עמוד 2 מתוך 3

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' אוקטובר 27, 2013 9:58 pm
על ידי איש רגיל
עתניאל בן קנז כתב:
איש רגיל כתב:
עתניאל בן קנז כתב:אכן כן. בשנים הראשונות להקמת השטיבל ברחוב בעלזא, החשמל בשבת היה על ידי גנרטור. ואכן הרב שך היה לומד שם בליל שבת.
בהמשך השנים, טענו כמה חסידים (שוטים), שזה פגיעה בכבודו של האדמו"ר מבעלזא זצ"ל - שבביתו כן השתשמו בחשמל בשבת - אם יחמירו כדעת החזו"א לאיסור. וכך היה ויכוח זמן מה. ולמעשה כאשר התקלקל הגנרטור כבר לא תקנו אותו, והכל פעל על פי רשת החשמל הארצית.

אותם חסידים שוטים, לא הסתפקו בכך, ואחד מהם, רצה לחגוג את נצחונו, ופנה לרב שך בתרועת נצחון, ש'ידע הרב, שהאור פה פועל מרשת החשמל...'. הרב שך נבהל, ומיד גם והלך... ולא חזר שוב...
(איזה נצחון מתוק...).

טוב, לא נכנס לראשם של שוטים אלו. אולם לגופו של ענין, כבר הגיעו עדיות רבות, שלמרות שהרה"ק מבעלזא זצ"ל אכן סבר שמותר להשתמש ברשת החשמל בשבת, אבל גם הוא ראה בעדיפות אם לא ישתמשו בהיתר זה. (ואף אמר שחפץ שבישיבתו, שבונה בירושלים, יהיה גנרטור לשבת -- אלא שהוא נפטר באמצע הבניה, ולמעשה מקשיים טכנים הדבר לא התבצע.
כמו"כ האדמו"|ר הנוכחי מבעלזא ביקש להכין בבית המדרש הגדול בירושלים גנרטור, ואף הכינו תשתיות לכך... והדבר מתעכב מקשיים טכנים בלבד.

כך שלסיכום, שיטתו של האדמור מבעלזא זצ"ל היתה, שמן הדין אפשר להקל (הוא לא נימק, כך שא"א להתפלל בדבריו - או לדון אם הם אקטואליים גם למציאות היום, וכל אחד יקח זאת על אחרויתו), אולם זאת רק כ'היתר' בלבד. אבל עדיפות יש שלא להשתמש בחשמל...

נו... נו...

למה, נראה לך, שחסיד אמיתי, חושב שיש איזה איסור להחמיר בדבר שהרבי לא החמיר. (אולי לא ינהג לעצמו יותר להחמיר מרבו. אבל לא יריב וימנע מאחרים להחמיר)
נראה לך שחסיד אמיתי, יפנה בהתרברבות ובתרועת נצחון, להרב שך להודיע לו שאין גנרטור...

א. יש וחסיד אמיתי אינו רוצה שיחמירו בצורה ציבורית בעניין בו רבו מיקל, וכדי שלא להוציא לעז. ואיני רוצה להביא דוגמאות מהשבוע האחרון על חומרות של תלמידים במקום בו רבם מיקל.
ב. לא כתבת שאותו אחד שהתרברב בפני הרב שך היה שוטה, אלא קבוצת השוטים לא הסתפקה בכך ואחד מהם פנה לרב שך בתרועת נצחון!
מלבד שניתן להתווכח על הדקדקנות בסיפור מלפני כמה עשרות שנים, אם פנה לרב שך כדי להתרברב בפניו, או שמא פנה לרב שך כדי להזהירו ברצינות שלא ילמד במקום בו התאורה אינה מופעלת ע"י גנרטור.
אך סתם שאלה לי אליך, מחד גיסא נראה שהאינטרס שלך להגיד שכולם מחמירים, כמו שנראה מהמתיחה של העובדות בבעלזא לכיוון ההחמרה (לא הצליחו, לא הסתדר, נפטר באמצע הבניה וכד'), ומאידך גיסא נראה שאתה מעדיף לומר שאף אחד לא מחמיר ורק אתה וחבריך תקבלו פני משיח.

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' אוקטובר 27, 2013 11:47 pm
על ידי עתניאל בן קנז
איש רגיל כתב:
עתניאל בן קנז כתב:אכן כן. בשנים הראשונות להקמת השטיבל ברחוב בעלזא, החשמל בשבת היה על ידי גנרטור. ואכן הרב שך היה לומד שם בליל שבת.
בהמשך השנים, טענו כמה חסידים (שוטים), שזה פגיעה בכבודו של האדמו"ר מבעלזא זצ"ל - שבביתו כן השתשמו בחשמל בשבת - אם יחמירו כדעת החזו"א לאיסור. וכך היה ויכוח זמן מה. ולמעשה כאשר התקלקל הגנרטור כבר לא תקנו אותו, והכל פעל על פי רשת החשמל הארצית.

אותם חסידים שוטים, לא הסתפקו בכך, ואחד מהם, רצה לחגוג את נצחונו, ופנה לרב שך בתרועת נצחון, ש'ידע הרב, שהאור פה פועל מרשת החשמל...'. הרב שך נבהל, ומיד גם והלך... ולא חזר שוב...
(איזה נצחון מתוק...).

טוב, לא נכנס לראשם של שוטים אלו. אולם לגופו של ענין, כבר הגיעו עדיות רבות, שלמרות שהרה"ק מבעלזא זצ"ל אכן סבר שמותר להשתמש ברשת החשמל בשבת, אבל גם הוא ראה בעדיפות אם לא ישתמשו בהיתר זה. (ואף אמר שחפץ שבישיבתו, שבונה בירושלים, יהיה גנרטור לשבת -- אלא שהוא נפטר באמצע הבניה, ולמעשה מקשיים טכנים הדבר לא התבצע.
כמו"כ האדמו"|ר הנוכחי מבעלזא ביקש להכין בבית המדרש הגדול בירושלים גנרטור, ואף הכינו תשתיות לכך... והדבר מתעכב מקשיים טכנים בלבד.

כך שלסיכום, שיטתו של האדמור מבעלזא זצ"ל היתה, שמן הדין אפשר להקל (הוא לא נימק, כך שא"א להתפלל בדבריו - או לדון אם הם אקטואליים גם למציאות היום, וכל אחד יקח זאת על אחרויתו), אולם זאת רק כ'היתר' בלבד. אבל עדיפות יש שלא להשתמש בחשמל...
למה, נראה לך, שחסיד אמיתי, חושב שיש איזה איסור להחמיר בדבר שהרבי לא החמיר. (אולי לא ינהג לעצמו יותר להחמיר מרבו. אבל לא יריב וימנע מאחרים להחמיר)
נראה לך שחסיד אמיתי, יפנה בהתרברבות ובתרועת נצחון, להרב שך להודיע לו שאין גנרטור...

א. יש וחסיד אמיתי אינו רוצה שיחמירו בצורה ציבורית בעניין בו רבו מיקל, וכדי שלא להוציא לעז. ואיני רוצה להביא דוגמאות מהשבוע האחרון על חומרות של תלמידים במקום בו רבם מיקל.
ב. לא כתבת שאותו אחד שהתרברב בפני הרב שך היה שוטה, אלא קבוצת השוטים לא הסתפקה בכך ואחד מהם פנה לרב שך בתרועת נצחון!
מלבד שניתן להתווכח על הדקדקנות בסיפור מלפני כמה עשרות שנים, אם פנה לרב שך כדי להתרברב בפניו, או שמא פנה לרב שך כדי להזהירו ברצינות שלא ילמד במקום בו התאורה אינה מופעלת ע"י גנרטור.
אך סתם שאלה לי אליך, מחד גיסא נראה שהאינטרס שלך להגיד שכולם מחמירים, כמו שנראה מהמתיחה של העובדות בבעלזא לכיוון ההחמרה (לא הצליחו, לא הסתדר, נפטר באמצע הבניה וכד'), ומאידך גיסא נראה שאתה מעדיף לומר שאף אחד לא מחמיר ורק אתה וחבריך תקבלו פני משיח.

