עמוד 7 מתוך 8

Re: מסיכה בשבת

פורסם: ב' יוני 29, 2020 3:15 am
על ידי לבי במערב
עזריאל ברגר כתב:לכאורה בשתי השאלות - תלוי האם הדרך היא בכך.
ובלשון כ"ק אדה"ז נ"ע (סי' שיז ס"ה):
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? בִּמְקוֹמוֹת שֶׁאֵין רְגִילִין שָׁם לִקְשׁוֹר קֶשֶׁר זֶה, אֲבָל בִּמְקוֹמוֹת שֶׁרְגִילִין לְקָשְׁרוֹ – אָסוּר אֲפִלּוּ לְהַחֲזִיר, גְּזֵרָה שֶׁמָּא יִקְשׁוֹר.

אך לגוף השאלה, לפו"ר: לפענ"ד, דיו לבא מן הדין להיות כנדון - שנתפרש בו (טושו"ע סי' שח סט"ו, ובאדה"ז סמ"ג) דלאו מוקצה הוא, "מִפְּנֵי שֶׁעֲדַיִן יֵשׁ תּוֹרַת כְּלִי עָלָיו הוֹאִיל וְהוּא רָאוּי לַחֲזוֹר וּלְתַקְּנוֹ" (לשון אדה"ז שם).
[וכמדומני, שבימות החול רגילים לקשור המסכה אם נפסקה רצועתה, ובפרט כשאין אחרת בהישג־יד].

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 3:20 am
על ידי לבי במערב
גימפעל כתב:ר"י 'נתיב הדעת' הגר"ב שרייבר פסק . . ר"י 'עטרת שלמה' הגר"ח פיינשטיין חולק עליו . .
במחכ"ת, משונה קמעא שמחלוקות בעניני קדושין החמורים מתנהלות בין ראשי־ישיבות, ולא בקרב מורי־ההוראות היושבים על מִדִּין.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 8:42 am
על ידי עושה חדשות
שש ושמח כתב:
גימפעל כתב:ר"י 'נתיב הדעת' הגר"ב שרייבר פסק כי ה'עדים' בחתונות מחוייבים להסיר את המסכות בזמן החופה ואם לא הרי זה 'עדות שאי אתה יכול להזימה' משום שלא מזהים אותם, ר"י 'עטרת שלמה' הגר"ח פיינשטיין חולק עליו וכתב כי דין זה נאמר רק בחושן משפט ולא באבן העזר.

האם זה לא תלוי בנידון האם צריך לגלות פני הכלה?

viewtopic.php?f=17&t=48623&hilit&p=621786#p621723

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 10:55 am
על ידי יוצא פוניבז'
גימפעל כתב:ר"י 'נתיב הדעת' הגר"ב שרייבר פסק כי ה'עדים' בחתונות מחוייבים להסיר את המסכות בזמן החופה ואם לא הרי זה 'עדות שאי אתה יכול להזימה' משום שלא מזהים אותם, ר"י 'עטרת שלמה' הגר"ח פיינשטיין חולק עליו וכתב כי דין זה נאמר רק בחושן משפט ולא באבן העזר.

לא הבנתי למה א"א להזימה.
האם גם כשחוץ מהעדים כולם שם במעמד הם קרובים אז גם תאמר שזה עדות שאי אתה יכול להזימה?

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 11:07 am
על ידי עזריאל ברגר
גימפעל כתב:ר"י 'נתיב הדעת' הגר"ב שרייבר פסק כי ה'עדים' בחתונות מחוייבים להסיר את המסכות בזמן החופה ואם לא הרי זה 'עדות שאי אתה יכול להזימה' משום שלא מזהים אותם, ר"י 'עטרת שלמה' הגר"ח פיינשטיין חולק עליו וכתב כי דין זה נאמר רק בחושן משפט ולא באבן העזר.

