עמוד 8 מתוך 10

פשר השם "נעטי"

פורסם: ו' יוני 23, 2017 3:02 pm
על ידי בינוני
ברישומי הנישואין של ר' עמרם בלויא (הראשון אביו של ר' יצחק שלמה) שבפרשבורג כתוב כך (פורסם בעלי זיכרון 5):
"נשא את הבתולה קאטארינה פלייסיג ילידת שוסבורג בת בערנ' פלייסיג ונעטי".
מה יכול להיות פשר השם "נעטי"?
[זו' ר' עמרם נקראה עלקא, וכאן ובעוד רישומים היא מופיעה "קאטארינה". אביה "בערנ'" נקרא בירך.]

Re: משמעות השם 'עטיל' (ועוד שמות)

פורסם: א' יוני 25, 2017 6:07 pm
על ידי מעיין
ראש חכם כתב:בשורה לא טובה להנקראות 'הינדל' [או 'הינדא'?], עיין היטב שו"ת חתם סופר אבהע"ז ח"ב סימן לח.

שם כתוב שהוא מלשון הינטל שגל כלבתא, אבל לכאורה אין זה בשורה לא טובה רק הוא לשון געגוגים כשגל וככלבתא, להמתגעגים בה
ועיין בדברי חיים שכתב דהינדא נגזר משם הקדוש הנקרא [אדני] שיש צירוף כזה [היינו ינדא] והא ניתוסף הוא ה"א בתראה משם הנכתב [הוי'] עיי"ש מ"ש משם אדוני, ושם כתריאל

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: א' יוני 25, 2017 6:35 pm
על ידי משה ובני ישראל
למה אנשים לא נמנעים מלקרוא בשם "מחלה" (בפרט חסידים) ?

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ב' יוני 26, 2017 8:15 am
על ידי גביר
הכהן כתב:
שפרינצא = אספרנסה = ספרדית: תקווה. בעקבות נדודי היהודים מספרד ומארצות סמוכות לה למרכז אירופה ואחר כך למזרחה, יש ביידיש מילים רבות ממקור לטיני. (ספרדית היא נגזרת של הלטינית, ומכאן 'לאדינו' כינויו של הניב היהודי-ספרדי.)

את המידע הזה איששתי בעזרת ד''ר קרן דובנוב מן האקדמיה, שתרמה דוגמאות מעניינות נוספות:
אחת הדוגמות המפורסמות היא בענטשן (מן הפועל הלטיני benedicere) - 'לברך'. השפעת הלשונות ממשפחה לטינית ניכרת מאוד גם בשמות הפרטיים. בּוּנֵם (בעיקר בצירוף שמחה בונם) הוא 'איש טוב', בצרפתית bonne homme. בֵּלָה - בלטינית ובאיטלקית 'יפה'. וכך גם השם שפרינצא; המעבר מ-s ל-sh לפני עיצור לא קולי (כגון p, t) חל בניבים רבים של מרכז אירופה (בגרמנית האות s לפני עיצורים אלו נהגית sh, לדוגמה sprache - 'לשון').

דוגמא נוספת - שניאור, שבא מסניור. יעויין כאן https://books.google.co.il/books?id=XmK ... A8&f=false ושם ישנן דוגמאות רבות נוספות [כדי למנוע טרחה יתירה מכמה מחו"ר אתרא קדישא הדין אציין שהדברים שם כתובים בלשונם של שאינם בני ברית].

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' יוני 27, 2017 3:24 am
על ידי דיוניםבהלכה
יש הרבה שמות דומים: כגון מרים מירל, רבקה ריקל, שמיסודם היו כינויים א' להשני, על שאלתי בפניכם האם כהיום אפשר ליתן שמות אלו לב' בנות, או אם כגון הסבתא שמה א' מן השמות האם יש משום כבודה שלא לתת שם השני?????????

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' יוני 27, 2017 8:19 am
על ידי לייטנר
דיוניםבהלכה כתב:יש הרבה שמות דומים: כגון מרים מירל, רבקה ריקל, שמיסודם היו כינויים א' להשני, על שאלתי בפניכם האם כהיום אפשר ליתן שמות אלו לב' בנות, או אם כגון הסבתא שמה א' מן השמות האם יש משום כבודה שלא לתת שם השני?????????


אם הפך לשם עצמאי (אני מכיר אשה ששמה 'ריקל', בלי קשר בשמה ל'רבקה'), אין סיבה הלכתית לאסור.

