתכן ואכן לאדם שאינו יוצא לתיבת דואר בלי כו"ח אכן מחוייב להתפלל עם כו"ח. אני חושב שההיתפסות למילה לצאת לרחוב היא אכן המדד האמיתי, ולכן נתפסתי אליו. אם כדבריך אינו כן תביא את הש"ס ופוסקים שבהם מבואר כדבריך ונדון בהם.


כבר הבאתי בהתכתבות עם ברזילי את הש"ס והפוסקים שמהם עולה שצריך בגדים חשובים (ולא רק בגדים שאינם פיז'מות). עי"ש.


אני בא לומר, שאולי דברי הגרח"ק נאמרו כלפי אדם שמקפיד לצאת מביתו בכו"ח אולם יש אנשים שאפילו לרב הולכים בלי כו"ח.
אמנם ברמב"ם דייקת כן, אך מדברי השו"ע ומ"ב מבואר לא כך, כפי שכתבתי לעיל.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 10:06 pm
על ידי יאיר1
יאיר כתב:לפי מה שאני יודע, אם הודעה נערכה תוך כדי, אף פעם אין התראה על כך (לפחות איני זוכר מקרה כזה) אבל אם נשלחה הודעה חדשה של מישהו אחר שעדיין לא קראת אותה (כל' שנשלחה ממש בדקות האחרונות) יש ע"כ ''התראה''.
[size=85]
היי חברים שימו לב שאנחנו אנשים שונים.

ולאלי כהן אם תרצה אמחק את הודעתי. ובכל אופן כל טענותך צודקות, אבל תבין זה לא שו"ע לא התעמקתי..... תזרום ידידי...
[/size]


וחזרה לענייננו.
אפשר להגיע לשלב הסיכומים?
אולי יעלו כאן איזו אפליקציה שנוכל לעשות בה הצבעה. כמובן רק הכותבים באשכול יהיו רשאים להשתמש בה.
בעיניי רוב החברים סיכמו שבגדי כבוד אינו חיוב, והוא כנראה רק מגדר דרך החכמים.
תפילה במנין חובה.
ולגבי הוראת הגרח"ק שמעתי ואינני יודע אם זה נכון שהנימוק הוא משום חילול השם.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2015 10:09 pm
על ידי אוצר החכמה
אלי כהן כתב:
אוצר החכמה כתב:אני לא מבין את הויכוח כאן, זה דבר מצוי שאדם מתחיל לכתוב תגובה ולוקח לו זמן לכתוב או שמפסיק מאיזה סיבה, ועד שהוא שולח אותה הדברים השתנו.

הויכוח הוא לא מעשי, אלא היסטורי - אודות השאלה (הרת הגורל) מה היה סדר השתלשות העניינים: האמנם הוא היה כפי שצויין ע"י יאיר - או שמא הוא היה כפי שצויין על ידיי. מיהו אה"נ, לא נ"מ מידי לדינא.

אוצר החכמה כתב:נכון שבחלק מהמקרים המערכת מתריעה אבל גם לזה לא כולם שמים לב.

תמיד סיקרן אותי לשאול, אז אולי זה העתוי הנכון: האם יש איזושהי חוקיות לגבי התרעת המערכת? מתי היא נעשית ומתי לא?


המערכת מתריעה אם בינתים נוספה תגובה חדשה, להערכתי היא לא מתריעה אם ערכו את אחת התגובות הקודמות, אבל לא בדקתי.
בינתיים עד שכתבתי המערכת התריעה בפני שנוספה הודעה חדשה ובה יאיר1 מצטט את דברי יאיר שכתב כדברי.

