עמוד 2 מתוך 2

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 2:55 pm
על ידי אוצר החכמה
הכוונה היא שלא צריך את ההיתר של להבין ולהורות אלא כיוון שכוונתו לצורך העדים אין את קושיית הש"ך למה משאיר וממילא קשה למה הגמרא צריכה לתרץ שאין חשד בגלל רבים תיפוק ליה שאין קושיה למה משאיר

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 3:28 pm
על ידי בעל תריס
.

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 6:53 pm
על ידי צדק תרדוף
גילוי כתב:
ערבי פסחים כתב:
גאולה בקרוב כתב:ממכתב מרן הגראז"מ זצ"ל:
ב"ה, ירושלים, יום ג' כ"ח לחדש מנ"א שנת תש"ה
הנני בזה להביע את רחשי לבבי ליום הזכרון, במלאת עשר שנים להסתלקות גאון ישראל מוהרא"י הכהן קוק זצ"ל. נוסף לאשר כבר נודע בכל תפוצות ישראל, עוצם גדלו בכל מקצועות התורה, בהלכה ואגדה, מוסר ודעת, לבד זה היה גדול מאוד בקיום מצות "ולדבקה בו", שלדבקותו בד' ותורתו אין מלים להעריך את ערכו .....


בספר "מעשה איש" חלק ב׳ עמ׳ רט"ז: אמר פעם ה"חזון אי"ש": "הגיהנום שלו יהיה שיראו לו מה שעולל, ויגידו לו: קוק. תסתכל."
בבקשה אל תנסה לטשטש מה שאחזו ממנו גדולי הדור... עי' דת הציונות ח"א עמ' ק ואמכ"ל.

אני מבקש בכל לשון של בקשה לא להמשיך לדון בזה כאן באשכול שלי, אתם יכולים לפתוח אשכול חדש בנושא מה דעת גדולי ישראל על מרן הרב - כמובן שהתשובה לא חד משמעית, ואכמ"ל

דבר אחד חובה להעיר: הספר "דת הציונות" הדגיש את דעת הקיצוניים ביותר, אך כלל גדולי היהדות החרדית אחזו מאוד מהרב קוק.
ראו כאן: http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... um_id=1364
וכן מובאים בהמשך דברים קשים מבית מדרשו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א כלפי "דת הציונות" ומחברו לגבי דבריו נגד הרב קוק ורבנים אחרים.
קישור נוסף בעניין כשמישהו שפתח אשכול בפורום "בחדרי חרדים" בעניין זה בא נגד הרב קוק והביא מכתבים חריפים שפורסמו בגנות הספר "אורות" ואח"כ הביא מישהו אחר את הדברים מהקישור לעיל ובהמשך הוספות שביניהן ישנן תגובות קנאיות שבאות להצדיק בכל מחיר את עמדתם אך מושמות ללעג וקלס לאור הדברים באשכול: http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?t ... rum_id=771 (אגב, אחד המכתבים שהובאו בגנות "אורות" הוא של מרן הגרי"ל בלוך מטלז זצוק"ל שלאחר כשנה מוצאים התכתבות ידידותית מאוד בינו לבין מרן הרצי"ה קוק זצ"ל ומכתב של הרב בלוך בהתכתבות זו הוא משבח את תוכנית הקמתה של "מרכז הרב" ומן הסתם ידע שמחבר "אורות" מוביל את ייסודה ותוכנית הלימודים בה)
לגבי החזו"א במיוחד כיוון שהוזכר, אז הוא קיבל את הרב קוק בעמידה בהנחת אבן הפינה של ישיבת "בית יוסף" (רשת ישיבות נובהרדוק) בב"ב, ואף לבש את בגדי השבת שלו לכבוד המפגש עם הרב קוק שהתקיים בביתו של החזו"א.

להשלמת הדברים יש להוסיף שגדולתו הרוחנית של הראי"ה ניכרת ממעשיו ונהגותיו שמבחר מהם מובא כאן: http://www.esaenay.co.il/151730/%D7%9E% ... %A7-%D7%9C
וכן היו גדולי עולם רבים שתמכו בדעותיו ובדרכו: http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?t ... m_id=20354, http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?t ... m_id=20354

