עמוד 2 מתוך 3

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 7:37 pm
על ידי קטינא דארעא
זנב הלטאה כתב:א] וסת הסירוג גם הוא לא ראיה חודשית ואעפ"כ קבעה ?
ב] אם כן בשור המועד יש לקבוע מועדות ליגח פעם בשנה ?

א] וסת הסירוג הוא קביעות חודשית מצ"ע אלא שמסרגת בו ואכמ"ל !
ב] שמא אין הכי נמי !

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 7:47 pm
על ידי זנב הלטאה
קטינא דארעא כתב:ראיתי להגרמ"מ קארפ שהתקיף דברים אלו בספרו משמרת הטהרה
מישהו אמר לי שזהו חכם מחכמי העדה החרדית

טרחתי וחפשתי והשגתי את משמרת הטהרה המדובר, וראיתי שמביא בפרק ט' הערה 96 הוראה אחרת ואולי לזה נתכוין רבינו קטינא נר"ו, דבזמן הזה אשה לא קובעת שעה מסוימת לראיה ולכן לא אמרינן את וסת השעות המבואר בסימן קפ"ט סעיף ג', והנה באמת ההוראה הזו תמוהה שהרי בזמן הזה כשם שאין לה שעה מסוימת כך אין לה יום מסוים.
אבל האמת שהוראה זו יתדותיה נטועים בדברי הש"ך בסימן קפ"ד שכתב כלפי עונת או"ז דאע"פ שמעיקר הדין גם לאו"ז אשה שיש לה שעה קבועה לראיה לא נאסרת בעונה הסמוכה לעונת ראייתה מ"מ בזמן הזה שאין דרך נשים לקבוע שעה אסורה גם בעונה שלפני עונת ראייתה אפילו שזו כן קבעה [והרמ"מ קארפ שם מחלק בין הדברים חילוק שאין בו ממש].
ואני שואל אם אנו מניחים שנשתנו הטבעים, אולי בזמן הש"ך נשתנו במקצת ועדיין היה יום קבוע ולא שעה קבועה, ובזמן הזה נשתנה יותר ואין גם יום קבוע, וא"כ יש לדון מה היה אומר הש"ך בדור יתום דידן???

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 8:11 pm
על ידי זנב הלטאה
גם זו לטובה כתב:
קטינא דארעא כתב:שמעתי שיש חכם בדור הקודם שהורה שאשה בזמן הזה לא קובעת וסת לקולא
כיון שאין דרך נשים דידן לקבוע וא"כ מה שראתה ג"פ באותו יום אקראי בעלמא הוא
הוראה תמוהה היא ורציתי לדעת את מקורה

גם דעתי נוטה דאין כיום טעם כלל לכל דיני וסתות, ברם אפשר שאחרי שנקבעה ההלכה, א"א לשנותה, והרבה יש להאריך בזה
לפי דבריך שבזמן הזה אין באמת טעם לוסתות אלא שאין אנו עוקרים את דין התלמוד, אם כן בכל מיני חומרות שהמציאו לנו האחרונים כגון חיבוק ונישוק או עונת אור זרוע [שכבר כתב הב"ח שהוא חומרא בעלמא ליר"ש שמא באמת יקדים] אין טעם לנהוג אותם בזמן הזה שהרי הטעם בטל ואין לנו אלא עיקר האיסור שגזרו חכמים.
והנה לדידי איפכא מסתברא דבזמן הזה דע"כ נשתנו הטבעים ואין אשה קובעת לה יום מסוים לראיה אלא קבוצת ימים אם כן יש לאוסרה בכל הימים שעלולה לראות בהם, דהנה כפי מה שביאר בחזון איש [יו"ד סימן פ"ה סק"ע] בטעם מה שלא אוסרים אשה שלא קבוע לה זמן לראיה לגמרי וז"ל דמדרך הוסת לקבוע שעה לר' יוסי ועונה לר' יהודה וכל שלא קבעה את השעה או את העונה אין זאת אלא ראיות מקריות עכ"ל, הנה דבר זה שייך לזמן התלמוד שרוב נשים קבעו להם וסת גמורה ליום מסוים וא"כ מי שקבעה באופן שאינו מדויק י"ל דמקרה הוא, משא"כ בזמן הזה אם נחליט שנשתנו הטבעים א"כ יש לאסור את ימי המבוכה מעיקר הדין, ואין טעם בהוראת חכם הנעלם הנ"ל שהורה דאדרבה לא קבעה כלל.
וא"כ אמינא אנא לכל חכמי ומבקרי הפורום, טוב לנו שתיקתינו מדיבורינו שלא יאסרו עלינו את כל ימי המבוכה ואין לנו אלא לעמוד על דין התלמוד ולא לחפש לנו גדולות וחדשות.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 8:38 pm
על ידי קטינא דארעא
זנב הלטאה כתב:דהנה כפי מה שביאר בחזון איש [יו"ד סימן פ"ה סק"ע] בטעם מה שלא אוסרים אשה שלא קבוע לה זמן לראיה לגמרי וז"ל דמדרך הוסת לקבוע שעה לר' יוסי ועונה לר' יהודה וכל שלא קבעה את השעה או את העונה אין זאת אלא ראיות מקריות עכ"ל, הנה דבר זה שייך לזמן התלמוד שרוב נשים קבעו להם וסת גמורה ליום מסוים וא"כ מי שקבעה באופן שאינו מדויק י"ל דמקרה הוא, משא"כ בזמן הזה אם נחליט שנשתנו הטבעים א"כ יש לאסור את ימי המבוכה מעיקר הדין

וחד אמר הגיעני כזנב הלטאה בדקו אחריו ומצאו בו שחץ פסול [פסחים ג' ב']
אנכי הקטן בלימוד החבורה נטיתי מדברי החזון איש שהרי החוש מכחישו דסתם אשה דידן אין לה יום קבוע [ואולי כל דברי החזו"א הם כלפי עונת לילה ועונת יום שהרי הוכיח שם שראיה תלויה בימים ולא בעונות ואלא שראיית לילה וראיית יום הם ב' סוגי ראיות ולכן אמרינן מקרה הוא].
והאמת תורה דרכה בטעם הענין דבשלמא אשה שיש לה יום קבוע לגמרי לראיה הרי י"ל לומר שכל עונה זו מסוגלת לראיה ויש לנו לאוסרה בכל העונה, משא"כ אם יש קבוצת ימים שרואה בהם אם כן הגדר הוא שפשוט הוסת לא מדויקת ואי אפשר לאוסרה בכל הימים האלו כמו אשה שאין לה וסת שלא אוסרים אותה כל ימיה.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 8:42 pm
על ידי זנב הלטאה
קטינא דארעא כתב:וחד אמר הגיעני כזנב הלטאה בדקו אחריו ומצאו בו שחץ פסול [פסחים ג' ב']
.

קטינא חריך רישא
לא עיינת בדברי רש"י שם שפירש שביזה את הקדשים להמשיל אותם לזנב הלטאה, משא"כ דרך ענוה והכנעה אני נוקט וכך יאה לי להמשיל את עצמי.
לך יש תלמידים ויש חבורה, ואני סך הכל זנב הלטאה קטן פעוט ומסכן.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:24 pm
על ידי אשבמבש
קטינא דארעא כתב:אנכי הקטן בלימוד החבורה נטיתי מדברי החזון איש שהרי החוש מכחישו דסתם אשה דידן אין לה יום קבוע [ואולי כל דברי החזו"א הם כלפי עונת לילה ועונת יום שהרי הוכיח שם שראיה תלויה בימים ולא בעונות ואלא שראיית לילה וראיית יום הם ב' סוגי ראיות ולכן אמרינן מקרה הוא].
ולא נמצא בחבורתך אף אחד שיעמידך על טעותך? נשי דידן אכן אין להם וסת וראיותיהן מקריות.
אבל נראה שדעתך שראיות מקריות אינן ראיות טבעיות ועל זה השגת ומי ביקש ממך לומר כך? ראיות מקריות הם ראיות שאין להן וסת ואין טעם למה ראתה היום ולא אתמול או מחר...

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:29 pm
על ידי אשבמבש
קטינא דארעא כתב:והברור בזה בטעמא דמילתא הוא לא משום שבאמת מזל שנה איננו גורם ראיה, דלכאורה אם מזל שבוע גורם כ"ש מזל שנה, אלא הביאור הוא לפי מה שנתבאר אצלינו בלימוד החבורה שענין וסת הוא דוקא לקבוע ולסדר את גורם הראיות הקבוע של האשה, שהרי מטבע האשה לראות בערך אחת לחודש וקיבלו חז"ל שיש נשים שימי החדש משפיעים על סילוק דמיה ופתיחת מעיינה והם מסדרים את ראייתה לבוא בזמן קבוע, וכן בהפלגה, מה שאין כן אם אנו מוצאים יום בשנה הגורם ראיה ודאי שאיננו מסדר את טבע ראייתה שהרי יש לה ראיות חודשיות ולכן לא קבעה.
לפי סברתך איך שייך לקבוע וסת הפלגה יותר מצ' ימים?

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:30 pm
על ידי קטינא דארעא
אשבמבש כתב:
קטינא דארעא כתב:אנכי הקטן בלימוד החבורה נטיתי מדברי החזון איש שהרי החוש מכחישו דסתם אשה דידן אין לה יום קבוע [ואולי כל דברי החזו"א הם כלפי עונת לילה ועונת יום שהרי הוכיח שם שראיה תלויה בימים ולא בעונות ואלא שראיית לילה וראיית יום הם ב' סוגי ראיות ולכן אמרינן מקרה הוא].
ולא נמצא בחבורתך אף אחד שיעמידך על טעותך? נשי דידן אכן אין להם וסת וראיותיהן מקריות.
אבל נראה שדעתך שראיות מקריות אינן ראיות טבעיות ועל זה השגת ומי ביקש ממך לומר כך? ראיות מקריות הם ראיות שאין להן וסת ואין טעם למה ראתה היום ולא אתמול או מחר...

לא הבנתי את השגתך
כיצד יתכן לבאר שנשי דידן הקביעות שלהם לראות בקבוצת ימים מסוימים היא מקרית ובאותה מידה יכלו לראות בכל סכום הפלגה אחרת 20 או 40 הרי החוש מכחישו ובודאי שיש להם טבע לראות בין 28 ל33, ולכן ביארתי שבאמת יש להם טבע כזה ואין כאן אקראיות, אבל הטבע אינו מדויק ולעל כן לא עדיף מכל אשה שאין לה וסת כלל דמ"מ דרכה לראות בין 18 ל40 יום
ודוק

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:34 pm
על ידי קטינא דארעא
אשבמבש כתב:
קטינא דארעא כתב:והברור בזה בטעמא דמילתא הוא לא משום שבאמת מזל שנה איננו גורם ראיה, דלכאורה אם מזל שבוע גורם כ"ש מזל שנה, אלא הביאור הוא לפי מה שנתבאר אצלינו בלימוד החבורה שענין וסת הוא דוקא לקבוע ולסדר את גורם הראיות הקבוע של האשה, שהרי מטבע האשה לראות בערך אחת לחודש וקיבלו חז"ל שיש נשים שימי החדש משפיעים על סילוק דמיה ופתיחת מעיינה והם מסדרים את ראייתה לבוא בזמן קבוע, וכן בהפלגה, מה שאין כן אם אנו מוצאים יום בשנה הגורם ראיה ודאי שאיננו מסדר את טבע ראייתה שהרי יש לה ראיות חודשיות ולכן לא קבעה.
לפי סברתך איך שייך לקבוע וסת הפלגה יותר מצ' ימים?

בדגול מרבבה כתב שבאמת אי אפשר
אבל אין כאן קושיא דאשה זו חזינן להדיא שאינה רואה כל חודש

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:36 pm
על ידי אשבמבש
קטינא דארעא כתב:ולכן ביארתי שבאמת יש להם טבע כזה ואין כאן אקראיות, אבל הטבע אינו מדויק ולעל כן לא עדיף מכל אשה שאין לה וסת כלל דמ"מ דרכה לראות בין 18 ל40 יום
בסדר, הביאור שלך נפלא. אבל מה זה שייך לחזו"א?
החזו"א אמר שראיית וסת כלומר ראיה שבאה מחמת יום מסויים בדוקא (ולא טבע שלא לפחות או להותיר) לא יתכן שתבוא בשינוי עונות או שינוי שעות לר' יוסי והיא מקרית בכך שבאה ביום זה ולא ביום אחר. אז מה אם טבעה שלא לפחות יותר מכך וכך או להותיר יותר מכך וכך? מה זה שייך לדברי החזו"א?

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:38 pm
על ידי אשבמבש
קטינא דארעא כתב:
אשבמבש כתב:
קטינא דארעא כתב:והברור בזה בטעמא דמילתא הוא לא משום שבאמת מזל שנה איננו גורם ראיה, דלכאורה אם מזל שבוע גורם כ"ש מזל שנה, אלא הביאור הוא לפי מה שנתבאר אצלינו בלימוד החבורה שענין וסת הוא דוקא לקבוע ולסדר את גורם הראיות הקבוע של האשה, שהרי מטבע האשה לראות בערך אחת לחודש וקיבלו חז"ל שיש נשים שימי החדש משפיעים על סילוק דמיה ופתיחת מעיינה והם מסדרים את ראייתה לבוא בזמן קבוע, וכן בהפלגה, מה שאין כן אם אנו מוצאים יום בשנה הגורם ראיה ודאי שאיננו מסדר את טבע ראייתה שהרי יש לה ראיות חודשיות ולכן לא קבעה.
לפי סברתך איך שייך לקבוע וסת הפלגה יותר מצ' ימים?

בדגול מרבבה כתב שבאמת אי אפשר
אבל אין כאן קושיא דאשה זו חזינן להדיא שאינה רואה כל חודש

ומה יהיה באשה שלך מהמזל שנה אם אינה רואה באמצע?
ומה שכתבת בשם הדגמ"ר אינני מאמין לזה וזו הוצאת לעז כי זה נגד גמרא מפורשת!

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:40 pm
על ידי קטינא דארעא
אשבמבש כתב:
קטינא דארעא כתב:ולכן ביארתי שבאמת יש להם טבע כזה ואין כאן אקראיות, אבל הטבע אינו מדויק ולעל כן לא עדיף מכל אשה שאין לה וסת כלל דמ"מ דרכה לראות בין 18 ל40 יום
בסדר, הביאור שלך נפלא. אבל מה זה שייך לחזו"א?
החזו"א אמר שראיית וסת כלומר ראיה שבאה מחמת יום מסויים בדוקא (ולא טבע שלא לפחות או להותיר) לא יתכן שתבוא בשינוי עונות או שינוי שעות לר' יוסי והיא מקרית בכך שבאה ביום זה ולא ביום אחר. אז מה אם טבעה שלא לפחות יותר מכך וכך או להותיר יותר מכך וכך? מה זה שייך לדברי החזו"א?

אני לתומי סבור דכשם שיש אשה שיש לה עונה קבועה ויש אשה שיש לה 4 ימים קבועים כך גם יש לומר שיש אשה שיש לה יום 1 המורכב מ2 עונות
וזה בא בעל חזו"א לומר שלא כן והראיה ביום זה מקרית, ואני אינני מבין את דבריו אלא הנלע"ד כתבתי

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 9:47 pm
על ידי הכהן
לכאו' זה תלו אם ראתה ט"ו ט"ז י"ז ג"פ קבעה וסת אחת או שלוש וסתות

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 10:22 pm
על ידי אשבמבש
קטינא דארעא כתב:אני לתומי סבור דכשם שיש אשה שיש לה עונה קבועה ויש אשה שיש לה 4 ימים קבועים כך גם יש לומר שיש אשה שיש לה יום 1 המורכב מ2 עונות
וזה בא בעל חזו"א לומר שלא כן והראיה ביום זה מקרית, ואני אינני מבין את דבריו אלא הנלע"ד כתבתי
מי אמר שוסת שאינה פוחתת ואינה מוסיפה זה נקרא שיש לה כמה ימים קבועים?
אם יש תחת ידי מר ספר משמרת הטהרה דומה לי שהוא מביא בזה כמה שיטות באחרונים ונפק"מ ביניהם

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 12:19 am
על ידי איש רגיל
זנב הלטאה כתב:משא"כ בזמן הזה אם נחליט שנשתנו הטבעים א"כ יש לאסור את ימי המבוכה מעיקר הדין, ואין טעם בהוראת חכם הנעלם הנ"ל שהורה דאדרבה לא קבעה כלל.
וא"כ אמינא אנא לכל חכמי ומבקרי הפורום, טוב לנו שתיקתינו מדיבורינו שלא יאסרו עלינו את כל ימי המבוכה ואין לנו אלא לעמוד על דין התלמוד ולא לחפש לנו גדולות וחדשות.

ידוע מה שאמר החזו"א שאף אם לא קבעה את ימי המבוכה, מ"מ על אחד צריך לשמור טוב טוב על עצמותיו.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 8:23 am
על ידי קטינא דארעא
הכהן כתב:לכאו' זה תלו אם ראתה ט"ו ט"ז י"ז ג"פ קבעה וסת אחת או שלוש וסתות

גם אם קבעה ג' וסתות ה"ז מדין סירוג ועל סירוג כבר עניתי

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 9:25 am
על ידי לומד_בישיבה
יסלחו הרבנים על הבורות ואולי כבר דיברו מזה האם בזמן הזה האשה נחשבת למסולקת דמים עשרים וארבע חודש לאחר הלידה. - כמו כן האם עד שליש אם היא נחשבת כמסולקת דמים. ומה דעת החזו"א בזה.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 9:47 am
על ידי לומד_בישיבה
אם מישהו יודע ויוכל לעזור אודה לו מאוד.
מדובר באברך מבוגר שעשור מהחתונה טרם עשו בדיקה ל"ת והבוקר הוא שאל אותי מה לעשות אמרתי לו שהוא יכול לעשות כשהיא מסולקת דמים כמו בשליש הראשון שלה או במשך העשרים וארבע חודש לאחר הלידה, שאז נחשבת למסולקת דמים.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 9:47 am
על ידי איש רגיל
למה דווקא בשעה שהיא מסולקת?

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 10:03 am
על ידי לומד_בישיבה
איש רגיל כתב:למה דווקא בשעה שהיא מסולקת?

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 10:08 am
על ידי לומד_בישיבה
עצוב לראות שאברכים לא למדו יסודי את ההלכות שיש בהם חשש כרת.
ויותר מאברך אחד ראיתי שאינו יודע לסדר לוח ואינו יודע מהן וסת לסירוגין ועוד.
בני ששים ויותר מעולם לא עשו בדיקה מחמת תשמיש.
הרוצה לדעת את כל ההלכות על בוריין ציק צ'ק אני ממליץ ללמוד את המסגרת השולחן בין המו"צים ידוע שזה הספר הכי מוצלח לדעת הלכה למעשה דיני וסתות ודיני בדיקה לאחר תשמיש ועוד ועוד.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 11:56 am
על ידי איש רגיל
איש רגיל כתב:למה דווקא בשעה שהיא מסולקת?

לומד_בישיבה כתב:
איש רגיל כתב:למה דווקא בשעה שהיא מסולקת?

???

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 11:58 am
על ידי איש רגיל
ויותר מזה, צריכה בדיקה דווקא בשעה שאינה מסולקת!
שהרי רמ"ת משום וסתות נגעו בה לדעת כמה מהראשונים.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 11:59 am
על ידי איש רגיל
לומד_בישיבה כתב:עצוב לראות שאברכים לא למדו יסודי את ההלכות שיש בהם חשש כרת.
ויותר מאברך אחד ראיתי שאינו יודע לסדר לוח ואינו יודע מהן וסת לסירוגין ועוד.
בני ששים ויותר מעולם לא עשו בדיקה מחמת תשמיש.
הרוצה לדעת את כל ההלכות על בוריין ציק צ'ק אני ממליץ ללמוד את המסגרת השולחן בין המו"צים ידוע שזה הספר הכי מוצלח לדעת הלכה למעשה דיני וסתות ודיני בדיקה לאחר תשמיש ועוד ועוד.

בכל מה שהזכרת אין חשש כרת.

אגב, ההמלצה היא רק לבני שישים ומעלה? :)

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 12:57 pm
על ידי לומד_בישיבה
עד שתכלא רגיל מן השוק.

היות ומדובר בכריתות ובני נידה רח"ל ובפרט אני מצדיע לאלו שפנו אלי באשי שאסביר להם מה זה רואה מחמת תשמיש וכו'
הקרה ה' לפני ונכון להיות אני עסוק עד למעלה ראש בעיסוק אחר אכתוב בתמצית ותן לחכם ויכם בסימן קפד - עתה אכתוב רק מהו וסת רואה מחמת תשמיש ועל מי מוטל לעשותו. ובהמשך היום אכתוב גם האם בזמן הזה נחשבת האשה אחר שליש הריונה למסולקת דמים וכן מה הדין בזמן הזה האם אשר נחשבת למסולקת דמים עשרים וארבע חודשים אחר הלידה.

סיכום דין בדיקה באשה שאין לה וסת קבוע.
בראשונים מצינו בזה כמה וכמה שיטות. ובמחבר הביא ב' שיטות, בתחילה כתב כהרי"ף דאין צריכה בדיקה קו"ת ואח"ת, ורק בג' פעמים הראשונים צריכה לבדוק, ואם בדקה והוחזקה שאין רואה תו אין צריכה לבדוק לעולם. ואח"כ הביא דעת הרמב"ם והרא"ש שלעולם צריכה בדיקה קו"ת ואח"ת.
אף לדעת הרמב"ם והרא"ש דלעולם צריכה בדיקה כתב המחבר דבוסת תרומת הדשן, דהיינו שהיא מוחזקת שאינה רואה בפחות מכ' יום וכדו' אזי אף שאין לה וסת קבוע, באותם כ' ימים אין צריכה לבדוק. – ולפי"ז ג"כ ביולדת בשעה שהיא מסולקת דמים, א"צ לבדוק אף להרמב"ם והרא"ש.
הלכה למעשה נהגו רוב העולם כהרי"ף דבודקת ג"פ הראשונים ותו לא. אמנם חסידים ואנשי מעשה נהגו כהרמב"ם והרא"ש ולעולם בודקת קו"ת ואח"ת.
בחת"ס כתב לחדש דלהרי"ף ג' פעמים הראשונים צריכה להיות בשעה שהיא רגילה לראות, אך לא בימים שאין רגילה. דהיינו דרוב נשים דידן דיש להם זמן קבוע שאינם רואות, כל' וסת תרומת הדשן דעד כ' ימים אינה רואה, לא מועיל שתבדוק באותו זמן. ולפי"ז ה"ה אחר לידה שהיא מסולקת דמים ג"כ לא יועיל הבדיקה של ג"פ, ויצטרכו לעשות כן אח"כ, בשעה שהיא מסוגלת לראות.
אמנם כבר מתבדרי בבי מדרשא החידוש של הרב וואזנר, שאישה שלא בדקה אותם ג"פ קו"ת ואח"ת, אם עבר כמה שנים אין צריכה לבדוק, דתלינן דכמו שעד עתה מסתמא לא ראתה כך לא תראה הלאה.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 1:00 pm
על ידי איש רגיל
לומד_בישיבה כתב:עד שתכלא רגיל מן השוק.

היות ומדובר בכריתות ובני נידה רח"ל ובפרט אני מצדיע לאלו שפנו אלי באשי שאסביר להם מה זה רואה מחמת תשמיש וכו'
הקרה ה' לפני ונכון להיות אני עסוק עד למעלה ראש בעיסוק אחר אכתוב בתמצית ותן לחכם ויכם בסימן קפד - עתה אכתוב רק מהו וסת רואה מחמת תשמיש ועל מי מוטל לעשותו. ובהמשך היום אכתוב גם האם בזמן הזה נחשבת האשה אחר שליש הריונה למסולקת דמים וכן מה הדין בזמן הזה האם אשר נחשבת למסולקת דמים עשרים וארבע חודשים אחר הלידה.

סיכום דין בדיקה באשה שאין לה וסת קבוע.
בראשונים מצינו בזה כמה וכמה שיטות. ובמחבר הביא ב' שיטות, בתחילה כתב כהרי"ף דאין צריכה בדיקה קו"ת ואח"ת, ורק בג' פעמים הראשונים צריכה לבדוק, ואם בדקה והוחזקה שאין רואה תו אין צריכה לבדוק לעולם. ואח"כ הביא דעת הרמב"ם והרא"ש שלעולם צריכה בדיקה קו"ת ואח"ת.
אף לדעת הרמב"ם והרא"ש דלעולם צריכה בדיקה כתב המחבר דבוסת תרומת הדשן, דהיינו שהיא מוחזקת שאינה רואה בפחות מכ' יום וכדו' אזי אף שאין לה וסת קבוע, באותם כ' ימים אין צריכה לבדוק. – ולפי"ז ג"כ ביולדת בשעה שהיא מסולקת דמים, א"צ לבדוק אף להרמב"ם והרא"ש.
הלכה למעשה נהגו רוב העולם כהרי"ף דבודקת ג"פ הראשונים ותו לא. אמנם חסידים ואנשי מעשה נהגו כהרמב"ם והרא"ש ולעולם בודקת קו"ת ואח"ת.
בחת"ס כתב לחדש דלהרי"ף ג' פעמים הראשונים צריכה להיות בשעה שהיא רגילה לראות, אך לא בימים שאין רגילה. דהיינו דרוב נשים דידן דיש להם זמן קבוע שאינם רואות, כל' וסת תרומת הדשן דעד כ' ימים אינה רואה, לא מועיל שתבדוק באותו זמן. ולפי"ז ה"ה אחר לידה שהיא מסולקת דמים ג"כ לא יועיל הבדיקה של ג"פ, ויצטרכו לעשות כן אח"כ, בשעה שהיא מסוגלת לראות.
אמנם כבר מתבדרי בבי מדרשא החידוש של הרב וואזנר, שאישה שלא בדקה אותם ג"פ קו"ת ואח"ת, אם עבר כמה שנים אין צריכה לבדוק, דתלינן דכמו שעד עתה מסתמא לא ראתה כך לא תראה הלאה.

אתה לא מובן בעליל.
איך בדיקות להוציאה מרמ"ת או לוח הוסתות קשורים לאיסור כרת?
זה לא אשכול על הקברים בבית שמש, פה מדברים ברור ולעניין.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 1:06 pm
על ידי לומד_בישיבה
לדעתי הליצנות סביב עניין זה הוא מפני הקיצור ואצל בני הישיבות הליטאיות עוברים קורס מזורז עם ההלכות - נוצר אצלם הרושם שזה משהו של אקוס פקוס ומקסימום שהאשה תרשום את התאריכים העיקר שהוא הרי הולך ללמוד בכולל.
כמה צעק מרן הרב שך נגד הקורסים המזורזים שנותנים בישיבה והיה מצווה לכל חתן וחתן שבמידה והוא לומר מספרו של הרב כהנה הרי חייב להשלים וללמוד גם את הקונטרסים של רב בן ציון פלדמן שליט"א.
---
העיקר שמשה אבוטבול הצליח.
זה היה היום השיעור בכולל.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 1:10 pm
על ידי לומד_בישיבה
איש רגיל כתב:אתה לא מובן בעליל.
איך בדיקות להוציאה מרמ"ת או לוח הוסתות קשורים לאיסור כרת?
זה לא אשכול על הקברים בבית שמש, פה מדברים ברור ולעניין.

אין לך גם לא מינימום טאקט להתבייש.
לפי החשבון שלי ואני נמצא הרבה על המחשב אין לך פנאי לא לשחרית לא למנחה וגם לא למעריב אי אפשר גם וגם גם לנהל את הפורום ותוך כדי להתפלל.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 1:19 pm
על ידי לומד_בישיבה
הריני להבהיר זה ממש לא אישי.
בזמנו כשעשיתי שימוש אצל רב חשוב ביותר אמר לי שחייבים לגשת לאברכים להיכנס עמם לשיחה ולבדוק אם הם מקפידים על טהרת המשפחה. וסיפר לי שבזמנו של רבי שמואל סלאנט ז"ל התברר לבעל בהיות כבר בגבורות שמחברתו מעולם לא טבלה והיא סובלת מפובפיה של מים - וכעס מאוד על אשתו. שלח רבי שמואל לקרוא לבעל ואמר לו אילו הייתי פעם אחד לומד את ההלכות והיית יודע שיש עליך חיוב לשאול אותה הגידי נא לי האם טבלת אם לאו. והאשה חייבת לענות כן טבלתי - אילו היית יודע מזה לא היית נכשל שהרי אין אדם מעיז פניו.
מחריד.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 1:47 pm
על ידי מרן המשגיח
לומד_בישיבה כתב:אם מישהו יודע ויוכל לעזור אודה לו מאוד.
מדובר באברך מבוגר שעשור מהחתונה טרם עשו בדיקה ל"ת והבוקר הוא שאל אותי מה לעשות אמרתי לו שהוא יכול לעשות כשהיא מסולקת דמים כמו בשליש הראשון שלה או במשך העשרים וארבע חודש לאחר הלידה, שאז נחשבת למסולקת דמים.
לומד_בישיבה כתב:בחת"ס כתב לחדש דלהרי"ף ג' פעמים הראשונים צריכה להיות בשעה שהיא רגילה לראות, אך לא בימים שאין רגילה. דהיינו דרוב נשים דידן דיש להם זמן קבוע שאינם רואות, כל' וסת תרומת הדשן דעד כ' ימים אינה רואה, לא מועיל שתבדוק באותו זמן. ולפי"ז ה"ה אחר לידה שהיא מסולקת דמים ג"כ לא יועיל הבדיקה של ג"פ, ויצטרכו לעשות כן אח"כ, בשעה שהיא מסוגלת לראות.
אמנם כבר מתבדרי בבי מדרשא החידוש של הרב וואזנר, שאישה שלא בדקה אותם ג"פ קו"ת ואח"ת, אם עבר כמה שנים אין צריכה לבדוק, דתלינן דכמו שעד עתה מסתמא לא ראתה כך לא תראה הלאה.
ובאת להחמיר על אותו אברך תמים דלא כהרב ואזנר? אה, אשירכם ישראל!
לומד_בישיבה כתב:וסיפר לי שבזמנו של רבי שמואל סלאנט ז"ל התברר לבעל בהיות כבר בגבורות שמחברתו מעולם לא טבלה והיא סובלת מפובפיה של מים - וכעס מאוד על אשתו. שלח רבי שמואל לקרוא לבעל ואמר לו אילו הייתי פעם אחד לומד את ההלכות והיית יודע שיש עליך חיוב לשאול אותה הגידי נא לי האם טבלת אם לאו. והאשה חייבת לענות כן טבלתי - אילו היית יודע מזה לא היית נכשל שהרי אין אדם מעיז פניו.
מחריד.
עיין שיעורי שבה"ל סי' קפ"ה אות ב'

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 2:29 pm
על ידי לומד_בישיבה
לאיש רגיל: אם אני אומר לך שזה לא אישי אז ככה זה.
כבר כתבו עשרות פעמים שהפורים אינו מקום בילוי והראש לא אמור לקדוח איזה אשכול אפתח היום ואיזה מחר. ראה כמה זמן אתה מתעסק עם האשכול דינים דרבנן משנים דינים דאורייתא כאשר הבטח בזמנו להרב מילעער שבגמר העבודה תעלה אותו לטובת החברים. האם התקדמת במשהו.
הפורום נועד לברר נושא כל שהוא שאתה מתקשה בו ואכן תמיד נעזרתי בכל אופן קיבלתו כיוון מחשבה. אך מזה הדבר הזה של לשרוץ כאן באקווריום הפורום רק כדי להעביר את היום.
גם אותי פעם אחד ממנהלי הפורום העמיד אותי על המקום.
ומאז תפסתי את עצמי.
לא כעסתי עליו אדרבא ואדרבא עד היום אני חב לו הכרת הטוב.
ולך מרן המשגיח.
היכן היית עד שכתבתי מה שכתבתי ומדוע כל החכמולוגים אינם יודעים לומר מדוע יש היום וסתות כאשר לאחר השליש הראשון ושנתיים לאחר הלידה נחשבת למסולקת דמים.
חפש בבדי השולחן - זה לא כזאת בעיה גדולה למצוא תירוץ למה ששאלתי.
יתכן שעתה אתה כועס עלי הרב איש רגיל אך אני בטוח שברוב הימים תודה לי.

ראה איך הרב אברהם מנצל את הפורום בשום שכל.
חיפש ליישב מדוע אומרים מזמורים אלו דווקא בבית החיים.
ותוך כמה ימים הוא העלה אותו - והאמן לי ממש ללקק את האצבעות.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 2:33 pm
על ידי מרן המשגיח
לומד_בישיבה כתב:ולך מרן המשגיח.
היכן היית עד שכתבתי מה שכתבתי ומדוע כל החכמולוגים אינם יודעים לומר מדוע יש היום וסתות כאשר לאחר השליש הראשון ושנתיים לאחר הלידה נחשבת למסולקת דמים.
חפש בבדי השולחן - זה לא כזאת בעיה גדולה למצוא תירוץ למה ששאלתי.

???!

ולעניין כל שאר מה שכתבת
viewtopic.php?f=7&t=16884#p159846

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 6:37 pm
על ידי לומד_בישיבה
מרן המשגיח כתב:
לומד_בישיבה כתב:ולך מרן המשגיח.
היכן היית עד שכתבתי מה שכתבתי ומדוע כל החכמולוגים אינם יודעים לומר מדוע יש היום וסתות כאשר לאחר השליש הראשון ושנתיים לאחר הלידה נחשבת למסולקת דמים.
חפש בבדי השולחן - זה לא כזאת בעיה גדולה למצוא תירוץ למה ששאלתי.

???!

ולעניין כל שאר מה שכתבת

אפשר שלא התנסחתי כהלכה מרן המשיח עושה לי ???! להסביר ברחל בתך הקטנה לא אוכל לסרב לו.

הנה בשו"ע נפסק כחכמים דמניקה כל כ"ד חודש היא מסולקת דמים מטעם צער לידה ושאיבריה מתפרקין, ואפי' מת הולד. אבל פוסקי זמנינו כתבו שבזמן הזה נשתנו הטבעים ומיד אחר שראתה פעם אחת חוששת. וכך כתב בשיעורי שבט הלוי סי' קפ"ד סק"ד וז"ל, אמנם בזמנינו נשתנה דין מינקת לחומרא, דהניסיון מוכיח דנשתנו הטבעים, ואחר כמה חדשים מהלידה מתחילה לראות וסתה, ותוך כמה חדשים חזר כמעט לוסתה הרגיל ודאי א"א לקבוע כן לקולא, אך יש לחוש לחומרא ולפרוש ביום הוסת וכו'. וכן כתב בקונטרס תורת המשפחה שם מרן החזו"א ז"ל.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 6:52 pm
על ידי לומד_בישיבה
איש רגיל כתב:אתה לא מובן בעליל.
איך בדיקות להוציאה מרמ"ת או לוח הוסתות קשורים לאיסור כרת?
זה לא אשכול על הקברים בבית שמש, פה מדברים ברור ולעניין.

איש רגיל אבקש ומתחנן אם פגעתי בך לחינם - בשעת מעשה לא זכרתי שהיה לו אי פעם ויכוח בנוגע לקברים בבית שמש.
מה לעשות ואתה יודע לעצבן.
לשאול למה כשהיא מסולקת דמים.
זה לא צורת דיבור של תלמיד חכם.
חשוב אולי יש בזה משהו.
זה שהצלחת לגרש את זה מאוסטרליה מילא.
אך כאחד שכבר ראה משהו בחיים ובזמני היינו צריכים לשבור את הראש על כל תג ולא למדו לא מויקי ולא מפורום.
אז קושיא כמו למה כך וכך כאילו שאתה יודע למה כתבתי את שכתבתי וחישבנתי על את שאני הוא זה שמדבר שטויות.
גם אנשים בעלי שכל יודעים שהם לא מתערבים במה שלא עסקו.
חזור לפורום ועשה פורמט.
--
לטובתך אל תחזור אלא אם כן תציב לך גבולות של פלדה ולא סוגה בשושנים.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 8:43 pm
על ידי איש רגיל
אני לא מאמין לעצמי שאני עונה לך. אבל בכל אופן חודש אדר היום, והותרה הרצועה בחיידר.
לומד_בישיבה כתב:ראה כמה זמן אתה מתעסק עם האשכול דינים דרבנן משנים דינים דאורייתא

אינני עסוק בו, החברים היקרים מעלים כל אחד מה שעולה בחכתו דרך לימודו, ויצא אוסף נפלא. יוצא לך העיניים מלראות אשכול מעניין שלא אתה פתחת?
לומד_בישיבה כתב:אשר הבטח בזמנו להרב מילעער שבגמר העבודה תעלה אותו לטובת החברים.

להד"מ.
לומד_בישיבה כתב:גם אותי פעם אחד ממנהלי הפורום העמיד אותי על המקום.
ומאז תפסתי את עצמי.
לא כעסתי עליו אדרבא ואדרבא עד היום אני חב לו הכרת הטוב.

מעניין שאותו מנהל לא פנה גם אלי...
לומד_בישיבה כתב:יתכן שעתה אתה כועס עלי הרב איש רגיל.

ממש ממש לא, הכל לפי המבייש והמתבייש.
לומד_בישיבה כתב:מה לעשות ואתה יודע לעצבן.

תודה, אני רואה שהצלחתי, אשתדל להמשיך.
לומד_בישיבה כתב:לשאול למה כשהיא מסולקת דמים.
זה לא צורת דיבור של תלמיד חכם.

תכלס, עוד לא הסברת את השטות שכתבת, אין אפשרות לעקור וסת בימים בהם היא מסולקת. וכיון דרמ"ת הוא מדין וסת לדעת כמה מהראשונים, אין דרך להחזיקה שאינה רמ"ת בימי עוברה. יעיין מר בנו"ב (מהדו"ק יו"ד סי' מג, מהדו"ת יו"ד סי' צג ד"ה ואמנם – השני, ושם סי' צה) שכיוון שהרמ"ת הוא מדין וסת, אשה שהוחזקה לראות בש"ת, מותרת בימי עיבורה והנקה, וכ"ש שאינה יכולה לעקור וסת זה.
[אמנם עיין עוד בכו"פ שאף שרמ"ת הוא מדין וסת, מכל מקום החמירו בו חכמים יותר משאר הווסתות, ולכן צריכה לחשוש לו אפילו בימי עיבור והנקה. והשו"מ (רביעאה ח"ב סי' רטז) כתב שאף אם הוא מטעם וסת חוששת לו בימי עיבור והנקה, כיון שאין זה וסת הבא על ידי מקרים שבגופה, אלא על ידי דבר הבא מן החוץ, ובזה אין חילוק בין כל אשה למעוברת או מניקה. ועיין במקור מים חיים (שם סק"א) שביאר באופן נפלא שרמ"ת הוא וסת לדם חימוד, ועל כן צריך לחשוש לו אף בימי עיבורה].
לומד_בישיבה כתב:חשוב אולי יש בזה משהו.

במה?
לומד_בישיבה כתב:אז קושיא כמו למה כך וכך כאילו שאתה יודע למה כתבתי את שכתבתי וחישבנתי על את שאני הוא זה שמדבר שטויות.
גם אנשים בעלי שכל יודעים שהם לא מתערבים במה שלא עסקו.
חזור לפורום ועשה פורמט.
--
לטובתך אל תחזור אלא אם כן תציב לך גבולות של פלדה ולא סוגה בשושנים.

כל זה לא זכיתי להבין, וה' הטוב יכפר.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ה' מרץ 13, 2014 6:42 pm
על ידי קטינא דארעא
אשבמבש כתב:
קטינא דארעא כתב:אני לתומי סבור דכשם שיש אשה שיש לה עונה קבועה ויש אשה שיש לה 4 ימים קבועים כך גם יש לומר שיש אשה שיש לה יום 1 המורכב מ2 עונות
וזה בא בעל חזו"א לומר שלא כן והראיה ביום זה מקרית, ואני אינני מבין את דבריו אלא הנלע"ד כתבתי
מי אמר שוסת שאינה פוחתת ואינה מוסיפה זה נקרא שיש לה כמה ימים קבועים?
אם יש תחת ידי מר ספר משמרת הטהרה דומה לי שהוא מביא בזה כמה שיטות באחרונים ונפק"מ ביניהם

נראה לי שערבבת ב' נושאים
א] דין אשה שאינה רואה למטה מקבוצת ימים מסוימת כגון שלא רואה פחות מ27 יום בזה נתחדש בש"ע סימן קפ"ז שא"צ בימים אלו בדיקות קודם תשמיש, ונקרא גם וסת תרוה"ד, לענין זה דנו האחרונים שאין כאן וסת אלא סברא בעלמא שאין דרכה לראות
ב] ימי המבוכה והוא דין אשה שרואה בקבוצת ימים מסוימת באופן קבוע כגון בין 29 ל32, בכה"ג חידש בנוב"י שדינה כאשה שיש לה וסת גמור, וביאר בערוך השלחן שיש לה קביעות אלא שאינה מדויקת בעונה מסוימת, ובחו"ד כ' שלדברי הנוב,י צריך בדיקה בכל עונותיה.
האחרונים נטו מדברי הנוב"י ובא חכם א' בשם זנב הלטאה וחידש דבזמן הזה הכל מודים שקבעה וסת לפי שסתם אשה שקובעת ימים מסוימים קובעת באופן זה ואי אפשר לומר שראיותיה מקריות, ואני הגבתי על דבריו שטעם האחרונים אינו מפני דאמרינן מקרה הוא אלא מפני שהוסת אינה מדויקת ואין טעם לאסור אותה כל עונה ועונה דלמא תראה
ובכן לא הבנתי מה אתה משיג ?
אודה ולא אבוש שבענין הדגול מרבבה טעיתי, הוא מדבר על וסת שאינו קבוע, ועמך הסליחה

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ה' מרץ 13, 2014 6:53 pm
על ידי קטינא דארעא
איש רגיל כתב:
זנב הלטאה כתב:משא"כ בזמן הזה אם נחליט שנשתנו הטבעים א"כ יש לאסור את ימי המבוכה מעיקר הדין, ואין טעם בהוראת חכם הנעלם הנ"ל שהורה דאדרבה לא קבעה כלל.
וא"כ אמינא אנא לכל חכמי ומבקרי הפורום, טוב לנו שתיקתינו מדיבורינו שלא יאסרו עלינו את כל ימי המבוכה ואין לנו אלא לעמוד על דין התלמוד ולא לחפש לנו גדולות וחדשות.

ידוע מה שאמר החזו"א שאף אם לא קבעה את ימי המבוכה, מ"מ על אחד צריך לשמור טוב טוב על עצמותיו.

הוראה תמוהה
אם כוונתו היתה לומר שצריך להרבות בבדיקות כדין כל היד המרבה לבדוק ה"ז משובח - פשיטא
אבל כמפורסם אמר שראוי לבן תורה שלא לשמש כלל בימים אלו, וזה תמוה איך אפשר להחמיר במקום שנותן התורה היקל ?????
משמע מהלשון שצריך לשמור על עצמותיו וכו' וכו' כאילו דיני ההנהגה בספיקות הם סוג הימור שהאדם לוקח על עצמו, ולא זו דרכה של תורה הפה אסר במקום ודאי התיר במקום רוב
ראיתי באיזה ספר שפירש שאם ישמש בימים אלו ותראה בשעת תשמיש יהיה נידון כשוגג ולא כאונס.
ואני תמה, בשבועות י"ח איפלגו אמוראים בבא על אשה בשעת וסתה אי חשיב אונס ופטור מן הקרבן [ופי' רמב"ן דאפילו אם וסתות דאוריתא אין כאן שוגג באיסור נידה אלא באיסור וסת], וא"כ עד כאן לא פליגי אלא כשיש איסור וסתות, אבל אשה שמותר לבוא עליה מעיקר הדין פשיטא שנקרא אונס
סוף דבר הוראה תמוהה היא

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ה' מרץ 13, 2014 8:25 pm
על ידי איש רגיל
מנין לך שהחזו"א אמר כן כהוראה באיסור והיתר?
אני מבין שאמר זה כעצה טובה לאדם שהאסון הכי גדול בשבילו הוא אם תהא רואה בש"ת, ואמר לו עצה טובה כנ"ל.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ה' מרץ 13, 2014 8:52 pm
על ידי אשבמבש
קטינא דארעא כתב:
אשבמבש כתב:
קטינא דארעא כתב:אני לתומי סבור דכשם שיש אשה שיש לה עונה קבועה ויש אשה שיש לה 4 ימים קבועים כך גם יש לומר שיש אשה שיש לה יום 1 המורכב מ2 עונות
וזה בא בעל חזו"א לומר שלא כן והראיה ביום זה מקרית, ואני אינני מבין את דבריו אלא הנלע"ד כתבתי
מי אמר שוסת שאינה פוחתת ואינה מוסיפה זה נקרא שיש לה כמה ימים קבועים?
אם יש תחת ידי מר ספר משמרת הטהרה דומה לי שהוא מביא בזה כמה שיטות באחרונים ונפק"מ ביניהם

נראה לי שערבבת ב' נושאים
א] דין אשה שאינה רואה למטה מקבוצת ימים מסוימת כגון שלא רואה פחות מ27 יום בזה נתחדש בש"ע סימן קפ"ז שא"צ בימים אלו בדיקות קודם תשמיש, ונקרא גם וסת תרוה"ד, לענין זה דנו האחרונים שאין כאן וסת אלא סברא בעלמא שאין דרכה לראות
ב] ימי המבוכה והוא דין אשה שרואה בקבוצת ימים מסוימת באופן קבוע כגון בין 29 ל32, בכה"ג חידש בנוב"י שדינה כאשה שיש לה וסת גמור, וביאר בערוך השלחן שיש לה קביעות אלא שאינה מדויקת בעונה מסוימת, ובחו"ד כ' שלדברי הנוב,י צריך בדיקה בכל עונותיה.
האחרונים נטו מדברי הנוב"י ובא חכם א' בשם זנב הלטאה וחידש דבזמן הזה הכל מודים שקבעה וסת לפי שסתם אשה שקובעת ימים מסוימים קובעת באופן זה ואי אפשר לומר שראיותיה מקריות, ואני הגבתי על דבריו שטעם האחרונים אינו מפני דאמרינן מקרה הוא אלא מפני שהוסת אינה מדויקת ואין טעם לאסור אותה כל עונה ועונה דלמא תראה
ובכן לא הבנתי מה אתה משיג ?
אודה ולא אבוש שבענין הדגול מרבבה טעיתי, הוא מדבר על וסת שאינו קבוע, ועמך הסליחה

שיטת הנוב"י היא שימי מבוכה אסורים משום וסת ושיטת הכו"פ שאסורים משום שאין לה וסת וכשיטת ר"מ שאשה שאין לה וסת אסורה וס"ל שמה שחולק רחב"א על ר"מ הוא משום שלא נאסרנה על בעלה אבל בזו שאינה נאסרת לעולם אסורה באותן ימים שאין לה וסת.
אני לא השגתי על דבריך אלא באתי לדחות השגתך על החזו"א.

Re: וסתות בזמן הזה

פורסם: ו' מרץ 14, 2014 12:19 am
על ידי צופר הנעמתי
איש רגיל כתב:מנין לך שהחזו"א אמר כן כהוראה באיסור והיתר?
אני מבין שאמר זה כעצה טובה לאדם שהאסון הכי גדול בשבילו הוא אם תהא רואה בש"ת, ואמר לו עצה טובה כנ"ל.


זה בדיוק מה שתמה הכותב לעיל שעניני ספיקות הם דינים ככל הדינים ולא הימורים שאדם מחליט אם "שווה" לו לקחת