אני רואה שזה עובר לפסים אישיים. אסתפק בתגובתי האחרונה. ואקווה שדברי יובנו.
מה שכתבתי אודות קבוצת 'חסידים השוטים'. פשוט מפני שדרכם של חסידים אלו, לא היית תמיד עם ההגיון הצרוף מה אכן החסידות דורשת מאתנו ברגע זה, אלא ללכת 'עם ראש בקיר'... וד"ל (התכוונתי למקרה זה, כי הכרתי את הנפשות הפועלות). / אכן הנך צודק שיש ענין שלא להחמיר במקום שרבו מיקל - אולם המריבות שהיו שם, (לאחר שהגנרטור כבר היה), לא היה נראה שזה בכלל זה, אלא יותר מסיבות אחרות ...
איני יודע מה נטפלת 'לדקדקנות' שלי. אבל פשוט אני יודע בדיוק מה היה שם. ואותו חסיד שוטה אכן פנה להרב שך בהתגרות!!! (כן, מתוך שמחה לאיד). ועל זה היתה תלונתי.
לא הבנתי מה דייקת בדברי אודות כוונתי להגיד שכולם מחמירים או מקילים - בסה"כ בקשתי להבהיר את עמדת הרה"ק מבעלזא זצ"ל, שמצד אחד הורה להקל (וגם לאחר שהגיעו משלחת אליו, לשכנע אותו שיחמיר, לא קיבל את דבריהם, להורות כן. - אולם לא נימק את טעמו), אבל מצד שני לא ראה בזה כ'מצווה' להקל, ואדרבה גם העדיף שיחמירו אצלו (אם כי הדבר לא הגיע לשלב מעשי. וכמובן לרבים לא הורה להחמיר).
לא הבנתי מדוע כללת אותי בין אלו שיקבלו פני משיח - גם אני לא מחמיר, בתוך שאר שלומי אמוני ישראל, ואקבל את פני משיח כמותם. אולם איני חושב שזו סיבה לגאווה, אלא פשוט מחמת הקושי והוצאות הממון הרבות הכרוכות בדבר!


מה שתמהו פה מקודם, כיצד יתכן שבעלזא לא הצליחו להרים פרוייקט זה. לא אכנס לפרטים. אולם כל מי שבאמת מתענין לדעת את האמת, יוכל לברר אודות ההכנת התשתיות לגרנטור - שנעשו לעין כל / והסיבה שהופסק היה רק מחמת טירפודים שונים מגורמים ממשלתיים...

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' אוקטובר 28, 2013 12:29 am
על ידי איש רגיל
עתניאל בן קנז כתב:אני רואה שזה עובר לפסים אישיים. אסתפק בתגובתי האחרונה. ואקווה שדברי יובנו.
מה שכתבתי אודות קבוצת 'חסידים השוטים'. פשוט מפני שדרכם של חסידים אלו, לא היית תמיד עם ההגיון הצרוף מה אכן החסידות דורשת מאתנו ברגע זה, אלא ללכת 'עם ראש בקיר'... וד"ל (התכוונתי למקרה זה, כי הכרתי את הנפשות הפועלות). / אכן הנך צודק שיש ענין שלא להחמיר במקום שרבו מיקל - אולם המריבות שהיו שם, (לאחר שהגנרטור כבר היה), לא היה נראה שזה בכלל זה, אלא יותר מסיבות אחרות ...
איני יודע מה נטפלת 'לדקדקנות' שלי. אבל פשוט אני יודע בדיוק מה היה שם. ואותו חסיד שוטה אכן פנה להרב שך בהתגרות!!! (כן, מתוך שמחה לאיד). ועל זה היתה תלונתי.
לא הבנתי מה דייקת בדברי אודות כוונתי להגיד שכולם מחמירים או מקילים - בסה"כ בקשתי להבהיר את עמדת הרה"ק מבעלזא זצ"ל, שמצד אחד הורה להקל (וגם לאחר שהגיעו משלחת אליו, לשכנע אותו שיחמיר, לא קיבל את דבריהם, להורות כן. - אולם לא נימק את טעמו), אבל מצד שני לא ראה בזה כ'מצווה' להקל, ואדרבה גם העדיף שיחמירו אצלו (אם כי הדבר לא הגיע לשלב מעשי. וכמובן לרבים לא הורה להחמיר).
לא הבנתי מדוע כללת אותי בין אלו שיקבלו פני משיח - גם אני לא מחמיר, בתוך שאר שלומי אמוני ישראל, ואקבל את פני משיח כמותם. אולם איני חושב שזו סיבה לגאווה, אלא פשוט מחמת הקושי והוצאות הממון הרבות הכרוכות בדבר!

סליחה, חשבתי שאתה מוסיף תארים על פי ההתרשמות מן הסיפור. אם היית נוכח במקום, אני מושך את תגובתי.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' נובמבר 04, 2013 1:50 am
על ידי אדם מאד פשוט
אני לא מבין מה הבעיה הגדולה בכל ענין החשמל לפי מה ששמעתי שהחזו"א רצה שיעבידו בתחנה גוים, אז למה לא מסכמים עם החברה לעשות הכשר על חלק מהחשמל שיהיה ע"י גוים בשבת כמו המון דברים שחלק ממנו נעשה בהכשר [פלאפונים, חופי ים, ייצור מיוחד של מזון בתוך מפעל שרובו אינו כשר, קוי אוטובוס כשרים וכו' ] כיון שהחרדים כבר אינם איזה קמצוץ קטן של אנשים וקולם נשמע ?

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' נובמבר 04, 2013 9:05 am
על ידי אוצר החכמה
החשמל בארץ הוא חבילה אחת, זה לא עובד בשיטה שאפשר לבחור לקבל חשמל רק מתחנת כוח אחת ולא מאחרת, לכן זה שונה ממוצרימזון וכדומה

Re: חשמל בשבת

פורסם: ה' נובמבר 07, 2013 2:35 am
על ידי אמסטרדם
מזמור שיר כתב:מרפסן איגרי...
חסידות בעלזא, הגדולה והמאורגנת, שמצליחה להפיק פרויקטים אדירים בצורה מרשימה, עדיין "לא הצליחה" לארגן גנרטור לביהמ"ד?

יצויין מה ששמעתי שהאדמו"ר מבעלזא נ"י יש לו גנורטר בבית הנופש שלו בטלזסטון.

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' ינואר 19, 2014 11:24 pm
על ידי אבי קלמן

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' ינואר 20, 2014 1:38 am
על ידי גם זו לטובה
קשר של קיימא כתב:מהחוברת הנ"ל:

1.png

2.png


.


