אין אדם אוסר כתב:חבל להאריך בזה, ההוכחה הגדולה היא שלא תמצא כמעט בחור או אברך אחד בעולם החרדי שעבר את עולם הישיבות שיודע להגיד אף ווארט אחד של הרב קוק, וכנראה גם לא הרמי"ם או הראשי הישיבות יוכלו להגיד איזה דבר שראו בספריו [חוץ מהדברים הידועים שיצאו נגדו]. לא תשמע בבית מדרש, "והרב קוק אוחז ולמד בסוגיא שמותר לעשות צורת חמה ולבנה באופן זה ואחר וכו' ", נראה כאילו נעלם מהמפה, ואם כ"כ אחזו ממנו קצת מוזר כל הנ"ל. וגם בטוחני שגם תלמידיו או תלמידי תלמידיו של הרבנים שהראו הערכה אליו, ג"כ בכלל הנ"ל שלא מעיינים בספריו ולא מתחשבים בדעתו לא לקולא ולא לחומרא.
כל זה אינו סותר את העובדה (ואינו הוכחה לההפך) שגם כלל גדולי היהדות החרדית מתנגדי דרכו של הרב קוק ודעותיו, ראו בו גדול שבגדולים, ורק על קצה המזלג לצורך התגובה כאן: מרן הגרי"ח זוננפלד זצוק"ל, רבה הראשון של "העדה החרדית" בירושלים שכידוע התנגד בחריפות לדעותיו של הרב קוק, דיבר עם הרב קוק בידידות רבה בכל מפגש ביניהם ברחוב או באירוע ובמכתב של מרן הגרי"מ חרל"פ זצ"ל לבנו הרה"ג יחיאל מיכל זצ"ל באדר תרפ"ב כותב שבברית מילה שאבי הבן רצה את הרב קוק כסנדק, את הרב זוננפלד כמוהל ואותו כאומר הברכות, ישבו שלושתם יחד במשך כמו שעות והיחס בין הרב קוק לרב זוננפלד היה
"מצוין מאד מאד ובחביבות וכבוד זה לזה".
וכן מרן הגריי"צ מלובביץ' זצוק"ל שהיה בדעתו על יישוב הארץ קרוב בדעתו לקיצוניים יותר מאשר לאגו"י ותוקף את דעתו של הרבי מגור לגבי יישוב הארץ אע"פ שלא בחריפות כמרן הרבי ממונקץ' זצוק"ל (שהיה מהמיעוט הקנאי הקיצוני יותר שפסל את הרב קוק), התכתב בידידות רבה עם הרב קוק ואף נפגש בידידות רבה עימו בביקוריו בארץ. וראה שוב בקישורים לעיל.
לגבי שלא לומדים בספריו ההלכתיים של הרב קוק אמר מרן הגרש"ז אויירבך זצ"ל: "הרב היה גאון מופלא וקדוש עליון, ו
חבל מאוד שבגלל ניגודי דעות בתוך הציבור התורני, ממעטים את דמותו ומתנכרים אפילו לספריו ההלכתיים. והלא ספריו מצטיינים בישרותם, ומתשובותיו הבהירות לשאלות השונות שהתעורו בזמנו, אפשר ללמוד דרכי פסיקה והוראה." ובין השאר אמר על הרב קוק שהיה גדול בכל והיה גדול לא רק בדורו אלא בדורות.