א. האם אי אפשר לזהות אדם עם מסכה?!
ב. ברור שאפשר להזימה: אם יבואו שני עדים ויעידו שראינו את האנשים האלו בלי מסכה בעיר אחרת באותה שעה!

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 4:25 pm
על ידי עושה חדשות
קיבלתי
עידי קיום עם מסיכה.pdf
(230.58 KiB) הורד 310 פעמים

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 5:06 pm
על ידי יענקלה הכונס
צביב כתב:נידון חוט הברזל,
הוא מסימן ש''מ סעיף ז' ?

אותם שמהדקים הבגדין סביב זרועותיהם בחוט

נראה לי שהוא מדינא דמחט בסי' ש"מ מג"א ס"ק י"א ושועה"ר סי"ח.

Re: מסיכה בשבת

פורסם: ב' יוני 29, 2020 5:10 pm
על ידי יענקלה הכונס
לבי במערב כתב:
עזריאל ברגר כתב:לכאורה בשתי השאלות - תלוי האם הדרך היא בכך.
ובלשון כ"ק אדה"ז נ"ע (סי' שיז ס"ה):
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? בִּמְקוֹמוֹת שֶׁאֵין רְגִילִין שָׁם לִקְשׁוֹר קֶשֶׁר זֶה, אֲבָל בִּמְקוֹמוֹת שֶׁרְגִילִין לְקָשְׁרוֹ – אָסוּר אֲפִלּוּ לְהַחֲזִיר, גְּזֵרָה שֶׁמָּא יִקְשׁוֹר.

אך לגוף השאלה, לפו"ר: לפענ"ד, דיו לבא מן הדין להיות כנדון - שנתפרש בו (טושו"ע סי' שח סט"ו, ובאדה"ז סמ"ג) דלאו מוקצה הוא, "מִפְּנֵי שֶׁעֲדַיִן יֵשׁ תּוֹרַת כְּלִי עָלָיו הוֹאִיל וְהוּא רָאוּי לַחֲזוֹר וּלְתַקְּנוֹ" (לשון אדה"ז שם).
[וכמדומני, שבימות החול רגילים לקשור המסכה אם נפסקה רצועתה, ובפרט כשאין אחרת בהישג־יד].

גם בספסל שנשברה אחת מירכותיו הדרך לתקנו בחול, אך הוי מוקצה כיון שיש חשש שמא יתקע כיון שאין שימושו נוח כך, ואינו דומה לדלת כלי שנשברה כבסי' ש"ח ס"ח כיון ששם התיקון הוא בקושי ולא חיישינן ביה שמא יתקע וכמו שביארו האחרונים, אך במסיכה כיון שהדרך לקושרו וכמו שכתבת (וכך מסתבר), לכאורה יש לחוש ביה שמא יקשור והוי מוקצה. ופשוט.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יוני 29, 2020 8:47 pm
על ידי עזריאל ברגר
עושה חדשות כתב:קיבלתי
עידי קיום עם מסיכה.pdf

יישר כח, וברוך שכיוונתי.

Re: מסיכה בשבת

פורסם: ב' יוני 29, 2020 9:22 pm
על ידי לבי במערב
יענקלה הכונס כתב: . . במסיכה כיון שהדרך לקושרו וכמו שכתבת (וכך מסתבר), לכאורה יש לחוש ביה שמא יקשור והוי מוקצה. ופשוט.
אֶשְׁנֶה דבריי.