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' יוני 27, 2017 3:14 pm
על ידי אבא יודן
משה ובני ישראל כתב:למה אנשים לא נמנעים מלקרוא בשם "מחלה" (בפרט חסידים) ?

פירושו מתוק!

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 3:44 pm
על ידי אבא יודן
מעט מים כתב:
שם צפורה
יש שכתבו דהוא על שם צפרה אשת משה שבתורה עיין בבית שמואל (שמות נשים אות צ'), אבל בטיב גיטין (שמות נשים אות צ' סק"א) כתב מצאתי בס"ג למהרא"ש שכתב בשם הגאון מו"ה מאיר ז"ק אב"ד לבוב שכתב, שהאלוף המרומם האב"ד מו"ה יעקל פקפק בשם צפורה למה בכל הפוסקים נמצא צפורה מלא ובתורה כל צפרה חסר ו', ונראה שהשמות שלנו על שם עוף צפור שרוב מלאים, וכן משמע מלשון רמ"י על שם לשון אשכנז פוגיל עכ"ל. ובשו"ת מהרש"ם (ח"ג סי' רפ"ה ורפ"ו) כתב, דהמעיין במדרש רבה פרשת שמות (א') ימצא דצפרה אשת משה רבינו נקראת צפרה לפי שמיהרה את עצמה כצפור עיי"ש, ועיין בשו"ת נשאל דוד (אהע"ז סי' י"ב) דכתב, וגדולה מזה צפורה עצמה נקראת על שם ציפור האמור בתורה, וכאשר איתא להדיא במדרש ילקוט (שמות רמז קס"ט) בשם מדרש אכביר וזה לשונו, ויאמר אל בנותיו ואיו, מיד יצאתה צפורה כצפור והביאתו בית אביה כדם הצפור עכ"ל, צא ולמד שם צפורה גופה מקורו נובע על שם צפור. אבל בספר החזקוני (שמות ב' כ"א) כתב למה נקרא שמה צפורה שרצתה כצפור לקרוא למשה, דבר אחר היתה יפה ומאירה כבוקר דמתרגמינן צפרא, ואומר באה הצפירה (יחזקאל ז') ישוב ויצפור מהר הגלעד (שופטים ז').

אי משום הא לא איריא גם בִּתיה דרשינן במדרש כבתו של יה ואעפ"כ באה חרוקה.
ומן כבר תמהתי על הכנענים המקפידים כביכול לדבר נכון, שלמה הוגים כיונים בפתח בַּתיה

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ה' יוני 29, 2017 7:46 pm
על ידי עתניאל בן קנז
אבא יודן כתב:
מעט מים כתב:
שם צפורה
יש שכתבו דהוא על שם צפרה אשת משה שבתורה עיין בבית שמואל (שמות נשים אות צ'), אבל בטיב גיטין (שמות נשים אות צ' סק"א) כתב מצאתי בס"ג למהרא"ש שכתב בשם הגאון מו"ה מאיר ז"ק אב"ד לבוב שכתב, שהאלוף המרומם האב"ד מו"ה יעקל פקפק בשם צפורה למה בכל הפוסקים נמצא צפורה מלא ובתורה כל צפרה חסר ו', ונראה שהשמות שלנו על שם עוף צפור שרוב מלאים, וכן משמע מלשון רמ"י על שם לשון אשכנז פוגיל עכ"ל. ובשו"ת מהרש"ם (ח"ג סי' רפ"ה ורפ"ו) כתב, דהמעיין במדרש רבה פרשת שמות (א') ימצא דצפרה אשת משה רבינו נקראת צפרה לפי שמיהרה את עצמה כצפור עיי"ש, ועיין בשו"ת נשאל דוד (אהע"ז סי' י"ב) דכתב, וגדולה מזה צפורה עצמה נקראת על שם ציפור האמור בתורה, וכאשר איתא להדיא במדרש ילקוט (שמות רמז קס"ט) בשם מדרש אכביר וזה לשונו, ויאמר אל בנותיו ואיו, מיד יצאתה צפורה כצפור והביאתו בית אביה כדם הצפור עכ"ל, צא ולמד שם צפורה גופה מקורו נובע על שם צפור. אבל בספר החזקוני (שמות ב' כ"א) כתב למה נקרא שמה צפורה שרצתה כצפור לקרוא למשה, דבר אחר היתה יפה ומאירה כבוקר דמתרגמינן צפרא, ואומר באה הצפירה (יחזקאל ז') ישוב ויצפור מהר הגלעד (שופטים ז').