מה שכתב ע"ז אלי כהן כדאי לבדוק באיזה הפרש ההודעות. כי זה קרה גם לי ששלחתי הודעה והיא הופיעה אחרי הודעה של מישהו אחר בלא התרעה אבל מדובר בהפרש זמנים קטן.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ה' ספטמבר 03, 2015 3:32 pm
על ידי בברכה המשולשת
יאיר1 כתב: וחזרה לענייננו.
אפשר להגיע לשלב הסיכומים?
אולי יעלו כאן איזו אפליקציה שנוכל לעשות בה הצבעה. כמובן רק הכותבים באשכול יהיו רשאים להשתמש בה.
בעיניי רוב החברים סיכמו שבגדי כבוד אינו חיוב, והוא כנראה רק מגדר דרך החכמים.
תפילה במנין חובה.
ולגבי הוראת הגרח"ק שמעתי ואינני יודע אם זה נכון שהנימוק הוא משום חילול השם.


ואם תהיה על זה הצבעה כזו זה יחייב מישהו? יש לה משמעות הלכתית כלשהי?

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ה' ספטמבר 03, 2015 3:50 pm
על ידי יאיר1
בברכה המשולשת כתב:
יאיר1 כתב: וחזרה לענייננו.
אפשר להגיע לשלב הסיכומים?
אולי יעלו כאן איזו אפליקציה שנוכל לעשות בה הצבעה. כמובן רק הכותבים באשכול יהיו רשאים להשתמש בה.
בעיניי רוב החברים סיכמו שבגדי כבוד אינו חיוב, והוא כנראה רק מגדר דרך החכמים.
תפילה במנין חובה.
ולגבי הוראת הגרח"ק שמעתי ואינני יודע אם זה נכון שהנימוק הוא משום חילול השם.


ואם תהיה על זה הצבעה כזו זה יחייב מישהו? יש לה משמעות הלכתית כלשהי?

לא השתגעתי לחלוטין!!
כאשר אני יושב בכולל מעניין אותי כיצד הבינו רוב בני החבורה. וכמו כן כאן.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ה' ספטמבר 03, 2015 4:45 pm
על ידי עזריאל ברגר
יאיר1 כתב:
בברכה המשולשת כתב:
יאיר1 כתב: וחזרה לענייננו.
אפשר להגיע לשלב הסיכומים?
אולי יעלו כאן איזו אפליקציה שנוכל לעשות בה הצבעה. כמובן רק הכותבים באשכול יהיו רשאים להשתמש בה.
בעיניי רוב החברים סיכמו שבגדי כבוד אינו חיוב, והוא כנראה רק מגדר דרך החכמים.
תפילה במנין חובה.
ולגבי הוראת הגרח"ק שמעתי ואינני יודע אם זה נכון שהנימוק הוא משום חילול השם.


ואם תהיה על זה הצבעה כזו זה יחייב מישהו? יש לה משמעות הלכתית כלשהי?

לא השתגעתי לחלוטין!!
כאשר אני יושב בכולל מעניין אותי כיצד הבינו רוב בני החבורה. וכמו כן כאן.

ברור שאי אפשר להכריע בינינו ברוב קולות, אבל זה כן משמעותי להבין כמה דעות מחולקות יש בינינו - האם יש שתי דעות, או שלוש, או יותר, או דילמא מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי.

פסק הלכה הרב בונים זילברברג שליט"א בעניין עדיפות להתפלל יחיד אם כובע וחליפה מאשר בציבור ללא כובע וחליפה.

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 2:28 am
על ידי חוקר ודורש
בפסקי הלכות לבין הזמנים פסק הרב בונים זילברברג שליט"א
שאם אדם אין לו כובע וחליפה, ונמצא ליד תפילה בציבור ,וכאשר יהיה לו כובע וחליפה יאבד המניין,
עדיף שיתפלל ביחיד ולא בציבור ,מאחר ותפילה בציבור זה הידור, וכובע וחליפה זה מדין היכון לקראת אלוקיך
וא"כ עדיף עיקר הדין על הידור,
וצ"ע היכון לקראת אלוקיך זה רק ע"י כובע וחליפה? תפילה בציבור זה רק הידור?
אשמח לשמוע את דעתם של התלמידי החכמים כאן בנידון.

Re: פסק הלכה הרב בונים זילברברג שליט"א בעניין עדיפות להתפלל יחיד אם כובע וחליפה מאשר בציבור ללא כובע וחליפה.

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 6:05 am
על ידי בתבונה
בהספדו של הרב קולדצקי על חמותו הרבנית בת שבע קנייבסקי אמר בשם חמיו הגר"ח, שאדם שמקפיד להיות עם כובע וחליפה בפגישה עם מכובדים, חייב גם להתפלל עם כובע וחליפה ועדיף על תפלה בציבור. מדבריו משמע רק על מי שמקפיד על כך

Re: פסק הלכה הרב בונים זילברברג שליט"א בעניין עדיפות להתפלל יחיד אם כובע וחליפה מאשר בציבור ללא כובע וחליפה.

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 8:37 am
על ידי אום אני חומה
עם כל הכבוד לרב זילברברג, כבר קדמו הגריש"א..

Re: פסק הלכה הרב בונים זילברברג שליט"א בעניין עדיפות להתפלל יחיד אם כובע וחליפה מאשר בציבור ללא כובע וחליפה.

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 8:38 am
על ידי בברכה המשולשת
היה על זה אשכול ארוך מסביב לפסק הגרי"ש אלישיב זצ"ל בעניין זה

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 9:47 am
על ידי חוקר ודורש
בספר אבן ישפה הביא בשם הגר"ש שוודאי לא לבטל מנין,וכן בהליכות שלמה פסק הגרש"א שאסור לבטל מניין,וכן הרב פיינשטיין דעתו בכך
ונראה לי שמה שמובא בשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי,שעדיף ביחיד, היינו לציבור שמאוד אדוק בכובע חליפה כדוגמת אנשי לדרמן ולפיכך אדם כזה
שמתפלל ללא כובע וחליפה ,האיש מאוד מתבייש ומרגיש לו בנוח וכל התפילה עסוק בבושה שלו, בוודאי אדם כזה מצוה עליו להתפלל ביחיד בישוב דעת,
אבל אדם שרגיל להתפלל בלא כובע האם נאמר לו שישאר בבית?
ולכן תמהני על הרב זילברברג שליט"א שפסק באופן גורף שזה עדיף כאשר עצם הפסק לא ברור דעתם של גדולי ישראל כאמור.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 8:30 pm
על ידי יאיר1
מה שלא יהיה החיוב של כו"ח עדיין צריך ביאור הביטוי שמנין הוא הידור.
הרי ה'הידור' הזה דוחה אמירת פסוקד"ז כסיידר... ומחייב ללכת מיל או ארבע מילים לפניו.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 9:42 am
על ידי פלגינן
היות ונשאלתי היום בעניין, עברתי על כל האשכול ולא מצאתי מענה.
בדורות קודמים היו הולכים הנכבדים, גם הגויים, עם מגבעת וחליפה, אך בימינו המציאות היא שבפני גדולים ונכבדים הולכים עם חליפה, אך לא עם כובע (בטח לא קנייצ' או סופר או סמט). המשנ"ב בסי' צא מעגן את כל ההלכות האלו במנהג המקומות, כך גם לעניין כפפות או מגפיים. לפי זה, האם בימינו יש מקום גדול יותר להקל בחבישת כובע?
שאלני יהודי יר"ש שלפרנסתו מסתובב רגלית כל היום במקומות שונים, וקשה לו עד מאוד להיסחב כל היום עם מגבעתו, וכך יוצא שבתפילת מנחה הוא נתקע ללא כובע. עד כמה החיוב להתאמץ לשם כך?
- -
העיר על כך בקצרה לעיל ידידי הרב אריך, אך ללא תימוכין.
אריך כתב:אמנם לקושטא דמילתא היה נלע"ד דדין היכון מחייב חליפה אבל לא כובע. שחליפה הוא לבוש מכובד ומקובל כך בכל העולם. משא"כ כובע הוא לבוש שעניינו הזדהות מגזרית, שחרדים לובשים כובע ומבטאים בזה את השתייכותם הציבורית (וע"י סוגי הכובע מתחלקים לתת קבוצות שבציבור זה) ואולי גם את יראת השמים. אך לא בתור בגד מכובד. [סימן לדבר: לא תראה כמעט אברך לובש חליפה דהויה ממש או מוכתמת בזיעה, אבל תראה גם תראה כובעים כאלה לרוב, ולא מתביישים בכך, אות הוא שהחליפה מתכבדים בה, והכובע הוא כעין פריט זיהוי.] וגם ראיה לכך, שאם יקבעו לאברך פגישה עם נשיא ארה"ב יתכן מאד שייגש לשם בלי כובע, כי זה לא מתאים, אך מובן חליפה נדרשת.


Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 11:22 am
על ידי קראקובער
אם כבר יש מקום לדון האם מותר בכלל להתפלל בכובע דהוי מוכה שמש שאין זה דרך כבוד לפני מלך בו"ד.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 2:33 pm
על ידי משולש
ראה בסוף דבריו שאף שבימיו נוהגים להסיר הכובע בפני גדולים, אסור לעשות כן לפני הקב"ה.
(ושמעתי אומרים שמה שהנהיגו היום ללכת ללא כובע לפני חשובים אינו משום דרך כבוד אלא משום ההיפך מזה, ואם כן אין להעתיק מנהג גרוע כזה לפני הקב"ה).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 2:36 pm
על ידי משולש
קראקובער כתב:אם כבר יש מקום לדון האם מותר בכלל להתפלל בכובע דהוי מוכה שמש שאין זה דרך כבוד לפני מלך בו"ד.

מי שאפשר לו לקנות, בוודאי יש להדר ולקנות כובע חדש.
אמנם העני שאין לו כסף לכובע חדש, מסתמא עדיף שילבש כובע מה שיש לו ולא יבוא ללא כובע לפני הקב"ה.

וכי מי שיש לו כתם על החולצה עדיף שיתפלל בלי חולצה? (בוודאי שיש הבדל בין חיוב חולצה לחיוב כובע, אמנם העיקרון דומה).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 2:40 pm
על ידי פלגינן
כתבת ושילשת מספר דברים ללא מקור.
בימינו לא מתייצבים כלל עם כובע, גם לא על מנת להסיר.
היכן שמעת מה ששמעת? דומני שאינך מדייק.
מנין לך שעדיף כובע מוכתם? מי ביקש זאת מידכם וגו'?

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 3:51 pm
על ידי משולש
פלגינן כתב:כתבת ושילשת מספר דברים ללא מקור.
בימינו לא מתייצבים כלל עם כובע, גם לא על מנת להסיר.
היכן שמעת מה ששמעת? דומני שאינך מדייק.
מנין לך שעדיף כובע מוכתם? מי ביקש זאת מידכם וגו'?

כמו שכתבת, אין לי כרגע מקורות יותר ממה שהבאתי. לכן אני יכול להתווכח אתך רק על סברות. ואני משער שאינך מעוניין בוויכוח ללא מקורות.

במשמר הכבוד של מלכת אנגליה כמדומני שעדיין הולכים עם כובע, נראה לי ששם זה אחד המקומות המכובדים האחרונים שנשארו בימינו. (שוב אני מדבר בלי מקור, יכול להיות שאני טועה גם בזה). על שאר מנהיגי העולם נאמר "פני הדור כפני הכלב" (יש מקור ידוע שהמימרא הזו מדברת על המנהיגים).