כך לשונו הזהב של כ"ק אדה"ז נ"ע בסי' שיז ס"ה (ע"פ שו"ע הרב"י שם ס"ב. ועוד):
נִשְׁמְטוּ לוֹ רְצוּעוֹת מִנְעָל וְסַנְדָּל – מֻתָּר לְהַחֲזִירָן לִמְקוֹמָן, וּבִלְבַד שֶׁלֹּא יַעֲשֶׂה קֶשֶׁר בְּרֹאשׁ הָרְצוּעָה כְּדֵי שֶׁלֹּא תִשָּׁמֵט מִן הַנֶּקֶב, מִפְּנֵי שֶׁהוּא קֶשֶׁר שֶׁל קַיָּמָא.
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? בִּמְקוֹמוֹת שֶׁאֵין רְגִילִין שָׁם לִקְשׁוֹר קֶשֶׁר זֶה, אֲבָל בִּמְקוֹמוֹת שֶׁרְגִילִין לְקָשְׁרוֹ – אָסוּר אֲפִלּוּ לְהַחֲזִיר, גְּזֵרָה שֶׁמָּא יִקְשׁוֹר.
היינו, דבמקומות שהרגילות לקָשרו - אסור להחזיר הרצועה למקומה אף בלא קשירה, שמא ישכח ויקשור; והוא ממש כעובדא דקמן.

ובסנדל גופי' נפסק הדין לעיל סי' שח (בשו"ע הרב"י סט"ו, ובאדה"ז - סמ"ג):
כ"ק אדה"ז נ"ע כתב:וְאִם נִפְסְקָה אַחַת מֵהֶן אִי אֶפְשָׁר לֵילֵךְ בּוֹ עַד שֶׁיְּתַקְּנֶנּוּ, וְאַף עַל פִּי כֵן מֻתָּר לְטַלְטְלוֹ אַף אִם נִפְסְקָה עִם מְקוֹם קְבִיעוּתָהּ, מִפְּנֵי שֶׁעֲדַיִן יֵשׁ תּוֹרַת כְּלִי עָלָיו, הוֹאִיל וְהוּא רָאוּי לַחֲזוֹר וּלְתַקְּנוֹ. בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? כְּשֶׁנִּפְסְקָה הַפְּנִימִית שֶׁל בֵּין הָרַגְלַיִם, שֶׁאִם יְתַקְּנוּהָ – אֵין תִּקּוּנָהּ נִרְאֶה.
כלומר: לא גזרו בו משום מוקצה, כל־עוד אפשר ורגיל לתקנו (משא"כ כשנפסקה החיצונה, שאין רגילים לתקנה, כמבואר שם).
והרי גם מסכה, כמדומני, רגילים לקשרה; וא"כ, משום מוקצה אין לגזור בה, דהא ממקום שבאת - בקשירת סנדל - נמי לא אמרינן דהוי מוקצה!

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ד' יולי 01, 2020 3:26 pm
על ידי יושב סתר
הקדימני הרב עו"ח

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ד' יולי 01, 2020 3:27 pm
על ידי יושב סתר
בעניין עדות שא"א יכול להזימה בעדות עם מסיכה

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ד' יולי 01, 2020 4:54 pm
על ידי עזריאל ברגר
טרם ראיתי שמישהו התייחס לטענתי שזוהי עדות ששאפשר להזימה, אם יבואו שני עדים ויעידו שראינו את האנשים האלו בלי מסכה בעיר אחרת באותה שעה.
ועפ"ז קושיא מעיקרה ליתה.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ד' יולי 01, 2020 11:40 pm
על ידי יוצא פוניבז'
ישנם כעת שמעדיפים להתפלל באויר הפתוח שמחוץ לביהכנ"ס, ע"י החלונות, ויש מהם שמתפללים אף מאחורי כותל המזרח, כשאחוריהם לבית הכנסת.
ויש לעורר מהלכה פסוקה בשו"ע (סי' צ ס"ז) שיש לחוש לסוברים שהעושה כן נקרא רשע.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ה' יולי 02, 2020 12:35 am
על ידי יושב סתר
עזריאל ברגר כתב:טרם ראיתי שמישהו התייחס לטענתי שזוהי עדות ששאפשר להזימה, אם יבואו שני עדים ויעידו שראינו את האנשים האלו בלי מסכה בעיר אחרת באותה שעה.
ועפ"ז קושיא מעיקרה ליתה.