אי משום הא לא איריא גם בִּתיה דרשינן במדרש כבתו של יה ואעפ"כ באה חרוקה.
ומן כבר תמהתי על הכנענים המקפידים כביכול לדבר נכון, שלמה הוגים כיונים בפתח בַּתיה



אגב כיצד מקובל לבטאות את השם 'צביה', האם כבמקרא, או בצ' חרוקה?

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ה' יוני 29, 2017 7:50 pm
על ידי קאצ'קלה
עתניאל בן קנז כתב:אגב כיצד מקובל לבטאות את השם 'צביה', האם כבמקרא, או בצ' חרוקה?

כבמקרא וגם בצ' חרוקה: בֶּן שֶׁבַע שָׁנִים יֹאָשׁ בְּמָלְכוֹ וְאַרְבָּעִים שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם וְשֵׁם אִמּוֹ צִבְיָה מִבְּאֵר שָׁבַע.

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ו' יוני 30, 2017 1:19 am
על ידי עתניאל בן קנז
קאצ'קלה כתב:
עתניאל בן קנז כתב:אגב כיצד מקובל לבטאות את השם 'צביה', האם כבמקרא, או בצ' חרוקה?

כבמקרא וגם בצ' חרוקה: בֶּן שֶׁבַע שָׁנִים יֹאָשׁ בְּמָלְכוֹ וְאַרְבָּעִים שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם וְשֵׁם אִמּוֹ צִבְיָה מִבְּאֵר שָׁבַע.

דומני דהקוראים בשם זה, אין כוונתם לקרא זאת על שם המלכה הלזו. אלא על שם נקיבת הצבי.
ובמקרא (שיר השירים ד,ה; שם ז,ד) זה מנוגד צ' שוואית וב' חרוקה.

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ו' יוני 30, 2017 5:05 am
על ידי קאצ'קלה
עתניאל בן קנז כתב:
קאצ'קלה כתב:
עתניאל בן קנז כתב:אגב כיצד מקובל לבטאות את השם 'צביה', האם כבמקרא, או בצ' חרוקה?

כבמקרא וגם בצ' חרוקה: בֶּן שֶׁבַע שָׁנִים יֹאָשׁ בְּמָלְכוֹ וְאַרְבָּעִים שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם וְשֵׁם אִמּוֹ צִבְיָה מִבְּאֵר שָׁבַע.

דומני דהקוראים בשם זה, אין כוונתם לקרא זאת על שם המלכה הלזו. אלא על שם נקיבת הצבי.
ובמקרא (שיר השירים ד,ה; שם ז,ד) זה מנוגד צ' שוואית וב' חרוקה.

בסדר הגט למהר"ש מלובלין כתוב:
ואני הסופר הייתי מכיר אשה אחת שהיה שמה צביה והיו קוראין אותה ציוויא, ועיקר שם צביה. ונ"ל שעיקר השם על שם תאומי צביה, כמו שקורין לאיש צבי ששמו הירש כן קוראין לאשה צביה ודו"ק.

אבל בסדר הגט של רבי מיכל רבי יוזפש מקראקא, הביא את דברי הנ"ל וכתב:
רצונו לומר דמאחר שעיקר השם צביה על שם תאומי צביה וכו' על כן יש לכתוב צביה המכונה ציוויא. וזה אינו, שהרי במלכים ב' פ' י"ב ובדברי הימים ב' פרק כ"ד שם כתוב שם אשה צביה, הצד"י בחיריק והבי"ת בשבא נח, ואם כן ודאי אינו שם של לעז כלל רק של עברי, ואין לכתוב אלא צביה לחוד.

Re: משמעות השם 'עטיל'

פורסם: ו' יוני 30, 2017 3:57 pm
על ידי עתניאל בן קנז
קאצ'קלה כתב:
עתניאל בן קנז כתב:דומני דהקוראים בשם זה, אין כוונתם לקרא זאת על שם המלכה הלזו. אלא על שם נקיבת הצבי.
ובמקרא (שיר השירים ד,ה; שם ז,ד) זה מנוגד צ' שוואית וב' חרוקה.

בסדר הגט למהר"ש מלובלין כתוב:
ואני הסופר הייתי מכיר אשה אחת שהיה שמה צביה והיו קוראין אותה ציוויא, ועיקר שם צביה. ונ"ל שעיקר השם על שם תאומי צביה, כמו שקורין לאיש צבי ששמו הירש כן קוראין לאשה צביה ודו"ק.

אבל בסדר הגט של רבי מיכל רבי יוזפש מקראקא, הביא את דברי הנ"ל וכתב:
רצונו לומר דמאחר שעיקר השם צביה על שם תאומי צביה וכו' על כן יש לכתוב צביה המכונה ציוויא. וזה אינו, שהרי במלכים ב' פ' י"ב ובדברי הימים ב' פרק כ"ד שם כתוב שם אשה צביה, הצד"י בחיריק והבי"ת בשבא נח, ואם כן ודאי אינו שם של לעז כלל רק של עברי, ואין לכתוב אלא צביה לחוד.



תודה רבה!!!
החכמתני!

Re: משמעות השם 'עטיל' (ועוד שמות)

פורסם: א' יולי 02, 2017 7:24 pm
על ידי משה נטע
מי יודע מה פירוש השם מאנצ'ע/ מאנצ'י (מאנטשע)?

האם השם 'איטה' משמעותו 'יהודית'?

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 6:00 pm
על ידי שייף נפיק
[url]ן[/url]שמעתי שהיו אומרים שהשם 'איטה' פירושו יהודית, האם כנים הדברים?[url][/url]

Re: האם השם 'איטה' משמעותו 'יהודית'?

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 10:27 pm
על ידי בריושמא

Re: משמעות שמות נשים

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 7:26 am
על ידי עזריאל ברגר
העניא? (או: הניה, הענא, וכו')
טילא?
(מכיר אשה אחת שזהו שמה: טילא העניא...)

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 10:56 am
על ידי עזריאל ברגר
ארזי ביתר כתב:אגב, עדיין איני בטוח שזה שהשם 'שירה' הוא מילה נרדפת ל'זמירה' המקובל, זה הופך אותו לשם 'טוב'.

למשל 'נתניה' זה מילה נרדפת ל'יונתן'. בהיפוך הסדר. כמו יוחנן וחנניה...


ולא שמענו /ומ"מ אינו ראיה, ואפשר טעיתי/ שקריאת השם 'נתניה' נפוצה.

בתנ"ך מצאנו רק "נתניה" אחד (אביו של ישמעאל שרצח את גדליה בן אחיקם), והוא היה רשע (רש"י במדבר כז,א).

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 1:47 pm
על ידי מה שנכון נכון
עזריאל ברגר כתב:בתנ"ך מצאנו רק "נתניה" אחד (אביו של ישמעאל שרצח את גדליה בן אחיקם), והוא היה רשע (רש"י במדבר כז,א).

טעות.
מצאנו נתניה בדה"א כה, ב מבני אסף מן הלויים המשוררים.
כמו"כ יש נתניהו צדיק בדה"ב יז, ח (ויש עוד). והוא ונתניה שם אחד, כמו שנקרא ישמעאל הנ"ל 'בן נתניהו' בירמיהו מ, ח.

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 3:16 pm
על ידי דודי צח
בשלמא שמות חיות המסמלות מעלות ואופי, כגון 'אריה' 'צבי' וכדומה, ניחא שאנו נותנים אותם לאנשים, ואפילו גם זאב ועוד. אבל איך הסתנן אצלינו השם 'דוב' - בער, דובער, דוב-בער. שכל מרעין בישין נאמרו על דובים, מסורבלים כדוב,

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 3:20 pm
על ידי דודי צח
מודיעין כתב:ידוע למאן דהוא מקור לשם 'אפרת' מעבר למדרש שמרים זו אפרת?

סיפר לי ידיד פלוני, כי בן הכולל שלו ילד בשעה טובה בת ביום ההילולא של רחל אימנו, נימנו וגמרו הוא ורעייתו לתת לבת את השם 'אפרת'. אך כמנהג הליטאים הצעירים החדשים, שכבר עקפו מזמן את החסידים, ביקש אף הוא לשמוע 'דעת תורה' ולקבל ברכת חכם לקריאת השם, ועלה לביתו של רב השכונה מורנו רבי עזריאל אויערבך שליט"א 'להתייעץ' בנוגע לשם.
אמר לו ר' עזריאל: למה 'אפרת'? כי כתוב אצל רחל "בדרך אפרתה היא בית לחם" - נו, אז תקרא לה 'בית לחם'....