האם תוכל לברר לי (מקור) מה עושה חייל משמר המלכה שכובעו או חולצתו התלכלכו, האם יבוא בלי מדים, או שלובש את המדים המוכתמים. (במידה ואפשרות של להשאר בבית אינה קיימת).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 4:42 pm
על ידי משולש
נזכרתי שאחד הדברים שתיקן הרש"ר הירש בקהילתו בתחילת דרכה, שלא יכנסו לבית הכנסת עם טלית קרועה. (ומסתמא כל כיוצא בזה).
ואולי שם לא היה מצוי אדם שאין לו טלית טובה.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' ינואר 28, 2018 7:30 pm
על ידי קראקובער
משולש כתב:
פלגינן כתב:כתבת ושילשת מספר דברים ללא מקור.
בימינו לא מתייצבים כלל עם כובע, גם לא על מנת להסיר.
היכן שמעת מה ששמעת? דומני שאינך מדייק.
מנין לך שעדיף כובע מוכתם? מי ביקש זאת מידכם וגו'?

כמו שכתבת, אין לי כרגע מקורות יותר ממה שהבאתי. לכן אני יכול להתווכח אתך רק על סברות. ואני משער שאינך מעוניין בוויכוח ללא מקורות.

במשמר הכבוד של מלכת אנגליה כמדומני שעדיין הולכים עם כובע, נראה לי ששם זה אחד המקומות המכובדים האחרונים שנשארו בימינו. (שוב אני מדבר בלי מקור, יכול להיות שאני טועה גם בזה). על שאר מנהיגי העולם נאמר "פני הדור כפני הכלב" (יש מקור ידוע שהמימרא הזו מדברת על המנהיגים).

האם תוכל לברר לי (מקור) מה עושה חייל משמר המלכה שכובעו או חולצתו התלכלכו, האם יבוא בלי מדים, או שלובש את המדים המוכתמים. (במידה ואפשרות של להשאר בבית אינה קיימת).

מלכי אנגליה בעצמם כבר לא הולכים עם כובעים ובוודאי לא עם ספודיק, משמר הכבוד עם כובעי הפרווה זה משהו לתיירים בדיוק בגלל שכבר מאות שנים לא הולכים עם זה, באמת חשבת אחרת..?!

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ב' ינואר 29, 2018 9:49 pm
על ידי משולש
למה שוטרים הולכים עם כובע?
ומה עם כובעי חיילים וקצינים וכו'?

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ב' ינואר 29, 2018 9:57 pm
על ידי קראקובער
משולש כתב:למה שוטרים הולכים עם כובע?
ומה עם כובעי חיילים וקצינים וכו'?

זה מדים ותו לא, מנהיג עולם החופשי לא הולך לשום אירוע רשמי עם כובע ודי בכך.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 11:06 am
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:
משולש כתב:למה שוטרים הולכים עם כובע?
ומה עם כובעי חיילים וקצינים וכו'?

זה מדים ותו לא, מנהיג עולם החופשי לא הולך לשום אירוע רשמי עם כובע ודי בכך.

התשובה האמיתית לפענ"ד היא שרק בצבא וכיו"ב נשאר ענין הקבלת-עול, וכידוע שכובע מראה על "אימתא דמריה", אבל נשיאים וראשי ממשלות וכו' - אין להם יראה מאף אחד, וגם אימתם אינה מוטלת כ"כ על הבריות (וראיה גדולה: שאנשים מדברים עליהם בשמם ובכינוייהם (ביבי דיבר עם - להבדיל - טראמפ, ופוטין עשה כך וכך וכו') בלי להקדים תואר כבוד).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 11:24 am
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:
משולש כתב:למה שוטרים הולכים עם כובע?
ומה עם כובעי חיילים וקצינים וכו'?

זה מדים ותו לא, מנהיג עולם החופשי לא הולך לשום אירוע רשמי עם כובע ודי בכך.

התשובה האמיתית לפענ"ד היא שרק בצבא וכיו"ב נשאר ענין הקבלת-עול, וכידוע שכובע מראה על "אימתא דמריה", אבל נשיאים וראשי ממשלות וכו' - אין להם יראה מאף אחד, וגם אימתם אינה מוטלת כ"כ על הבריות (וראיה גדולה: שאנשים מדברים עליהם בשמם ובכינוייהם (ביבי דיבר עם - להבדיל - טראמפ, ופוטין עשה כך וכך וכו') בלי להקדים תואר כבוד).