הנושא מאוד חשוב ויסודי, ואילו התשובות השונות קצרות מאוד ולא כ"כ מובנות, וכמובן שיש חילוק בין הנידונים שונים, איסור מעשה שבת, לפני עיור, וחילול השם.
א' תשובת הגרח"ק צ"ת הרי אף אם כוונתן לצורך הבריאים איכא התירא דפקו"נ, ויש שרצו להחמיר ע"פ השיטות שהמכוון לדגים ותינוק איסורא קעביד, אולם כבר הביאו משמיה דהגרשז"א דאף לאןסרים לכוון ליכא איסורא דמעשה שבת, ואולי הגרח"ק פליג, ומ"מ כיון דכל האיסור לכוון הוי מחלוקת ראשונים קיי"ל ששבכל כה"ג ליכא איסור מעשה שבת דאזלינן לקולא ואכמ"ל.
ויותר מסתבר שהגרח"ק מיירי באיסור חילול השם, ובזה צריך להבין מה חילול השם איכא בבעושה מעשה המותר? ואולי צ"ל כנ"ל שכוונתו לפי הראשונים דאיכא איסור לכוון לשינהם, ולפ"ז כל האי מילתא דאיכא בחשמל חילול השם תלוי במחלוקת הראשונים. וצ"ע.
ב' תשובת הגרממ"ק, צ"ת דמסתברא דאף כה"ג אמרינן נר אחד נא למאה ויש לפלפל בזה טובא, מ"מ אין דבריו אלא לענין איסור מעשה שבת אבל לא הוי סיבה לאסור משום ל"ע או חילול השם.
ואידך זיל גמור....

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' ינואר 20, 2014 9:09 am
על ידי איש רגיל
גם זו לטובה כתב:ויותר מסתבר שהגרח"ק מיירי באיסור חילול השם, ובזה צריך להבין מה חילול השם איכא בבעושה מעשה המותר? ואולי צ"ל כנ"ל שכוונתו לפי הראשונים דאיכא איסור לכוון לשינהם, ולפ"ז כל האי מילתא דאיכא בחשמל חילול השם תלוי במחלוקת הראשונים. וצ"ע.

גם בדבר שמותר מעיקר הדין יכול לעבור על חילול השם. ועיין עוד בענין זה באשכול הסמוך.

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' אוגוסט 27, 2017 10:24 pm
על ידי 456456
'יורה דעות' כתב שאין חילול שבת בעצם ייצור החשמל, אלא בביקורת עליו. הייתי שמח לקבל מקורות מוסמכים בנושא, מפני שהרב דרזי והמכון הטכנולוגי טוענים שמחללים שבת לצורך ייצור החשמל בעצמו.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 12:53 am
על ידי חברא
ראה בכתבה כאן:
viewtopic.php?p=288194#p288194

ואפשר גם לברר אצל המחבר המוזכר כאן:
viewtopic.php?p=252000#p252000

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' אוגוסט 28, 2017 8:07 pm
על ידי מיכאל1
דיברתי עם תלמיד חכם אחד שדיבר על כך עם הגרשז"א זצ"ל
ואמר לו הגרשז"א "שלהבנתו גם החזון איש לא אסר את החשמל מעיקר הדין, אלא הפריע לו הדבר שהשלט בזכרון מאיר של זכור את יום השבת לקדשו מאיר על ידי עבודה של יהודים ויש בזה משום חילול השם"
ושאל אותו הת"ח "והרי גם הרב בביתו לא משתמש בחשמל, ואם הרב מחמיר אז גם לי ראוי להחמיר?"
והשיבו הגרשז"א "זה לא נכון אני בביתי משתמש בחשמל, המאוורר והמקרר עובדים על חשמל, אלא שאני מרגיש שאני מחוייב במחאה שקטה על החילול השם שיש בזה, ולכן התאורה בביתי מופעלת על גנרטור"
ושב לשאול הת"ח" אם כן גם אני מחוייב למחות על החילול השם?"
והשיב לו הגרשז"א "תלוי בהרגש שלך, אם אתה מרגיש צורך למחות תמחה, ואם לא אז לא".
והוסיף הגרשז"א שמלבד בודדים הרי כולם משתמשים ונהנהים מהחשמל, שהרי כמה אנשים אם יהיה להם בית כנסת להתפלל וללמוד רק עם לשמח שמיוצר בשבת לא ייכנסו אליו
וא"כ ע"כ שגם המחמירים לא עושים כן מעיקר הדין.

נ"ב מה שנכתב שבעשרים שנה האחרונות הגריש"א מאד החמיר בחשמל. אולי מישהו יוכל למצוא מקור באיזה שנה עבר הקרוואן להשתמש בגנרטור בשבת, אינני סופר את השנים אך כמדומה שזה הרבה פחות מעשרים...

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' ספטמבר 04, 2017 12:14 am
על ידי 456456
שמעתי בשם הרב ישראל גואלמן בשם הגרח"פ שיינברג שאין איסור מעשה שבת בחשמל, כיוון שהוא דבר שאין בו ממש. א. האם מישהו יכול לאשר/להכחיש שמועה זו? ב. הסברא לא מובנת, דגם אש היא דבר שאין בו ממש, ואעפ"כ גמ' מפורשת היא שנר שהודלק בשבת באיסור - אסור ליהנות ממנו.
לגבי החלק המציאותי: הרב דרזי טוען שינן פעולות הנעשות לצרכי חסכון, ושסדר הפעולות הוא שקודם מדליקים את הטורבינה הקטנה (כדי שיוכלו לכבות את הגדולה) ורק אח"כ מכבים את הטורבינה הגדולה - נמצא שהדלקת הטורבינה הקטנה לא היתה לצורך פיקוח נפש. עם המכון הטכנולוגי דברתי פעמיים בנושא; פעם אחת ענה לי הרב הלפרין עצמו שהכחיש את הדברים, וטען שגם המהנדס הרטמן שעליו מסתמך הרב דרזי מכחיש את הדברים, פעם אחרת (לאחר כמה שנים) ענה לי מישהו אחר ואמר שזה נכון, אך זה קורה בערך פעם בשבעה חדשים (מה ההגיון בזה - איני יודע). אמרתי לרב דרזי את הדברים, והוא אמר לי שהם שקרנים גדולים. בקשתי מהרב שמשון פרנקל מבית דינו של הגר"מ גרוס לברר את העניין, והוא לא הצליח לברר לי משהו ברור בנושא. האם מישהו מחו"ר הפורום יוכל להחכימני בנושא?

עצומה נגד חילול השבת בחברת החשמל.

פורסם: ה' יולי 12, 2018 10:48 pm
על ידי 002
לבקשתו של הרב בנימין חותה שליט"א.
מי שיכול לחתום עצומה נגד חילול השבת בחברת החשמל.
בטלפון 03-3080800
פקס 1800200103
‫103M3@iec.co.il‬
שמעתי שאם יהיה 90,000 חתימות, אזי חברת החשמל יצטרכו לתת מענה הולם של חשמל כשר בשבת לציבור החרדי...
הוא מציע שרק גויים יעבדו בשבת בחברת החשמל.
כמו כן ישנה עוד עצומה דומה בקישור הנ"ל. https://www.atzuma.co.il/a111

Re: עצומה נגד חילול השבת בחברת החשמל.

פורסם: ה' יולי 12, 2018 10:58 pm
על ידי אהוביון
קוגן כתב:הוא מציע שרק גויים יעבדו בשבת בחברת החשמל.

מדוע אם גוים יעבדו יהיה מותר השימוש?

Re: חשמל בשבת

פורסם: ה' יולי 12, 2018 10:59 pm
על ידי אב בבינה
456456 כתב:לגבי החלק המציאותי: הרב דרזי טוען שינן פעולות הנעשות לצרכי חסכון, ושסדר הפעולות הוא שקודם מדליקים את הטורבינה הקטנה (כדי שיוכלו לכבות את הגדולה) ורק אח"כ מכבים את הטורבינה הגדולה - נמצא שהדלקת הטורבינה הקטנה לא היתה לצורך פיקוח נפש. עם המכון הטכנולוגי דברתי פעמיים בנושא; פעם אחת ענה לי הרב הלפרין עצמו שהכחיש את הדברים, וטען שגם המהנדס הרטמן שעליו מסתמך הרב דרזי מכחיש את הדברים, פעם אחרת (לאחר כמה שנים) ענה לי מישהו אחר ואמר שזה נכון, אך זה קורה בערך פעם בשבעה חדשים (מה ההגיון בזה - איני יודע). אמרתי לרב דרזי את הדברים, והוא אמר לי שהם שקרנים גדולים. בקשתי מהרב שמשון פרנקל מבית דינו של הגר"מ גרוס לברר את העניין, והוא לא הצליח לברר לי משהו ברור בנושא. האם מישהו מחו"ר הפורום יוכל להחכימני בנושא?