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 3:23 pm
על ידי דודי צח
חכם באשי כתב:ומה עם שאר שמות החיות שאמצו האשכנזים, כמו: צבי, דוב, אריה. במיוחד שמדובר בשמות של בעלי חיים טמאים! איך שותקים על כך?
האם באמת כולם צריכים להחליף את שמותיהם. היכן בדיוק הגבול?


בעלי חיים טמאים הם רק באכילה ורק לאחר מותם, אבל בחייהם אין להם שום פחיתות וטומאה לעומת בעלי חיים טהורים, כך משמע מפורש בספר הנקרא 'חומש'.
ולפיכך לא מצינו בדור העבר גם מן המתחסדים שלא ירכבו בעגלת החמור והסוב, ויקפידו רק על כבשים וציפורים...

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 4:01 pm
על ידי סגי נהור
דודי צח כתב:
חכם באשי כתב:ומה עם שאר שמות החיות שאמצו האשכנזים, כמו: צבי, דוב, אריה. במיוחד שמדובר בשמות של בעלי חיים טמאים! איך שותקים על כך?
האם באמת כולם צריכים להחליף את שמותיהם. היכן בדיוק הגבול?


בעלי חיים טמאים הם רק באכילה ורק לאחר מותם, אבל בחייהם אין להם שום פחיתות וטומאה לעומת בעלי חיים טהורים, כך משמע מפורש בספר הנקרא 'חומש'.
ולפיכך לא מצינו בדור העבר גם מן המתחסדים שלא ירכבו בעגלת החמור והסוב, ויקפידו רק על כבשים וציפורים...

ומה נעשה שבספר הנקרא שולחן ערוך (יו"ד סו"ס קצח, ברמ"א ובש"ך שם) נמצא שלא כהבנתך בספר הנקרא חומש.

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 8:22 pm
על ידי דרומי
וראה גם רמב"ם הלכות מאכלות אסורות פרק ח הלכה יז.

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 8:37 pm
על ידי מענה איש
דודי צח כתב:
מודיעין כתב:ידוע למאן דהוא מקור לשם 'אפרת' מעבר למדרש שמרים זו אפרת?

סיפר לי ידיד פלוני, כי בן הכולל שלו ילד בשעה טובה בת ביום ההילולא של רחל אימנו, נימנו וגמרו הוא ורעייתו לתת לבת את השם 'אפרת'. אך כמנהג הליטאים הצעירים החדשים, שכבר עקפו מזמן את החסידים, ביקש אף הוא לשמוע 'דעת תורה' ולקבל ברכת חכם לקריאת השם, ועלה לביתו של רב השכונה מורנו רבי עזריאל אויערבך שליט"א 'להתייעץ' בנוגע לשם.
אמר לו ר' עזריאל: למה 'אפרת'? כי כתוב אצל רחל "בדרך אפרתה היא בית לחם" - נו, אז תקרא לה 'בית לחם'....


סבתא רבא של בצלאל

וַתָּמָת עֲזוּבָה, וַיִּקַּח לוֹ כָלֵב אֶת אֶפְרָת וַתֵּלֶד לוֹ אֶת חוּר וְחוּר הוֹלִיד אֶת אוּרִי וְאוּרִי הוֹלִיד אֶת בְּצַלְאֵל.

Re: אשכול בירור מקור לשם או מהות השם

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 8:49 pm
על ידי מענה איש
דודי צח כתב:
חכם באשי כתב:ומה עם שאר שמות החיות שאמצו האשכנזים, כמו: צבי, דוב, אריה. במיוחד שמדובר בשמות של בעלי חיים טמאים! איך שותקים על כך?
האם באמת כולם צריכים להחליף את שמותיהם. היכן בדיוק הגבול?


בעלי חיים טמאים הם רק באכילה ורק לאחר מותם, אבל בחייהם אין להם שום פחיתות וטומאה לעומת בעלי חיים טהורים, כך משמע מפורש בספר הנקרא 'חומש'.
ולפיכך לא מצינו בדור העבר גם מן המתחסדים שלא ירכבו בעגלת החמור והסוב, ויקפידו רק על כבשים וציפורים...