אתה כל כך לא אוחז מנתניהו...?!

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 11:46 am
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:
עזריאל ברגר כתב: (וראיה גדולה: שאנשים מדברים עליהם בשמם ובכינוייהם (ביבי דיבר עם - להבדיל - טראמפ, ופוטין עשה כך וכך וכו') בלי להקדים תואר כבוד).

אתה כל כך לא אוחז מנתניהו...?!

"ציטטתי" את הסגנון שבו מדברים העם, ואפילו בגופי התקשורת הרשמיים (באמצע שיחה, לא בחדשות).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 12:15 pm
על ידי קראקובער
התכוונתי על 'להבדיל' הרי מדובר באוכל שקצים ורמשים ומחלל שבת ואתיסט, נכון שבתניא כתוב שכל יהודי וכו' וכו' אבל זה עדיין צורם.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 12:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:התכוונתי על 'להבדיל' הרי מדובר באוכל שקצים ורמשים ומחלל שבת ואתיסט, נכון שבתניא כתוב שכל יהודי וכו' וכו' אבל זה עדיין צורם.

רחמנא אמר: אני ה' אלוקיכם אשר הבדלתי אתכם מן העמים.
זה מצווה בכל המצוות, ומקיים את חלקן, וזה אינו מצווה בכל המצוות, ואף אם יקיים את מה שהוא מצווה - לא יטול שכר כמצווה ועושה (כפי שלמדנו בשבועות האחרונים).
זה אם יבוא לשוב בתשובה - יכול להתקבל מיד, עכ"פ כלפי שמיא,
וזה אם יבוא להתגייר (כמו בתו) - נדחה אותו לכתחילה.
זה אם יקדש אשה - ה"ה מקודשת בוודאי, וזה אם יקדש אשה - אין במעשיו כלום.

ובמילים שלומדים בתניא: לזה יש נשמה אלוקית (עכ"פ באופן של "מקיף" - ראה סוף פי"א לגבי "רשע גמור"), ואפילו נשמתו הבהמית היא מקליפת נוגה, וזה - יש לו רק נשמה בהמית מג' קליפות הטמאות.


ולקינוח, אסיים בסיפור ששמעתי:
שני בחורים טסו במטוס ולמדו חסידות. הם דיברו באנגלית, ואז פנה אליהם גוי ונכנס בשיחה איתם.
בשלב מסוים שאל הגוי: מה אתם אומרים עלי ועל גויים שכמותי?
אמרו לו: אדם - זה הדבר הכי נעלה שבבריאה!
שאל: אז מה תאמרו על יהודי?
ענו: זה החלק הכי נמוך, שבבורא...

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 2:06 pm
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:התכוונתי על 'להבדיל' הרי מדובר באוכל שקצים ורמשים ומחלל שבת ואתיסט, נכון שבתניא כתוב שכל יהודי וכו' וכו' אבל זה עדיין צורם.

רחמנא אמר: אני ה' אלוקיכם אשר הבדלתי אתכם מן העמים.
זה מצווה בכל המצוות, ומקיים את חלקן, וזה אינו מצווה בכל המצוות, ואף אם יקיים את מה שהוא מצווה - לא יטול שכר כמצווה ועושה (כפי שלמדנו בשבועות האחרונים).
זה אם יבוא לשוב בתשובה - יכול להתקבל מיד, עכ"פ כלפי שמיא,
וזה אם יבוא להתגייר (כמו בתו) - נדחה אותו לכתחילה.
זה אם יקדש אשה - ה"ה מקודשת בוודאי, וזה אם יקדש אשה - אין במעשיו כלום.

ובמילים שלומדים בתניא: לזה יש נשמה אלוקית (עכ"פ באופן של "מקיף" - ראה סוף פי"א לגבי "רשע גמור"), ואפילו נשמתו הבהמית היא מקליפת נוגה, וזה - יש לו רק נשמה בהמית מג' קליפות הטמאות.