למה אתה אומר שאף אחד לא התייחס? טענה ישרה ונכונה. כך כתוב בקובץ שצורף שורה מעליך:
אך על כל פנים, עצם החשש שלא יוכלו להזימם, נראה טעות גמורה, שהרי כדי להזימם אין צריך שיראו פניהם עתה בעת הגדת העדות, כי אין עדות המזימים באה על היותם מעידים, אלא על מה שראו אותם במקום אחר, ורק על הראיה ההיא עליהם להעיד שראו פניהם. אך על מה שהעידו בקידושין, הרי הם הם המספרים שהיו שם, ועל כך גופא באה ההזמה שלא היו שם, ומה לי שהיתה מסיכה על פניהם. ופשוט הוא שעדים שהיו בחדר סגור, וראו עדותן דרך נקב, ואין אדם יכול לראותם, אין להם חסרון של עשאאי"ל, ומכמינים עדים למסית, ואין ספק שהוראה זו היתה רק לחידוד התלמידים.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ה' יולי 02, 2020 1:53 am
על ידי עזריאל ברגר
יושב סתר כתב:
עזריאל ברגר כתב:טרם ראיתי שמישהו התייחס לטענתי שזוהי עדות ששאפשר להזימה, אם יבואו שני עדים ויעידו שראינו את האנשים האלו בלי מסכה בעיר אחרת באותה שעה.
ועפ"ז קושיא מעיקרה ליתה.

למה אתה אומר שאף אחד לא התייחס? טענה ישרה ונכונה. כך כתוב בקובץ שצורף שורה מעליך.

כלומר: אף אחד ממצדיקי ההוראה לגלות את פני העדים - לא התמודד מול השאלה הזאת.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ה' יולי 02, 2020 11:27 pm
על ידי גימפעל
1D650AF0BA527.tif
1D650AF0BA527.tif (78.73 KiB) נצפה 7609 פעמים

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ו' יולי 03, 2020 4:31 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
מעשה באדם אחד שאירס את בנו, וכיומים אחר כך נפל למשכב, ועדיין מתייסר הוא ביסורי הקאראנא, ושוכב בלי הכרה זה חדשים רבים. יתן ה' וירפא את שבר בת עמו

בינתיים טיפלו בו, חיפשו בית חולים ועוד ועוד. וגם התכוננו להחתונה של הבן. והאם הלכה וקנתה טבעת עבור הבן, עם הכרטיס בנק של בעלה השוכב אי שם ללא הכרה. וכיומיים לפני החתונה נשאלה את השאלה, שהרי המעות שייכים להבעל והוא לא הרשה לה לקנות את הטבעת, וא"כ איך יקדש הבן היקר את אשתו בטבעת גזולה.

עצות היו (אל תשאל מה עשו למעשה), אבל מהו ההלכה בזה?

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 1:08 am
על ידי צביב
בשבת ראיתי בדברי הרמ''א אבן העזר סימן כח סעיף יט,
( לפי הלקחת מחוקק שם , מסתמא הבעל מסכים.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 9:07 am
על ידי עזריאל ברגר
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מעשה באדם אחד שאירס את בנו, וכיומים אחר כך נפל למשכב, ועדיין מתייסר הוא ביסורי הקאראנא, ושוכב בלי הכרה זה חדשים רבים. יתן ה' וירפא את שבר בת עמו

בינתיים טיפלו בו, חיפשו בית חולים ועוד ועוד. וגם התכוננו להחתונה של הבן. והאם הלכה וקנתה טבעת עבור הבן, עם הכרטיס בנק של בעלה השוכב אי שם ללא הכרה. וכיומיים לפני החתונה נשאלה את השאלה, שהרי המעות שייכים להבעל והוא לא הרשה לה לקנות את הטבעת, וא"כ איך יקדש הבן היקר את אשתו בטבעת גזולה.

עצות היו (אל תשאל מה עשו למעשה), אבל מהו ההלכה בזה?

הדעת נותנת שמעולם לא היתה הטבעת של האב אלא של הבן, כי האמא קנתה את הטבעת בשביל הבן ולא בשביל האב או בשביל עצמה, ולו יהי שגזלה את האב - הכסף גזול בידה, ולא הטבעת.
זאת מלבד מה שהאב קיבל ע"ע בקנין גמור אגב סודר להשיא את בנו (כנהוג לקבל קנין בעת השידוך) והבן יכול לתבוע מהוריו בדינא שיקנו לו טבעת...

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 9:12 am
על ידי לבי במערב
צביב כתב:בשבת ראיתי בדברי הרמ''א אבן העזר סימן כח סעיף יט, לפי ה[חלק]ת מחוקק שם, מסתמא הבעל מסכים.
ה'חלקת מחוקק' באה"ע סי' כח סי"ט כתב:שאל כלי מאשה שיש לה בעל. כלו', אעפ"י שהודיעה שרוצה לקדש בו אשה - מ"מ לא הוי רק ספק קידושין, הואיל ובלא ידיע' בעלה עשתה. ועכשיו נוהגין להקל קצת בזה, כשאין להחתן טבעת - שואלין מאשה אחרת העומדת שם בשעת החופה, אף בלא רשות בעלה; משום דמסתמא אין הבעל מקפיד ליתן במתנה ע"מ להחזיר. וגם הרשב"א לא החליט הדבר שלא יהיו קידושין גמורין, דהא כתב הרי היא מקודשת ולכל הפחות ספק מקודשת:

לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 10:21 am
על ידי בם חיתנו
האם מותר לחדש מסכות ח"פ או רב פעמי בשלושת השבועות ובתשעת הימים?

Re: לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 11:11 am
על ידי עני בן פחמא
האם מותר להשתמש במזלג חד פעמי בשלושת השבועות? האם מותר למלא את הפח בשקית זבל חדשה בשלושת השבועות? האם מותר לקנח את האף בטישו חדש חד פעמי בשלושת השבועות?
פשוט שכל האיסור הוא בברכת שהחיינו ובבגד ששמח בו ונהנה ממנו, ולא בכל דבר אחר, ואף בבגדים הצמודים לגוף אין לאסור.

Re: לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 11:15 am
על ידי עזריאל ברגר
מה ששייך לשאול זה, האם יש איזושהי עדיפות למכובס על פני חד פעמי או להיפך בתשעת הימים, והאם עדיף לכבס או לקנות חדש.

Re: לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 11:50 am
על ידי קו ירוק
מסכה היא דבר מזוהם שרצוי להחליפו תכופות בנקי, כדי למנוע סכנה (עצמית. כי יתרונה ככלל לא ברור).

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 2:15 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
עזריאל ברגר כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מעשה באדם אחד שאירס את בנו, וכיומים אחר כך נפל למשכב, ועדיין מתייסר הוא ביסורי הקאראנא, ושוכב בלי הכרה זה חדשים רבים. יתן ה' וירפא את שבר בת עמו

בינתיים טיפלו בו, חיפשו בית חולים ועוד ועוד. וגם התכוננו להחתונה של הבן. והאם הלכה וקנתה טבעת עבור הבן, עם הכרטיס בנק של בעלה השוכב אי שם ללא הכרה. וכיומיים לפני החתונה נשאלה את השאלה, שהרי המעות שייכים להבעל והוא לא הרשה לה לקנות את הטבעת, וא"כ איך יקדש הבן היקר את אשתו בטבעת גזולה.

עצות היו (אל תשאל מה עשו למעשה), אבל מהו ההלכה בזה?

הדעת נותנת שמעולם לא היתה הטבעת של האב אלא של הבן, כי האמא קנתה את הטבעת בשביל הבן ולא בשביל האב או בשביל עצמה, ולו יהי שגזלה את האב - הכסף גזול בידה, ולא הטבעת.
זאת מלבד מה שהאב קיבל ע"ע בקנין גמור אגב סודר להשיא את בנו (כנהוג לקבל קנין בעת השידוך) והבן יכול לתבוע מהוריו בדינא שיקנו לו טבעת...

הלוקח חפץ במעות חבירו שלא לשם גזילה, שייך הדבר לחבירו, כמבואר בחו"מ קפ"ג

Re: לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 6:47 pm
על ידי עזריאל ברגר
קו ירוק כתב:מסכה היא דבר מזוהם שרצוי להחליפו תכופות בנקי, כדי למנוע סכנה (עצמית. כי יתרונה ככלל לא ברור).

נכון. אבל יש מסכות "רב פעמיות" שמשתמשים בהן ע"י כביסה בין שימוש לשימוש.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 6:48 pm
על ידי עזריאל ברגר
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
עזריאל ברגר כתב:הדעת נותנת שמעולם לא היתה הטבעת של האב אלא של הבן, כי האמא קנתה את הטבעת בשביל הבן ולא בשביל האב או בשביל עצמה, ולו יהי שגזלה את האב - הכסף גזול בידה, ולא הטבעת.
זאת מלבד מה שהאב קיבל ע"ע בקנין גמור אגב סודר להשיא את בנו (כנהוג לקבל קנין בעת השידוך) והבן יכול לתבוע מהוריו בדינא שיקנו לו טבעת...

הלוקח חפץ במעות חבירו שלא לשם גזילה, שייך הדבר לחבירו, כמבואר בחו"מ קפ"ג

לא ידעתי. יישר כח.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 7:21 pm
על ידי צביב
כשבעל המעות מעוניין בחפץ שקנו במעותיו, נקנה לבעל המעות
ןגם המוכר מעונין למכור לבעל המעות,
כאן ( שהאב נשוי) אינו מעונין לקנות לעצמו,

Re: לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 8:39 pm
על ידי פרנקל תאומים
קו ירוק כתב:מסכה היא דבר מזוהם שרצוי להחליפו תכופות בנקי, כדי למנוע סכנה (עצמית. כי יתרונה ככלל לא ברור).

כמובן שיתרונה לא ברור.... כי קבוצות כל שהן החליטו שלא לחובשה בבתי המדרשות והכנסיות, חרף תחנוני הרופאים וחרף ההיגיון הבריא שאומר שהיא תריס משמעותי מאד בפני ההדבקה. וקולר הפצת המחלה יהיה תלוי בהם. לרבות דמי הנפטרים, לא תקפ''ץ. (צר לי על החריפות. אבל כמדומה שחשוב לומר זאת שוב ושוב, ובקול צלול וברור).

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 05, 2020 8:45 pm
על ידי קו ירוק
לא צריך להיות רבי משולם איגרא בכדי לדעת מה תהיה תכנה של התגובה (וחבל שכך, תחת תקופות יפות יותר).
כך שאינך צריך להצטער על החריפות, היא בלא"ה לא רלוונטית.

Re: לבישת מסכות חדשות

פורסם: א' יולי 05, 2020 8:48 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
פרנקל תאומים כתב:
קו ירוק כתב:מסכה היא דבר מזוהם שרצוי להחליפו תכופות בנקי, כדי למנוע סכנה (עצמית. כי יתרונה ככלל לא ברור).

כמובן שיתרונה לא ברור.... כי קבוצה כל שהיא החליטה שלא לחובשה בבתי המדרשות והכנסיות, חרף תחנוני הרופאים וחרף ההיגיון הבריא שאומר שהיא תריס משמעותי מאד בפני ההדבקה. וקולר הפצת המחלה יהיה תלוי בהם. לרבות דמי הנפטרים, לא תקפ''ץ. (צר לי על החריפות. אבל כמדומה שחשוב לומר זאת שוב ושוב, ובקול צלול וברור).


על אותו משקל - המתים הרוחניים שיש מסגירת הישיבות ומאי פתיחתם בצורה נורמאלית, מה שמרחיק משם רבים מאד. יהיה הקולר וכו'. העתק הדבק מהודעתך. (צר לי על החריפות).