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 7:08 pm
על ידי אין אדם אוסר
חבל להאריך בזה, ההוכחה הגדולה היא שלא תמצא כמעט בחור או אברך אחד בעולם החרדי שעבר את עולם הישיבות שיודע להגיד אף ווארט אחד של הרב קוק, וכנראה גם לא הרמי"ם או הראשי הישיבות יוכלו להגיד איזה דבר שראו בספריו [חוץ מהדברים הידועים שיצאו נגדו]. לא תשמע בבית מדרש, "והרב קוק אוחז ולמד בסוגיא שמותר לעשות צורת חמה ולבנה באופן זה ואחר וכו' ", נראה כאילו נעלם מהמפה, ואם כ"כ אחזו ממנו קצת מוזר כל הנ"ל. וגם בטוחני שגם תלמידיו או תלמידי תלמידיו של הרבנים שהראו הערכה אליו, ג"כ בכלל הנ"ל שלא מעיינים בספריו ולא מתחשבים בדעתו לא לקולא ולא לחומרא.

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 7:52 pm
על ידי צדק תרדוף
אין אדם אוסר כתב:חבל להאריך בזה, ההוכחה הגדולה היא שלא תמצא כמעט בחור או אברך אחד בעולם החרדי שעבר את עולם הישיבות שיודע להגיד אף ווארט אחד של הרב קוק, וכנראה גם לא הרמי"ם או הראשי הישיבות יוכלו להגיד איזה דבר שראו בספריו [חוץ מהדברים הידועים שיצאו נגדו]. לא תשמע בבית מדרש, "והרב קוק אוחז ולמד בסוגיא שמותר לעשות צורת חמה ולבנה באופן זה ואחר וכו' ", נראה כאילו נעלם מהמפה, ואם כ"כ אחזו ממנו קצת מוזר כל הנ"ל. וגם בטוחני שגם תלמידיו או תלמידי תלמידיו של הרבנים שהראו הערכה אליו, ג"כ בכלל הנ"ל שלא מעיינים בספריו ולא מתחשבים בדעתו לא לקולא ולא לחומרא.

כל זה אינו סותר את העובדה (ואינו הוכחה לההפך) שגם כלל גדולי היהדות החרדית מתנגדי דרכו של הרב קוק ודעותיו, ראו בו גדול שבגדולים, ורק על קצה המזלג לצורך התגובה כאן: מרן הגרי"ח זוננפלד זצוק"ל, רבה הראשון של "העדה החרדית" בירושלים שכידוע התנגד בחריפות לדעותיו של הרב קוק, דיבר עם הרב קוק בידידות רבה בכל מפגש ביניהם ברחוב או באירוע ובמכתב של מרן הגרי"מ חרל"פ זצ"ל לבנו הרה"ג יחיאל מיכל זצ"ל באדר תרפ"ב כותב שבברית מילה שאבי הבן רצה את הרב קוק כסנדק, את הרב זוננפלד כמוהל ואותו כאומר הברכות, ישבו שלושתם יחד במשך כמו שעות והיחס בין הרב קוק לרב זוננפלד היה "מצוין מאד מאד ובחביבות וכבוד זה לזה".
וכן מרן הגריי"צ מלובביץ' זצוק"ל שהיה בדעתו על יישוב הארץ קרוב בדעתו לקיצוניים יותר מאשר לאגו"י ותוקף את דעתו של הרבי מגור לגבי יישוב הארץ אע"פ שלא בחריפות כמרן הרבי ממונקץ' זצוק"ל (שהיה מהמיעוט הקנאי הקיצוני יותר שפסל את הרב קוק), התכתב בידידות רבה עם הרב קוק ואף נפגש בידידות רבה עימו בביקוריו בארץ. וראה שוב בקישורים לעיל.

לגבי שלא לומדים בספריו ההלכתיים של הרב קוק אמר מרן הגרש"ז אויירבך זצ"ל: "הרב היה גאון מופלא וקדוש עליון, וחבל מאוד שבגלל ניגודי דעות בתוך הציבור התורני, ממעטים את דמותו ומתנכרים אפילו לספריו ההלכתיים. והלא ספריו מצטיינים בישרותם, ומתשובותיו הבהירות לשאלות השונות שהתעורו בזמנו, אפשר ללמוד דרכי פסיקה והוראה." ובין השאר אמר על הרב קוק שהיה גדול בכל והיה גדול לא רק בדורו אלא בדורות.