אם הבינוני של התניא הוא בעל מדרגה מאוד גדולה לא בטוח שרשע גמור הכוונה דווקא למחלל שבת...בכל אופן לא נראה שיצא כלום מהויכוחים האלו.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 2:08 pm
על ידי דרומי
סתם כדרך אגב, על סמך מה החלטת שרה"מ הוא אתאיסט?

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 2:13 pm
על ידי קראקובער
עניתי לך באישי.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 6:47 pm
על ידי משולש
האם שופטים הולכים עם כובע? (מעולם לא הייתי בבית משפט. ויה"ר שלא אהיה גם כן).
ומדוע מסיימי תואר חובשים כובע?

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ג' ינואר 30, 2018 9:40 pm
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:אם הבינוני של התניא הוא בעל מדרגה מאוד גדולה לא בטוח שרשע גמור הכוונה דווקא למחלל שבת...בכל אופן לא נראה שיצא כלום מהויכוחים האלו.

רשע גמור שמוזכר שם הוא מי שנכשל בעברות לרוב ואין לו שום הרהור תשובה כלל.

ועדיין הבאתי לך כמה נפק"מ בין ישראל לעמים.

Re: כובע בברכת המזון

פורסם: ד' יולי 25, 2018 2:34 pm
על ידי צביב
כך סיפרו
בליל שבת קדש
ברכו המוציא, אכלו דג, ורצה הצדיק לנוח, אמר לו בנו נזמן ונברך, ספק ( השיעור אכילה אולי)
והוציאוהו בברכת במזון,
וכשהיה בחדר, לא יכל להירגע, ברך ברכת המזון ללא כובע, ולא קיים את דברי הפוסקים,
אמרו לו שלא ברך בעצמו, ולא נרגע,
וצערו גדול מנשוא,
סיפרו לו שבתקיעת שופר אצל הצדיק השלם נתלשה שערה, ונחרד,
והתבונן שזו עצת היצר, להפריעו מענייני תקיעת שופר, ולא חשב על ענין תלישת השערה כלל.
וכן כאן, יש כבוד ועונג שבת, והיצה''ר רוצה לבטל שאת,
שאל הצדיק את המספר, אתה בטוח, והשיב הן,
וברגע אחד - ארשת פניו הביעה שמחה,
כי כעת זו המצוה.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 4:44 am
על ידי לבי במערב
אריך כתב: . . וגם ראיה לכך, שאם יקבעו לאברך פגישה עם נשיא ארה"ב יתכן מאד שייגש לשם בלי כובע, כי זה לא מתאים, אך מובן חליפה נדרשת.
טכנית, בנוגע לנשיא ארה"ב - ככל הידוע לי, ע"פ החוק שם אין לבוא לבית הנשיאות בכובע לראשו.

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 8:14 am
על ידי שמש
משולש כתב:האם שופטים הולכים עם כובע? (מעולם לא הייתי בבית משפט. ויה"ר שלא אהיה גם כן).
ומדוע מסיימי תואר חובשים כובע?

שופטים הולכים (ויושבים) ללא כובע, רק עם גלימה (בבריטניה חובשים פא''נ), אגב, גם דיינים בביה''ד יושבים ללא כובע.
מסיימי תואר חובשים כובע (ועוטים גלימה) בשביל התמונה... זה מעין שריד מהעבר שבו מלומדים נכרו בלבושם (כאמור הגלימה נותרה היום רק אצל עו''ד ושופטים בזמן הדיון).

Re: כובע וחליפה בתפילה

פורסם: א' אוקטובר 25, 2020 11:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
יאיר כתב:אגב מה שכתבת נזכרתי בדבר שברצוני לברר. האם מישהו שמע שהכיפה השחורה מורכבת משתי שכבות בגלל שצריך ללכת (/לברך ברכת המזון כמ"ש) עם שני כיסויים?

בפשטות זה נחשב בגד אחד לכל דבר וענין בהלכה.