מפורש בפרשתן שלתיבה לקח נח מבהמה טהורה שבעה ומטמאה שתיים

שם "טריינדל"

פורסם: א' יוני 10, 2018 10:40 pm
על ידי דיוניםבהלכה
ראיתי בהזמנה לחתונה שם הכלה "טריינדל" האם יש מי שמכיר או יודע על מקור לשם זה?? במושכל ראשון נראה שיוצא משם "טראנא"!!!

Re: שם "טריינדל"

פורסם: א' יוני 10, 2018 10:41 pm
על ידי תוכן
טריינדל בגרמנית זה דריידל באידיש, ובעברית סביבון.

Re: שם "טריינדל"

פורסם: א' יוני 10, 2018 10:46 pm
על ידי דיוניםבהלכה
אולם גם דריידל לא מצינו בפוסקים על שם אשה

Re: שם "טריינדל"

פורסם: א' יוני 10, 2018 11:05 pm
על ידי יבנה
ים של שלמה מסכת גיטין פרק ד סי' לא אות ט'
טרינא שם האשה, וכותבין טריינא באל"ף, וכן מצאתי, ובארצינו קוראין טריינא בשני יודי"ן,
ושם באות ו'
וכן במקצת סמ"ק כתב המכונה טרינא באל"ף לבסוף
וכן הובא בבית שמואל שמות נשים אות ט.

Re: שם "טריינדל"

פורסם: א' יוני 10, 2018 11:11 pm
על ידי שייף נפיק
כמדומה שסבתו של הגאון נקראה טריינה/א והיא שנעשה לה נס שעליו בירך ר' חיים מוולוז'ין ברוך שעשה נס. וכידוע.

Re: שם "טריינדל"

פורסם: ב' יוני 11, 2018 4:32 am
על ידי דיוניםבהלכה
איני רואה שום קשר בין שם זה לשמות אלו - אבל שו"ר בספר דברי חיים על שמות נשים אות ט' סק"א שציין לשם "טריינדיל"

Re: שם "טריינדל"

פורסם: ב' יוני 11, 2018 6:34 am
על ידי אוצר החכמה
תוכן כתב:טריינדל בגרמנית זה דריידל באידיש, ובעברית סביבון.

גוגל מתרגם סביבון לגרמנית Dreidel. לא הצלחתי לכתוב בו טריינדל שמיתרגם לסביבון. איך אתה כותב את זה?

Re: שם "טריינדל"

פורסם: ב' יוני 11, 2018 8:17 am
על ידי תוכן
אוצר החכמה כתב:
תוכן כתב:טריינדל בגרמנית זה דריידל באידיש, ובעברית סביבון.

גוגל מתרגם סביבון לגרמנית Dreidel. לא הצלחתי לכתוב בו טריינדל שמיתרגם לסביבון. איך אתה כותב את זה?


Trendel. בתרגום של גוגל הוא לא מופיע, אבל תעשה חיפוש בגוגל של Trendel ו-Dreidel ותמצא נחת.

Re: שם "טריינדל"

פורסם: ב' יוני 11, 2018 9:14 am
על ידי סגי נהור
דיוניםבהלכה כתב:איני רואה שום קשר בין שם זה לשמות אלו - אבל שו"ר בספר דברי חיים על שמות נשים אות ט' סק"א שציין לשם "טריינדיל"

כוונתך שאינך רואה קשר בין טריינא לטריינדל? באמת?

Re: משמעות שמות נשים

פורסם: ב' יוני 11, 2018 12:00 pm
על ידי עזריאל ברגר
ולהעיר, שאני מכיר משפחת דרנדל, מעולי רוסיה.

איטא = יהודית או אסתר

פורסם: ג' מאי 28, 2019 6:03 am
על ידי שמואל דוד
שמעתי בשם רב אחד שליט״א שהשם איטא כינוי ליהודית ומרב אחר שליט״א שאיטא כינוי לאסתר. אשמח אם יש למישהו יותר מידע בזה.

Re: איטא = יהודית או אסתר

פורסם: ג' מאי 28, 2019 6:31 pm
על ידי הסרפד
בדר"כ מקובל שעטיל (עטיא, וכו') הוא כינוי לאסתר, ואולי לא שמע נכון את דברי השואל?

Re: איטא = יהודית או אסתר

פורסם: ג' מאי 28, 2019 7:11 pm
על ידי הוה אמינא
ראה בספרי שמות גיטין דהדבר מפורש בהם

Re: איטא = יהודית או אסתר

פורסם: ד' מאי 29, 2019 1:48 am
על ידי שמואל דוד
באיזה ספר ?