כמדומה שגם רי"מ מורגנשטרן בספרו ג"כ לא טוען שיש הדלקות וכיבוים ממש לחסכון. אבל יש מלאכות רבות גם בתחילת השבת במחשב.

Re: עצומה נגד חילול השבת בחברת החשמל.

פורסם: ה' יולי 12, 2018 10:59 pm
על ידי אב בבינה
אהוביון כתב:
קוגן כתב:הוא מציע שרק גויים יעבדו בשבת בחברת החשמל.

מדוע אם גוים יעבדו יהיה מותר השימוש?

כי אם נעשה גם לצורך פיקו"נ אין זה אלא מרבה בשיעורים, וכסברת נר לא' נר למאה שנאמר דווקא בגוי

Re: חשמל בשבת

פורסם: ו' יולי 13, 2018 2:08 am
על ידי יואל שילה
יש מה ללמוד גם מקונטרס זה

Re: חשמל בשבת

פורסם: ו' יולי 13, 2018 2:50 pm
על ידי עובר ושב
יפה מאוד, מסוכם בטוב טעם ודעת. וכבר איתמחי גברא בספריו הנפלאים.

לגבי היוזמה של אותו אברך (ר' בנימין חותה), אני מסתפק אם הצפת הפקס והמייל של חברת החשמל תביא לידי שינוי מעשי, וכן ה"שמועה" על 90,000 חתימות היא שמועה ילדותית חסרת שחר וד"ל, וגם חתימה על עצומה וירטואלית אין לה תועלת - אתר "עצומה" מתפרנס מחיבור עצומות שאף אחד לא מעיין בהן.

הטיפול בזה צריך להיות במישור הפוליטי, ע"י נבחרי הציבור שתפקידם לכך, וכבר מזה שנים רבות מנסים לדחוף למהלך זה, בצורה שקטה ויעילה.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ו' יולי 13, 2018 2:53 pm
על ידי שמחו
עובר ושב כתב:
הטיפול בזה צריך להיות במישור הפוליטי, ע"י נבחרי הציבור שתפקידם לכך, וכבר מזה שנים רבות מנסים לדחוף למהלך זה, בצורה שקטה ויעילה.


שמא תרחיב?
את התועלת עדיין לא ראינו.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ו' יולי 13, 2018 2:58 pm
על ידי עובר ושב
מזה שנים רבות מנסים לדחוף למהלך הזה. מתוך כתבה בשנת 2010 -

עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל מגלה בכינוס על איכות הסביבה והחרדים: "קיבלתי על עצמי שבמהלך השנה הקרובה, כל תהליך היצור יהיה אוטומאטי לחלוטין ולא כרוך בחילול שבת".

https://www.kikar.co.il/%D7%97%D7%91%D7 ... D7%9C.html

Re: חשמל בשבת

פורסם: ו' יולי 13, 2018 3:04 pm
על ידי שמחו
כשאני רואה את הכתבה הזו אני ידע שמזה שנים לא עושים כלום בענין. אם כל מה שמדווח על ה'פעילות' זה הצהרה חסרת תוכן מלפני שמונה שנים, סימן שיותר מזה לא נעשה.
ולואי ואתבדה.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ו' יולי 13, 2018 3:06 pm
על ידי עובר ושב
הבנת יפה מאוד, עד כה לא נעשה מאומה בענין מצידם של נבחרי הציבור.

(מישהו הוסיף לי כעת שיש מגמה של המדינה ש-60 אחוז מהחשמל יהיה מיוצר ע"י יצרנים פרטיים, וכבר עכשיו הם מייצרים למעלה מ-50 אחוז מהחשמל, והיצרנים הפרטיים (יש חמישה כאלה) מייצרים חשמל ע"י טורבינות גז. ואם נסתדר עם חברת חשמל, מה יהיה עם כל היצרנים הללו?).

קישור לויקיפדיה:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7 ... 7%90%D7%9C

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' יולי 29, 2018 7:41 pm
על ידי שמשון
הצעה לכבוד הגאון רבי בנימין חותה שליט"א.

אלו העוסקים בנושא שנים, מכירים את שיטות העבודה של חברת החשמל מול הבעיה של התרחבות משתמשי הגנרטורים, השיטה עובדת בצורה כזאת: פעם בכמה זמן, בערך שנה או שנה וחצי, מפריחים בחברת חשמל הצהרה או ידיעה, או הודעה, שאוטוטו הכל יהיה מסודר.
כבר למעלה משלושים שנה שזה עובד ככה.
כל פעם בהטעיה אחרת. ולמעשה למעשה לא יוצא מזה כלום.

מה שחברת החשמל מרוויחה משיטת העבודה הזאת, שכל האלו שהם רוצים להתחבר לגנרטורים השכונתיים, והם לא חזוןאישניקים שרופים שישבו גם בחושך בשבת, היא שהם "דוחים" את ההתחברות לגנרטור, כי הרי או טו טו הכל נהיה מסודר.
בשיטה הזאת הצליחו בחברת החשמל להביא לידי כך, שלגנרטורים מתחברים רק פרומערס גדולים וחזונאישניקים או בריסקערס וקצת חסידים מושבעים של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הא ותו לא מידי. כל השאר דוחים ודוחים ודוחים ודוחים. וכל פעם שיש איזה התעוררות להתחבר לגנרטור, מיד ממהרים בחברת החשמל לקחת את ה"רב" התורן שנופל איתם בפח, שמדמיין שאו טו טו הכל מסודר, או שסתם משחררים הצהרה ממוקדת מטרה. הציבור קונה את הלוקש וכל מי שחושב להתחבר דוחה את זה, עד ההתעוררות הבאה.

עכשיו ביוזמה שלך, עשית לחברת חשמל שירות נפלא מצד אחד וגרוע מאוד מצד שני.
השירות הנפלא הוא שאין מי שגרם לדחייה להתחבר לגנרטור כמוך. כל יהודי שהיה לו אי פעם נקיפת מצפון, וחתם, מרגיש נפלא, שהוא במו חתימתו גרם להצלת חברת חשמל מחילולי שבת והסדרת חשמל כשר לכווווווווולם.

אחרי כזה קמפיין, כולם נרגעו הרי חתמו, אף אחד בעולם לא ישאר לעקוב אם באמת יש חשמל כשר ואם סידרו את זה או שרימו אותך כמו שרימו את כל הרבנים האחרים., סליחה לא רימו, רק "השתמשו" בך כדי לגרום לכל מי שרוצה להתחבר לגנרטור, לדחות את ההתחברות שלו למועד בלתי ידוע.
אבל מצד שני עשית שירות גרוע לחברת החשמל, גרוע מאין כמותו, ועל כך ברכותיי. עוד שנתיים או אפילו חצי שנה, נשלוף את החומר, את החתימות ואת הבאלאגן האדיר שהיה, ואז נוכיח לכוווולם שחברת החשמל בלתי ניתנת לשינוי, כמו שכולם יודעים כבר שבעים שנה.
ואז, אוי אז, מה יעשו חברת חשמל, איזה ספין הם ישלפו? איזה רב יהיה הרב התורן שישתמשו בו כדי לגרום לכולם לדחות את ההתחברות לגנרטור?

אז, כולם ידעו שהדרך היחידה היא התחברות לגנרטור, כי לחברת חשמל נגמרו הספינים, ברגע שעלית על העץ הכי גבוה בעולם.


ישנה התארגנות של כמה חברה, שרוצים להציע לכב' פרס כספי גבוה, באם יצליח כב' בסופו של דבר, ואם הקמפיין יועיל משהו, אבל דרושה התערבות נגדית, אנא יניח כב' סכום כספי שווה ערך ותהיה כאן התערבות אמיתית.

הבה נראה את כב' מרים את הכפפה

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' יולי 29, 2018 10:41 pm
על ידי 002
שמשון כתב:בשיטה הזאת הצליחו בחברת החשמל להביא לידי כך, שלגנרטורים מתחברים רק פרומערס גדולים וחזונאישניקים או בריסקערס וקצת חסידים מושבעים של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הא ותו לא מידי. כל השאר דוחים ודוחים ודוחים ודוחים.

לא מדוייק בכלל.
ישנם אנשים רבים מאד, שהם לא מגדירים את עצמם "פרומערס גדולים וחזונאישניקים או בריסקערס וקצת חסידים מושבעים של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א", אלא בני תורה רבים בציבור הליטאי שמתחברים לגנרטור.
אלפים רבים בירושלים בני ברק ומודיעין עילית, ובמקומות רבים נוספים מחוברים בשמחה לרשת הגנרטור.

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' יולי 29, 2018 10:53 pm
על ידי מי שענה
שמשון כתב:אלו העוסקים בנושא שנים, מכירים את שיטות העבודה של חברת החשמל מול הבעיה של התרחבות משתמשי הגנרטורים, השיטה עובדת בצורה כזאת: פעם בכמה זמן, בערך שנה או שנה וחצי, מפריחים בחברת חשמל הצהרה או ידיעה, או הודעה, שאוטוטו הכל יהיה מסודר.
כבר למעלה משלושים שנה שזה עובד ככה.
כל פעם בהטעיה אחרת. ולמעשה למעשה לא יוצא מזה כלום.

מה שחברת החשמל מרוויחה משיטת העבודה הזאת, שכל האלו שהם רוצים להתחבר לגנרטורים השכונתיים, והם לא חזוןאישניקים שרופים שישבו גם בחושך בשבת, היא שהם "דוחים" את ההתחברות לגנרטור, כי הרי או טו טו הכל נהיה מסודר.
בשיטה הזאת הצליחו בחברת החשמל להביא לידי כך, שלגנרטורים מתחברים רק פרומערס גדולים וחזונאישניקים או בריסקערס וקצת חסידים מושבעים של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הא ותו לא מידי. כל השאר דוחים ודוחים ודוחים ודוחים. וכל פעם שיש איזה התעוררות להתחבר לגנרטור, מיד ממהרים בחברת החשמל לקחת את ה"רב" התורן שנופל איתם בפח, שמדמיין שאו טו טו הכל מסודר, או שסתם משחררים הצהרה ממוקדת מטרה. הציבור קונה את הלוקש וכל מי שחושב להתחבר דוחה את זה, עד ההתעוררות הבאה.

אם זה נכון, זה כואב מאוד.

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' יולי 29, 2018 11:48 pm
על ידי שמש
שמשון כתב:הצעה לכבוד הגאון רבי בנימין חותה שליט"א.
ישנה התארגנות של כמה חברה, שרוצים להציע לכב' פרס כספי גבוה, באם יצליח כב' בסופו של דבר, ואם הקמפיין יועיל משהו, אבל דרושה התערבות נגדית, אנא יניח כב' סכום כספי שווה ערך ותהיה כאן התערבות אמיתית.
הבה נראה את כב' מרים את הכפפה

אתה מציע לרב הנ"ל לעבור על איסור גזל (התערבות=אסמכתא)?

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' יולי 30, 2018 12:35 am
על ידי מענה איש
שמשון כתב:הצעה לכבוד הגאון רבי בנימין חותה שליט"א.

אלו העוסקים בנושא שנים, מכירים את שיטות העבודה של חברת החשמל מול הבעיה של התרחבות משתמשי הגנרטורים, השיטה עובדת בצורה כזאת: פעם בכמה זמן, בערך שנה או שנה וחצי, מפריחים בחברת חשמל הצהרה או ידיעה, או הודעה, שאוטוטו הכל יהיה מסודר.
כבר למעלה משלושים שנה שזה עובד ככה.
כל פעם בהטעיה אחרת. ולמעשה למעשה לא יוצא מזה כלום.

מה שחברת החשמל מרוויחה משיטת העבודה הזאת, שכל האלו שהם רוצים להתחבר לגנרטורים השכונתיים, והם לא חזוןאישניקים שרופים שישבו גם בחושך בשבת, היא שהם "דוחים" את ההתחברות לגנרטור, כי הרי או טו טו הכל נהיה מסודר.
בשיטה הזאת הצליחו בחברת החשמל להביא לידי כך, שלגנרטורים מתחברים רק פרומערס גדולים וחזונאישניקים או בריסקערס וקצת חסידים מושבעים של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הא ותו לא מידי. כל השאר דוחים ודוחים ודוחים ודוחים. וכל פעם שיש איזה התעוררות להתחבר לגנרטור, מיד ממהרים בחברת החשמל לקחת את ה"רב" התורן שנופל איתם בפח, שמדמיין שאו טו טו הכל מסודר, או שסתם משחררים הצהרה ממוקדת מטרה. הציבור קונה את הלוקש וכל מי שחושב להתחבר דוחה את זה, עד ההתעוררות הבאה.

עכשיו ביוזמה שלך, עשית לחברת חשמל שירות נפלא מצד אחד וגרוע מאוד מצד שני.
השירות הנפלא הוא שאין מי שגרם לדחייה להתחבר לגנרטור כמוך. כל יהודי שהיה לו אי פעם נקיפת מצפון, וחתם, מרגיש נפלא, שהוא במו חתימתו גרם להצלת חברת חשמל מחילולי שבת והסדרת חשמל כשר לכווווווווולם.

אחרי כזה קמפיין, כולם נרגעו הרי חתמו, אף אחד בעולם לא ישאר לעקוב אם באמת יש חשמל כשר ואם סידרו את זה או שרימו אותך כמו שרימו את כל הרבנים האחרים., סליחה לא רימו, רק "השתמשו" בך כדי לגרום לכל מי שרוצה להתחבר לגנרטור, לדחות את ההתחברות שלו למועד בלתי ידוע.
אבל מצד שני עשית שירות גרוע לחברת החשמל, גרוע מאין כמותו, ועל כך ברכותיי. עוד שנתיים או אפילו חצי שנה, נשלוף את החומר, את החתימות ואת הבאלאגן האדיר שהיה, ואז נוכיח לכוווולם שחברת החשמל בלתי ניתנת לשינוי, כמו שכולם יודעים כבר שבעים שנה.
ואז, אוי אז, מה יעשו חברת חשמל, איזה ספין הם ישלפו? איזה רב יהיה הרב התורן שישתמשו בו כדי לגרום לכולם לדחות את ההתחברות לגנרטור?

אז, כולם ידעו שהדרך היחידה היא התחברות לגנרטור, כי לחברת חשמל נגמרו הספינים, ברגע שעלית על העץ הכי גבוה בעולם.


ישנה התארגנות של כמה חברה, שרוצים להציע לכב' פרס כספי גבוה, באם יצליח כב' בסופו של דבר, ואם הקמפיין יועיל משהו, אבל דרושה התערבות נגדית, אנא יניח כב' סכום כספי שווה ערך ותהיה כאן התערבות אמתית.

הבה נראה את כב' מרים את הכפפה


כבר 30 שנה מפריחים לנו ג''כ שא''א להכשיר את חברת החשמל..
לא מבין מה בוער לך להטיל קרירות וספק ביוזמתו של הרב חותה עם פלפולי סרק, הרי גם אם הדבר לא יצלח הרי שיש בזה קידוש ה' בעצם הגשת העצומה שיש כמה מאות אלפים שחשוב להם שיהיה במדינה חשמל כשר.
כמו כן תמיהה גדולה על אלו שכל השנים זעקו על העניין של חשמל כשר ואילו כאן קולם לא נשמע.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' יולי 30, 2018 12:48 am
על ידי שמש
מענה איש כתב:כבר 30 שנה מפריחים לנו ג''כ שא''א להכשיר את חברת החשמל..
לא מבין מה בוער לך להטיל קרירות וספק ביוזמתו של הרב חותה עם פלפולי סרק, הרי גם אם הדבר לא יצלח הרי שיש בזה קידוש ה' בעצם הגשת העצומה שיש כמה מאות אלפים שחשוב להם שיהיה במדינה חשמל כשר.
כמו כן תמיהה גדולה על אלו שכל השנים זעקו על העניין של חשמל כשר ואילו כאן קולם לא נשמע.

שמא החשש הוא מקיפוח פרנסתם של יהודים המתפרנסים מע"ש לע"ש מן הגנרטורים...
אמנם לכאורה למחזיקים בשיטה שע"פ החזו"א הוא איסור גמור (ולא רק חלול ה') לא די בתיקון זה של גוים.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' יולי 30, 2018 10:11 am
על ידי שמשון
שמש כתב:
שמשון כתב:הצעה לכבוד הגאון רבי בנימין חותה שליט"א.
ישנה התארגנות של כמה חברה, שרוצים להציע לכב' פרס כספי גבוה, באם יצליח כב' בסופו של דבר, ואם הקמפיין יועיל משהו, אבל דרושה התערבות נגדית, אנא יניח כב' סכום כספי שווה ערך ותהיה כאן התערבות אמיתית.
הבה נראה את כב' מרים את הכפפה

אתה מציע לרב הנ"ל לעבור על איסור גזל (התערבות=אסמכתא)?


לא התכוונתי להתערבות ח"ו. אלא לומר במילים אחרות להרב חותה כי הוא נפל קרבן לחברת החשמל שמשתמשים בכל שנה שנה וחצי עם רב אחר כקרבן כדי לגרום לאלו שעדיין לא התחברו לגנרטורים לדחות את זה עוד ועוד למועד בלתי ידוע.
הרב חותה נפל קרבן לתרמית של חברת החשמל, והרי לכולנו ידוע שעוד שנה ושנתיים לא יקרה כלום כפי שכבר קורה שבעים שנה שלא קורה כלום.
ואילו אז לא נחפש את הרב חותה בנרות כדי לפרוע את השטר ולא נמצא אותו, רק הנזקים העצומים שהוא חולל יישארו.
לכן דיברתי על התערבות, ואין הכוונה להתערבות ח"ו רק להוכחת רצינות.
הרב חותה, היה רציני! שאח"כ כשהסיפור שלך יתפוגג כמו שהתפוגג עם כל הרבנים שקדמו לך לא תיעלם לנו ברוח!
הרב חותה תרים את הכפפה, מרמים אותך, עושים אותך ללעג ולקלס, אנא הרם את הכפפה ותוכיח רצינות!

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' יולי 30, 2018 10:23 am
על ידי שמשון
מענה איש כתב:
שמשון כתב:הצעה לכבוד הגאון רבי בנימין חותה שליט"א.

אלו העוסקים בנושא שנים, מכירים את שיטות העבודה של חברת החשמל מול הבעיה של התרחבות משתמשי הגנרטורים, השיטה עובדת בצורה כזאת: פעם בכמה זמן, בערך שנה או שנה וחצי, מפריחים בחברת חשמל הצהרה או ידיעה, או הודעה, שאוטוטו הכל יהיה מסודר.
כבר למעלה משלושים שנה שזה עובד ככה.
כל פעם בהטעיה אחרת. ולמעשה למעשה לא יוצא מזה כלום.

מה שחברת החשמל מרוויחה משיטת העבודה הזאת, שכל האלו שהם רוצים להתחבר לגנרטורים השכונתיים, והם לא חזוןאישניקים שרופים שישבו גם בחושך בשבת, היא שהם "דוחים" את ההתחברות לגנרטור, כי הרי או טו טו הכל נהיה מסודר.
בשיטה הזאת הצליחו בחברת החשמל להביא לידי כך, שלגנרטורים מתחברים רק פרומערס גדולים וחזונאישניקים או בריסקערס וקצת חסידים מושבעים של מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הא ותו לא מידי. כל השאר דוחים ודוחים ודוחים ודוחים. וכל פעם שיש איזה התעוררות להתחבר לגנרטור, מיד ממהרים בחברת החשמל לקחת את ה"רב" התורן שנופל איתם בפח, שמדמיין שאו טו טו הכל מסודר, או שסתם משחררים הצהרה ממוקדת מטרה. הציבור קונה את הלוקש וכל מי שחושב להתחבר דוחה את זה, עד ההתעוררות הבאה.

עכשיו ביוזמה שלך, עשית לחברת חשמל שירות נפלא מצד אחד וגרוע מאוד מצד שני.
השירות הנפלא הוא שאין מי שגרם לדחייה להתחבר לגנרטור כמוך. כל יהודי שהיה לו אי פעם נקיפת מצפון, וחתם, מרגיש נפלא, שהוא במו חתימתו גרם להצלת חברת חשמל מחילולי שבת והסדרת חשמל כשר לכווווווווולם.

אחרי כזה קמפיין, כולם נרגעו הרי חתמו, אף אחד בעולם לא ישאר לעקוב אם באמת יש חשמל כשר ואם סידרו את זה או שרימו אותך כמו שרימו את כל הרבנים האחרים., סליחה לא רימו, רק "השתמשו" בך כדי לגרום לכל מי שרוצה להתחבר לגנרטור, לדחות את ההתחברות שלו למועד בלתי ידוע.
אבל מצד שני עשית שירות גרוע לחברת החשמל, גרוע מאין כמותו, ועל כך ברכותיי. עוד שנתיים או אפילו חצי שנה, נשלוף את החומר, את החתימות ואת הבאלאגן האדיר שהיה, ואז נוכיח לכוווולם שחברת החשמל בלתי ניתנת לשינוי, כמו שכולם יודעים כבר שבעים שנה.
ואז, אוי אז, מה יעשו חברת חשמל, איזה ספין הם ישלפו? איזה רב יהיה הרב התורן שישתמשו בו כדי לגרום לכולם לדחות את ההתחברות לגנרטור?

אז, כולם ידעו שהדרך היחידה היא התחברות לגנרטור, כי לחברת חשמל נגמרו הספינים, ברגע שעלית על העץ הכי גבוה בעולם.


ישנה התארגנות של כמה חברה, שרוצים להציע לכב' פרס כספי גבוה, באם יצליח כב' בסופו של דבר, ואם הקמפיין יועיל משהו, אבל דרושה התערבות נגדית, אנא יניח כב' סכום כספי שווה ערך ותהיה כאן התערבות אמתית.

הבה נראה את כב' מרים את הכפפה


כבר 30 שנה מפריחים לנו ג''כ שא''א להכשיר את חברת החשמל..
לא מבין מה בוער לך להטיל קרירות וספק ביוזמתו של הרב חותה עם פלפולי סרק, הרי גם אם הדבר לא יצלח הרי שיש בזה קידוש ה' בעצם הגשת העצומה שיש כמה מאות אלפים שחשוב להם שיהיה במדינה חשמל כשר.
כמו כן תמיהה גדולה על אלו שכל השנים זעקו על העניין של חשמל כשר ואילו כאן קולם לא נשמע.



לא מטיל שום קרירות וספק ביוזמתו של הרב חותה.
רק מסביר לו שהוא מסכן, נפל קרבן לתרמית של חברת החשמל.
עוד חצי שנה הרב חותה הזה ייעלם, כמו שנעלמו כל הקודמים לו, והנזקים האדירים שהוא חולל לענין של החשמל הכשר לא יתוקנו כל כך בקלות.
ר' מענה איש אין שום קידוש השם בעצומה הזאת, כל החותמים יחדיו נפלו קרבן לתרמית אדירה.
אדרבא, אם יקום אחד מהחותמים ויאמר שברגע שלא יצא כלום מהיוזמה הזאת עוד חצי שנה, הוא יתחבר לגנרטור, ניחא, אבל החתימה הזאת נועדה להרגעת מצפונו ותו לא מידי, איזה קידוש השם יש בהרגעת המצפון?

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' יולי 30, 2018 1:09 pm
על ידי אש משמים
מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לרפורמה במשק החשמל, וזאת לאחר 22 שנה של עיכובים. התיקון לחוק החשמל אושר ברוב של 42 תומכים מול 4 מתנגדים.

מטרתה של הרפורמה המבנית במשק החשמל, שאושרה לפני מספר שבועות בממשלה, הינה להביא לשיפור התחרות ולהגברת היעילות – לרווחת הצרכן. הרפורמה כוללת את הוצאת תחום ייצור החשמל מידי חברת החשמל לתחרות במגזר הפרטי. בסוף התהליך, 30% בלבד מייצור החשמל יישאר בידי חברת החשמל, ו- 70% יהיה בידי יצרנים פרטיים. שינוי משמעותי נוסף הוא הוצאת ניהול המערכת הארצית מידי חברת החשמל והעברתה בעוד שנה וחצי לידיה של חברה ממשלתית חדשה. תעריף החשמל לצרכן יישאר דומה להיום במשך שמונה שנים, ולאחר מכן יתחיל לרדת.

העלות הכוללת של הרפורמה נאמדת בכ- 7.1 מיליארד שקל. רובה של העלות – כ- 6.4 מיליארד שקל – הינן עלויות השכר והפנסיה של העובדים, הנובעים מההסכמים שנחתמו עימם בדרך לאישור הרפורמה. 2,800 עובדים של החברה יפרשו לגמלאות ויקבלו תוספות לפנסיה שלהם. גם העובדים שיישארו יזכו לתוספות שכר, זאת בנוסף למענק חד פעמי שיינתן לכלל העובדים. מצבת העובדים של החברה תרד ל- 6,400, כאשר 400 מהם יעברו לחברה הממשלתית החדשה שתנהל את המערכת.

עוד נקבע ברפורמה, כי חברת החשמל תתייעל, וחמש תחנות כוח לייצור חשמל שבבעלותה יימכרו בטווח זמן שבין שנה וחצי לחמש שנים. החברה תפנה 16 נכסי נדל"ן באזורי ביקוש – מתוך 220 נכסים שבידיה; הקרקעות עליהם נמצאים נכסים אלו יוכלו לשמש לדיור, תעסוקה, מסחר, פארקים ועוד. הרפורמה כוללת מתן תמריצים לחברת החשמל כדי שתתייעל ותפנה עוד למעלה מ-100 נכסים נוספים.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר לאחר ההצבעה: "הלילה התרחש בכנסת אירוע היסטורי. לאחר שנים של ניסיונות כושלים, אישרה הכנסת את הרפורמה בחברת חשמל, ועיגנה אותה בחקיקה. המשמעות היא, שישראל תפתח בשנים הקרובות משק חשמל יעיל, מודרני ותחרותי. משק חשמל שבו לא יהיה יותר ועד עובדים עם יד על השאלטר, כי לא יהיה שאלטר, כי הרפורמה מבטלת את המצב, שחברת חשמל מייצרת את רוב החשמל בישראל". שטייניץ הוסיף כי "הלילה נפתח הפתח גם לתחרות בהורדת מחירים במשק החשמל, וגם למהלך של סגירת התחנה הפחמית בחדרה והחלפת הפחם בגז טבעי כחול-לבן, נקי, שיאפשר לנו לשמור על איכות הסביבה ולדאוג לבריאות הציבור".


הרפורמה שאושרה הלילה מביאה גם בשורה לרבים מבין אזרחי המדינה המעוניינים להשתמש בשבת בחשמל כשר – כלומר, אספקה של חשמל המיוצר באוטומציה ללא מגע יד אדם ומחולק ברשת אוטונומית מנותקת רשת בימי המנוחה. במהלך הדיונים הרבים שהתקיימו בוועדת הכלכלה על הרפורמה, הובילו חברי הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס) את הדרישה להסדיר בחוק את ייצורו ושיווקו של חשמל קהילתי כשר, וזכו לתמיכתו הפעילה של יו"ר הוועדה איתן כבל (המחנה הציוני).

בהסכם שנחתם בנושא זה בין ועדת הכלכלה, משרד האנרגיה ורשות החשמל, נכתב כי רשות החשמל מכירה בצורך לאפשר פתרונות לאספקת חשמל לאוכלוסיות שונות על מנת להבטיח שאופי השירות שיינתן להם יהיה מיטבי, ובהתאם לצורכיהן הייחודיים. הרשות ציינה כי "לאחרונה החלו לעלות פתרונות ישימים העשויים לאפשר אספקת חשמל כשר תוך שיפור טיב השירות כך שיהיה זמין, בטיחותי וזול במידת האפשר. כמו כל שירות ייעודי, גם שירות זה יתבסס על העיקרון לפיו צרכני השירות הם אלה שיישאו בעלותו ולא כלל צרכני החשמל". רשות החשמל הודיעה, כי בהתאם לסיכום עם יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, וחברי הכנסת יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי, היא תפעל בשיתוף עם הגורמים המעוניינים בשירות זה על מנת לגבש סל פתרונות אשר יאפשרו מתן שירות של חשמל כשר לצרכנים המעוניינים בכך.

במסמך שנחתם הוזכרו, בין היתר, הפתרונות הבאים:

א. השתלבות באסדרה הקיימת של מתקני ייצור בגז ברשת החלוקה. האסדרה תאפשר שילוב של מתקני ייצור ברשת החלוקה בתנאים כלכליים ספציפיים.

ב. בחינת תגמול במסגרת אסדרה שתאפשר הקמת מתקני ייצור מקומיים בגז (מעל 16MW) שיאפשרו מענה הולם גם לריכוזי אוכלוסיות של צרכני חשמל כשר. בחינת האסדרה תתבצע בתוך 18 חודשים.

ג. בחינת אסדרה להתקנת סוללות ופאנלים סולאריים בבתיהם של צרכני החשמל הכשר. כולל בחינה של עלויות לצרכן הקצה, כלים נדרשים לשימוש בטיחותי בציוד זה והיבטי תכנון.

ד. בחינת אפשרות להקמת מצבורי סוללות בקרבת הצרכנים, ייתכן שבשילוב עם מתקני ייצור, וקידום פיילוט בעניין.

בנוסף לכך, רשות החשמל התחייבה לקדם פתרונות נוספים, ככל שיידרש, להקצות את המשאבים הנדרשים לטובת הנושא ולפעול בלוחות זמנים סבירים ותוך מאמץ להשלים את בחינת הפתרונות ופרסום ההחלטות.

מתוך אתר 'הידברות'

Re: חשמל בשבת

פורסם: ג' נובמבר 06, 2018 4:14 pm
על ידי שמשון
עברו כמה חודשים מאז ההצפה הגדולה של הרב בנימין חותה עם ההחתמות ההיסטוריות וההיסטריות.
מה קורה?
האם זז משהו?
או שזו הייתה תרמית מלכתחילה?

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 7:37 pm
על ידי שמשון
עברו עוד כמה חודשים מהבלאגאן הגדול ומליוני החתמות שהחתים ר' בנימין חותה
והנה לא כלום, שום דבר, כלום, גארנישט, אפס.
רבותי, החותמים הנלהבים, מליוני החותמים, הוליכו אתכם שולל, הרב חותה ביחד עם חברת חשמל. כדי להשמיץ את אנשי הגנרטורים הצדיקים והמסורים, ולקרר את הציבור.
שימו לב, דברים מעין אלו קורים במחזוריות קבועה הכמעט. אחת לשנה שנתיים, מתעוררים בחברת חשמל, תופסים את התמים התורן, ומדליקים אותו, עד שהוא משחרר הצהרה או מרים קמפיין, ומקרר את הציבור.
הסיפור עם ר' בנימין חותה, היה כבר יותר מידי. זה יצא להם מכלל שליטה כי הבאלאגן שהוא הוביל היה ענק. אבל האמת נשארה כמו שידענו תמיד. רק גנרטורים, אין ברירה אחרת

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 10:53 pm
על ידי אוהב עמו
גנרטורים או מצברים.
פעמים רבות המצברים יוצאים יותר זול לאורך זמן, וכל אחד יעשה את חשבונו של עולם מהי כדאיות הדבר בשבילו

Re: חשמל בשבת

פורסם: א' דצמבר 16, 2018 11:52 pm
על ידי יואל שילה
גם המשתמשים בחשמל המיוצר בשבת - יכולים להקל מחומרת הדבר אם יפעילו את כל מכשיריהם ברצף מכניסת השבת, שאז אין להם שום קשר לפעילות שנעשית שלא ברצונם בחברת החשמל.
עדיין ישאר לדון על 'מעשה שבת' ועוד, אך את חשש לפני עיור ומסייע לדבר עבירה - הורדנו.
וזאת בהנחה שהפחם מוכנס אוטומטית למסועים, כפי שקורה ברוב השבתות.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 12:48 am
על ידי לענין
הרב שילה מתכוון לומר שבמקום 5000 איסורים יעברו רק 4999.

חוץ מזה שעיקר הדבר לא ברור במחכ"ת מה רוצה. מה הכוונה 'להפעיל הרצף'? הכוונה לא להדליק בשבת? אני מניח שלפחות כאן בפורום אין כאלו שחשודים על כך. ואם כוונתו שלא להשתמש בשעון שבת, למה? האם איסור לפני עיוור בהכשלת עובדי ח"ח, הוא חמור יותר אם הוא קורה מאליו באמצע השבת יותר מאשר בערב שבת? אדרבה, השימוש בשעון שבת מפחית מהאיסור.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 1:22 am
על ידי שומר
שאלתי את הגרח קניבסקי אם יש בחשמל מעשה שבת השיב חילול ה לא מספיק לך . אבל גם מעשה שבת יש בזה

שאלתי מי שמשתמש במצבר לתאורה אבל מזגן משתמש בחשמל האם זה לא תרתי דסתרי שהרי יש חילול ה. השיב לא תרתי דסתרי אבל צריך להזהר מהכול

שאלתי האם משום שלום בית אפשר להשתמש בחשמל השיב זה אסור

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 1:58 am
על ידי יואל שילה
לענין כתב:חוץ מזה שעיקר הדבר לא ברור במחכ"ת מה רוצה. מה הכוונה 'להפעיל ברצף'?... ואם כוונתו שלא להשתמש בשעון שבת, למה? האם איסור לפני עיוור בהכשלת עובדי ח"ח, הוא חמור יותר אם הוא קורה מאליו באמצע השבת יותר מאשר בערב שבת? אדרבה, השימוש בשעון שבת מפחית מהאיסור.

אם היית קורא את הקונטרס אש תמיד שהעליתי לעיל לא היית תמה.
יש לחלק את 'בעיית החשמל בשבת' לכמה נושאים, שכלפי כל אחד יש התייחסות הלכתית שונה.

לגבי 'מעשה שבת' - הבאתי צדדים להתיר באופן שלא ניתן להפריד את הייצור לצרכי פיקו"נ מהייצור לצרכים שאינם פיקו"נ, ועי' היטב בסוגיית הדגים והתינוק שיש מקום גדול להתיר גם את הדגים, בטענה שלא שייך לקנוס באופן שאם היה שואל האם להציל כך או כלל לא להציל - היו מורים לו להציל כך.

לגבי מה שהצריכה גורמת לחילול שבת בהטענת הפחם - במציאות בשנים האחרונות ברוב השבתות הפחם מוכן לפני שבת במקום שהעורם-פורק האוטומטי מעמיס אותו על המסוע פי תכנית מתוכנתת מראש, והחשש בעיקר לשבתות עם רוח גדולה המפזרת את ערימות הפחם שהוכנו מראש.

לגבי ה'חסכון' של הרב דרזי - יש מקום רב לדון האם המציאות כפי שמתאר, והאם אכן הלכתית יש בזה כח לאסור את החשמל.

נותר לנו איסור לפני עיוור - הנובע מכך שהפעולה המתרחשת בשבת בביתו של הצרכן גורמת לטכנאי בחברת החשמל לבצע פעולות מיתוג כדי לאזן את הצריכה עם הייצור. פעולות אלו יעשו בכל אופן גם אם כל צרכני החשמל היהודיים יהיו בחושך, שהרי במדינה זו יש מיליוני ערבים שמדליקים ומכבים כפי רצונם, אלא שהירא את דבר השם מעוניין שפעולות אלו לא יהיו כתוצאה ממנו, ולכן השארת המזגנים וכדו' דלוקים כל השבת, וללא כיבוי והפעלה באמצעות שעון שבת - גורם שפעולות אלו לא יעשו מחמתו, ונפל איסור לפני עיור שיש על הצרכן [מלבד מה שיש לפקפק באם כלל יש איסור לפני עיור בזה].

לגבי חילול השם - יש להבין מה בדיוק הגדרתו, ובזה יהיה תלוי האם גם במציאות דידן יש איסור זה, ראה באריכות בחוברת.

Re: חשמל בשבת

פורסם: ב' דצמבר 17, 2018 7:33 am
על ידי ירח בן יומו
יואל שילה כתב:נותר לנו איסור לפני עיוור - הנובע מכך שהפעולה המתרחשת בשבת בביתו של הצרכן גורמת לטכנאי בחברת החשמל לבצע פעולות מיתוג כדי לאזן את הצריכה עם הייצור. פעולות אלו יעשו בכל אופן גם אם כל צרכני החשמל היהודיים יהיו בחושך, שהרי במדינה זו יש מיליוני ערבים שמדליקים ומכבים כפי רצונם, אלא שהירא את דבר השם מעוניין שפעולות אלו לא יהיו כתוצאה ממנו, ולכן השארת המזגנים וכדו' דלוקים כל השבת, וללא כיבוי והפעלה באמצעות שעון שבת - גורם שפעולות אלו לא יעשו מחמתו, ונפל איסור לפני עיור שיש על הצרכן [מלבד מה שיש לפקפק באם כלל יש איסור לפני עיור בזה].
הנושא הזה לא ברור לי כלל. מאחר ויש שינויים רבים במערכת כל הזמן מסיבות שונות מי אמר שהדלקת המכשיר תגרום לטכנאי להוסיף מלאכה, אולי דוקא להיפך אותו המכשיר שהודלק (או כבה) יגרום לפי חשבונם שלא יעשו מלאכה עכשיו?