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 8:07 pm
על ידי אשבמבש
גילוי כתב:אני מבקש בכל לשון של בקשה לא להמשיך לדון בזה כאן באשכול שלי, אתם יכולים לפתוח אשכול חדש בנושא מה דעת גדולי ישראל על מרן הרב - כמובן שהתשובה לא חד משמעית, ואכמ"ל

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 8:11 pm
על ידי צדק תרדוף
אשבמבש כתב:
גילוי כתב:אני מבקש בכל לשון של בקשה לא להמשיך לדון בזה כאן באשכול שלי, אתם יכולים לפתוח אשכול חדש בנושא מה דעת גדולי ישראל על מרן הרב - כמובן שהתשובה לא חד משמעית, ואכמ"ל

אני מצטרף להודעה, אך כשממשיכים לומר דברים לא לעניין ולסלף, אז א"א שלא להגיב. ואכן העניין הזה מוצה ואין יותר מה להגיב בעניין, ואני מקווה שכך יהיה ולא יהיה צריך להגיב על תגובות לא לעניין.

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2013 10:02 pm
על ידי ערבי פסחים
"כל זה אינו סותר את העובדה (ואינו הוכחה לההפך) שגם כלל גדולי היהדות החרדית מתנגדי דרכו של הרב קוק ודעותיו, ראו בו גדול שבגדולים, ורק על קצה המזלג לצורך התגובה כאן: מרן הגרי"ח זוננפלד זצוק"ל, רבה הראשון של "העדה החרדית" בירושלים שכידוע התנגד בחריפות לדעותיו של הרב קוק, דיבר עם הרב קוק בידידות רבה..."

גם כל קרובי שייכים לחוג של הרב קוק ואני מתנהג עמם בטוב לב ובידידות רבה ואף יש ביניהם שמחזיקים אותי כלכלית בתור "החזקת תורה" ואשריהם, אבל זה עוד לא אומר שאני חושב לרגע שדעותיהם נכונים. וברוך שהוצאני מאפילה לאורה ואמכ"ל וד"ל.

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 11:34 am
על ידי צדק תרדוף
ערבי פסחים כתב:"כל זה אינו סותר את העובדה (ואינו הוכחה לההפך) שגם כלל גדולי היהדות החרדית מתנגדי דרכו של הרב קוק ודעותיו, ראו בו גדול שבגדולים, ורק על קצה המזלג לצורך התגובה כאן: מרן הגרי"ח זוננפלד זצוק"ל, רבה הראשון של "העדה החרדית" בירושלים שכידוע התנגד בחריפות לדעותיו של הרב קוק, דיבר עם הרב קוק בידידות רבה..."

גם כל קרובי שייכים לחוג של הרב קוק ואני מתנהג עמם בטוב לב ובידידות רבה ואף יש ביניהם שמחזיקים אותי כלכלית בתור "החזקת תורה" ואשריהם, אבל זה עוד לא אומר שאני חושב לרגע שדעותיהם נכונים. וברוך שהוצאני מאפילה לאורה ואמכ"ל וד"ל.

דבריך המודגשים אינם סותרים את דבריי, כי אני הראיתי שהההשקפה הדתית-לאומית אינה אפלה כלל אלא דעתם של גדולי עולם רבים והיא נשענת על יסודות איתנים במקורותנו לא פחות מכל השקפה חרדית שהיא, וכן שגם כלל גדול החרדים מתנגדי דרכו של הרב קוק ראו ורואים בו גדול שבגדולים, ודבריך המודגשים אינם סותרים זאת ואינם שייכים לעניין זה, ולא כתבתי שהרב זוננפלד הסכים לדרכו של הרב קוק, אלא שלמרות התנגדותו החריפה, חלק לו כבוד רב וכמו שאמר לקנאים שטענו לפני מדוע הולך לחתונה שבה הרב קוק עורך את החופה והקידושין שלה והוא ענה: הרב קוק הוא צריך גמור, אך דרכינו הן נפרדות!"
ולא הבנתי מה באת לומר בדבריך כי אין הם סותרים את דבריי.

Re: פסק הלכה תמוה ביותר של מרן הראי"ה.

פורסם: ג' אפריל 08, 2014 3:24 pm
על ידי סגן אלוף
גילוי כתב:וזה אשר השבתי לרב הנ"ל
א' כמד' שלא מצינו בשום דוכתא שהרמב"ם חולק לדינא על התלמוד.

וכי אינו חולק בעניני המציאות וכגון בענין השדים אף לעניני הלכה [גיטין ס"ו א' גירושין פ"ב הי"ג פי"ג הכ"ג], וכן בכל דבר שאינו מסכים עם השכל בעניני השקפה ודעות כותב שדעת יחיד היא זו, וכי בענין מציאותי זה איננו יכול לחלוק