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' יולי 06, 2020 5:18 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
כן, וגם החסרונות הרוחניים בזה שלא הקרבתם קרבן פסח השנה. היה לכם ליכנס בכח, לצפצף על הערבים והמשטרה, ולהקריב קרבן פסח בזמנה. אל תביט על גזירת הגלות של הקב"ה, תשכח מכל הסכנות, רק להקריב קרבן פסח.
העתק הדבק מכאן.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ה' יולי 09, 2020 11:48 am
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:קיבלתי
עידי קיום עם מסיכה.pdf
באחד מאוספי הגיליונות של שבוע זה, התפרסם מו"מ עם הגר"ב שרייבר בענין הנ"ל. אם מישהו יכול להעלות.

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: ה' יולי 09, 2020 4:21 pm
על ידי ברוך00
מצרף מאוסף גלינוות פ' פנחס

שאלה בחו"מ מי חייב לשלם את הקנס?

פורסם: א' יולי 12, 2020 1:12 am
על ידי ברוך00
הגבאי תלה מודעה בבית הכנסת שמתפלל שיכנס אחר 20 איש הוא ישא בתשלום הקנס. הגיע ראובן מס 21 ונכנס. מה שנקרא שם פס. הגיע שמעון ראה שכבר יש 21, אמר, מה יתן לך ומה יוסיף ונכנס גם הוא. הבעיה שראובן יצא פתאום, ושמעון היה עסוק בתפילה ולא שם לב, עכשיו למעשה שמעון הוא ה-21. עכשיו הגיע המשטרה וקנסה את הגבאי. השאלה מי חייב?

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

פורסם: א' יולי 12, 2020 1:43 am
על ידי עושה חדשות
ברוך00 כתב:מצרף מאוסף גלינוות פ' פנחס
תודה.

ארבע עדים למעשה הקידושין???

Re: שאלה בחו"מ מי חייב לשלם את הקנס?

פורסם: א' יולי 12, 2020 9:17 am
על ידי בן אליהו
ברור ששמעון.
והראייה, סוגייה דספסל בבבא קמא. אם אחד ישב על הספסל והיה הספסל אמור להישבר ובא השני והתיישב. אך לאחר כמה זמן קם הראשון. כך שהספסל נשבר בסוף על ידי השני. בוודאי שהשני ישלם כי היה לו לקום ולא לשבור את הספסל. יעויין שם היטב בסוגייה. וזה הן לרמב"ם הן לרא"ש והן לנימוקי יוסף.

Re: שאלה בחו"מ מי חייב לשלם את הקנס?

פורסם: א' יולי 12, 2020 11:28 am
על ידי מבולבל
באיזו סמכות הגבאי תלה מודעה זו? אם לפי הכללים של המשטרה הקנס ניתן לבית הכנסת אז בית הכנסת צריך לשלם. ועליו לדאוג בצורה אקטיבית שלא תהיה אפשרות ליותר מ 20 איש להתפלל בחדר זה. ואם אינו מסוגל מחוסר מרץ או אמצעים, שיחליט האם לורח סיכון לקנס או שסוגר את בית הכנסת.
למה הדבר דומה, לאיסור להכות את התלמידים, יבוא מנהל בית הספר ויודיע שתלמיד שמתחצף למורה וזה גורם למורה לאבד עשתונות ולהכותו, על התלמיד לשלם את הקנס, ולהיכנס לבית הסוהר במקום המורה, ועל דעת כן התלמידים מתקבלים לבית הספר. היעלה על הדעת שיבואו לדין תורה על מי לשלם את הקנס?

Re: קבצים של שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

פורסם: ג' יולי 14, 2020 5:06 pm
על ידי ידוע תדע
אדם שנכנס לאולם או לבית כנסתם מעל המותר והתקבל דוח האם חייב בתשלום או שזה רק גרמא