דרומי כתב:מנהג עסקנים חשובים ללכת בקביעות עם איזו "אוזנייה" באוזן אחת. תקנו אותי אם אני טועה.
ויום אחד בעת תפלת המנחה כשראיתי אחד מהם, התעוררתי בשאלה האם מותר להתפלל כך? האם ככה עומדים לפני המלך?
איתן נוי כתב:אני חושב שהתשובה פשוטה!
עזריאל ברגר כתב:איתן נוי כתב:אני חושב שהתשובה פשוטה!
גם אני מסכים לכך.
כלומר:
אם הם עומדים כך בפני אנשים חשובים - אז מדין "כעומד בפני המלך" מותר להם גם להתפלל כך.
ואם לא - לא.
אלא שיש לבדוק האם קיומה של האוזניה על האוזן יכול לגרום להיסח דעתם בתפילה (כגון אם הטלפון יצלצל באמצע התפילה), ולהתנהג בהתאם.
בבא"ח וכה"ח כתבו שלא להפסיק ביניהם באמירת פסוק אחר (וע"ש לענין דברים שבקדושה), והטעם ע"פ הסוד. כנראה מישהו לקח את זה צעד א' נוסף, כמצוי.איתן נוי כתב:מה הסיבה שאין להפסיק בשתיקה בין ביום קראינו-יהי כבוד לבין אשרי?
איתן נוי כתב:עזריאל ברגר כתב:איתן נוי כתב:אני חושב שהתשובה פשוטה!
גם אני מסכים לכך.
כלומר:
אם הם עומדים כך בפני אנשים חשובים - אז מדין "כעומד בפני המלך" מותר להם גם להתפלל כך.
ואם לא - לא.
אלא שיש לבדוק האם קיומה של האוזניה על האוזן יכול לגרום להיסח דעתם בתפילה (כגון אם הטלפון יצלצל באמצע התפילה), ולהתנהג בהתאם.
יפה.
האמת היא אוסיף עוד באותו עניין.
הב"י הביא את הרמב"ם שלדבריו יוצא שתלמידי חכמים צריכים להיזהר בבגדיהםו משמע שהכל לפי העניין.
לפי"ז מקום שרגילים לנעול סנדלים/בלי גרביים, יוכלו להתפלל כך.
וכתב רבינו אם אין דרך אנשי המקום וכו' כלומר לאפוקי כל בני הערב שעומדים לפני הגדולים ברגלים מגולות שאותם יכולים להתפלל בין ברגלים מגולות בין במכוסות וה''ה למקומות שרוב העולם מכסים רגליהם ואין מקפידים בשעומדין לפני הגדולים אם עומדין ברגלים מגולות או מכוסות דלענין תפלה נמי אין קפידא. ולשון רבינו מוכיח שאין קפידא לתפלה אלא במקום שמקפידים שלא לעמוד לפני גדולים ברגלים מגולות
מה שנכון נכון כתב:בבא"ח וכה"ח כתבו שלא להפסיק ביניהם באמירת פסוק אחר (וע"ש לענין דברים שבקדושה), והטעם ע"פ הסוד. כנראה מישהו לקח את זה צעד א' נוסף, כמצוי.איתן נוי כתב:מה הסיבה שאין להפסיק בשתיקה בין ביום קראינו-יהי כבוד לבין אשרי?
איתן נוי כתב:אם תרצה אביא מקורות לכאן.
עיין ש"ע אה"ע סימן כא ס"ו בנו"כ שמותר להזכירה בתחלת אגרת אבל לא בסופה.יעקל כתב:תביא
איתן נוי כתב:שולחן ערוך יורה דעה הלכות רבית סימן קעז סעיף יב: "המקבל מעות לחצי ריוח וטוען שמלוה ברבית היא, אינו נאמן".
אני צריך ביאור מילולי לסעיף זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים