עמוד 2 מתוך 2

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 8:24 am
על ידי זנב לשועלים
ד' מאוד יש להצטער על הטעות של הכותב (סטנסיל) שמלבד מה שביזה בזה הגרי"ז, גם משריש השקפות פסולות ובלתי מסוריות.
ה' האם ידוע מי הוא הכותב?
לא הבנתי את ד' וה'. שר המשקים ושר האופים קיימו ז' מצוות ב"נ?

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 8:40 am
על ידי בברכה המשולשת
גם זו לטובה כתב: ד' מאוד יש להצטער על הטעות של הכותב (סטנסיל) שמלבד מה שביזה בזה הגרי"ז, גם משריש השקפות פסולות ובלתי מסוריות.


לא פסולות, וכן מוסריות.
מה גם שסתם גוי אינו שומר ז' מצוות בני נח (בטח לא בזמן הגרי"ז. היום יש תנועת בני נח שמקיפה כמה עשרות אלפים) ולכן בוודאי ששמחים אנו שימותו כמה שיותר

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 1:53 pm
על ידי מ.ל.
בברכה המשולשת כתב:א. צלם אלוקים יש רק לישראל, כמו שלימדונו רבותינו המקובלים. ואדם הראשון לפני החטא לא היה כגוי אלא כישראל (וכל נפשות הגויים היו כלולות בנחש ולא באדה"ר).

למי כוונתך בתואר "רבותינו המקובלים"?

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 2:30 pm
על ידי עתניאל בן קנז
זנב לשועלים כתב: פלא על חכם כמוך שנעלם ממך מה שאמרו רז"ל באבוד רשעים רינה. ומה שהבאת ראיה להיפך כבר עניתי על זה בשורה השניה של הודעתי.

על רשעים, אכן באבדם רינה, אבל כאן דברו על גוים סתם, בגלל שהם גוים, ולא עשו כל עוול.
הראיה שהבאתי היתה רק להמחיש, שאף כאשר מאבדים רשעים ממש יש כל מיני התבטאות בחז"ל על צער במרום. על אחת כמה וכמה לגוים סתם.

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 2:41 pm
על ידי זנב לשועלים
עתניאל בן קנז כתב:
זנב לשועלים כתב: פלא על חכם כמוך שנעלם ממך מה שאמרו רז"ל באבוד רשעים רינה. ומה שהבאת ראיה להיפך כבר עניתי על זה בשורה השניה של הודעתי.

על רשעים, אכן באבדם רינה, אבל כאן דברו על גוים סתם, בגלל שהם גוים, ולא עשו כל עוול.
הראיה שהבאתי היתה רק להמחיש, שאף כאשר מאבדים רשעים ממש יש כל מיני התבטאות בחז"ל על צער במרום. על אחת כמה וכמה לגוים סתם.

אנחנו מדברים על גוי שלא שומר ז' מצוות ב"נ, לא? אז הוא רשע ארור.

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 3:05 pm
על ידי עתניאל בן קנז
זנב לשועלים כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
זנב לשועלים כתב: פלא על חכם כמוך שנעלם ממך מה שאמרו רז"ל באבוד רשעים רינה. ומה שהבאת ראיה להיפך כבר עניתי על זה בשורה השניה של הודעתי.

על רשעים, אכן באבדם רינה, אבל כאן דברו על גוים סתם, בגלל שהם גוים, ולא עשו כל עוול.
הראיה שהבאתי היתה רק להמחיש, שאף כאשר מאבדים רשעים ממש יש כל מיני התבטאות בחז"ל על צער במרום. על אחת כמה וכמה לגוים סתם.

אנחנו מדברים על גוי שלא שומר ז' מצוות ב"נ, לא? אז הוא רשע ארור.

לא! אני דברתי על גוי סתם בגלל שהוא גוי... שזה היה תגובתי הראשונה על המדובר באשכול.
(הראיה ממיתת רשעים היתה עקיפה, וכנז"ל).

כנראה שיש איזה אי הבנה בתקשורת ביננו.

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 3:26 pm
על ידי בברכה המשולשת
מ.ל. כתב:
בברכה המשולשת כתב:א. צלם אלוקים יש רק לישראל, כמו שלימדונו רבותינו המקובלים. ואדם הראשון לפני החטא לא היה כגוי אלא כישראל (וכל נפשות הגויים היו כלולות בנחש ולא באדה"ר).

למי כוונתך בתואר "רבותינו המקובלים"?


האר"י הקדוש

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 4:01 pm
על ידי זנב לשועלים
עתניאל בן קנז כתב:לא! אני דברתי על גוי סתם בגלל שהוא גוי... שזה היה תגובתי הראשונה על המדובר באשכול.
(הראיה ממיתת רשעים היתה עקיפה, וכנז"ל).

כנראה שיש איזה אי הבנה בתקשורת ביננו.
אכן כך נראה.
סתם גוי ששומר מצוות ב"נ אין שום מצוה לאבדו.

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 4:04 pm
על ידי בברכה המשולשת
סתם גוי איננו שומר ז' מצוות בני נח

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 4:43 pm
על ידי איש-אחד
בנושאים כאלו יש לדון ע"פ תורה בלבד ולהתנתק מרגשות לאומניות נפסדות...

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 7:14 pm
על ידי בברכה המשולשת
לא ידעתי לגר"מ קליין בעל שו"ת משנ"ה זצ"ל היו רגשות לאומניים נפסדים (מה שכתבתי זה ריכוך של מה שנאמר בתשובתו המקיפה בעניין זה- הגרמ"ק זצ"ל כתב שאין גוי אחד בעולם שאינו מחוייב מיתה)

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 7:18 pm
על ידי פנימי
בברכה המשולשת כתב:לא ידעתי לגר"מ קליין בעל שו"ת משנ"ה זצ"ל היו רגשות לאומניים נפסדים (מה שכתבתי זה ריכוך של מה שנאמר בתשובתו המקיפה בעניין זה- הגרמ"ק זצ"ל כתב שאין גוי אחד בעולם שאינו מחוייב מיתה)


לא ראיתי את התשובה (אולי תביא?)
אבל אני מתפלא!
אין מועמדים לגיור?
יש קבוצה שלימה בארה"ב שקיבלה על עצמה 7 מצוות.

אתה בטוח שאין אפי' אחד?

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ד' דצמבר 04, 2013 7:25 pm
על ידי בברכה המשולשת
כשנכתבה התשובה הנ"ל, הקבוצה שמקיימת זמב"נ עוד לא היתה קיימת.
בעז"ה אאתר את התשובה ואביאה כאן

Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 11:11 am
על ידי גלרשטיין
בברכה המשולשת כתב:מתוך דברים שכתבתי בעבר בס"ד:

האדם שהוא זורע מחשבתו על התבואה לא על הקש כי הקש אחר שהוציא את התבואה זורק את הקש ונותן את התבואה באוצר וכך ה' יתברך שברא את העולם בראו בשביל ישראל ובשבילם העולם קיים וכיון שבשבילם קיים ג"כ הם קיימים כל ימי העולם אבל עמלק הוא קש כדכתיב ובית עשו לקש בשביל שהוא ראשית הוא נאבד כדכתיב ואחריתו עדי אבד
מדברי מרנא המהר"ל עולה כי קיום ישראל הוא לנצח ואילו הגויים, שהם מכוחו של עשו, שעמלק הוא ראשיתם, וללמד על הכלל כולו יצא, יימחו מן האדמה, וכן הוא מפורש במדרש: "וכל המכות שנעשו במצרים עתיד הקב"ה לעשות באדום שנאמר כאשר שמע למצרים יחילו בשמע צר, כל צר חסר במקרא ברומי הכתוב מדבר." אולם, בעז"ה בעוד שבמכות מצרים רק השי"ת הכה במצרים וישראל לא פעלו עם אל במכות, הרי שלעתיד לבוא יתקיים בנו הפסוק "ונתתי נקמתי באדום ביד עמי ישראל", שאנחנו בעצמנו, בעז"ה, נכה בגויים את מכות מצרים, ויהיו גם ניסים גלויים מננו יתברך וגם פעולות מצידנו, "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו, והיתה לה' המלוכה." וכל משפט האמור בעשו אינו אלא כליה גמורה, כאמור לעיל.
ולכן פורים הוא תמיד חודש בדיוק לפני פסח, לחבר גאולה לגאולה, ולרמז שכשם שבפורים עם ישראל הרג בגויים בעצמו, בס"ד, כן יהיה בגאולה העתידה, שבניסן נגאלו בניסן עתידים להיגאל, ונהרוג אנחנו בעצמו, בעז"ה, בגויים, ובכך יתקיים מה שנאמר בספר נצחון ישן "עתיד הקדוש ברוך הוא להשמיד להרוג ולאבד את כל הגויים", שאנחנו נהרוג מה שביכולתנו והשי"ת יהרוג את שאר הגויים, מלבד אלו שיקבלו על עצמם ז' מצוות בני נח בבית דין כיאות.
וכפי שכבר כתבנו בעבר, כל זה נובע מאהבתנו לכל האומות, וכפי שכתב מרן, מרא דארעא קדישא, הראי"ה: "הרע הגמור המוחלט, שאין בו שום ניצוץ של טוב, הוא שמח בכליונו, ואבודו ואפסותו זוהי שלמות התפתחותו היותר גדולה. ואנו צריכים להתרומם למדת-חסד מקיפה כזאת, עד אשר נשאף להיטיב לכל, וגם עם הרע אנו חפצים להיטיב במה שנכלהו, וכל הרשעה כולה כעשן תכלה" ובכל הגויים נאמרו הדברים, וכפי שכתב תלמידו המובהק, מרן הגרי"מ חרל"פ: "ולעתיד לבוא כאשר יתגלה אורו של משיח יתעלו כל הפרטים שבישראל למדרגת הכלל, ומושיעי ישראל בעצמם יוכלו לשפוט את כל הגויים ולעשות בהם נקמה...."


Re: דעת הגרי"ז- האם יש עניין לאבד גוי מהעולם?

פורסם: ש' אוקטובר 10, 2020 8:59 pm
על ידי פולסברג
עתניאל בן קנז כתב:ולצורך המחשה מצמררת!! נא נסו לדמיין מה דעתם על גוי אמריקאי שקורא עתון בארה"ב בשנות מלחמה"ע השניה, על רציחת בני עמינו באירופה, ותגובותיו מעין הנכתב למעלה... / אז למה מתפלאים למה שתק העולם...
(סליחה על ההשוואה.. אני בטוח שקוממתי כמה מן הקוראים... (אני בן לניצולי שואה). אבל תחשבו היטב על כוון המחשבה שלנו על שמיעת אסונות ורציחות במדינות הרחוקות. והאם זהו המחשבה התורנית האמיתית...).


הערה נכונה. אך מה תאמר על עמלק?