כיוון שבקשת יפה לא לבלוע אותך חי, נאמר לך בעדינות שהפירוש שהצעת הוא על גבול האפיקורסות.אמסטרדם כתב:וכיון שהביאור שהצעתי לעיל הוא (קצת) דוחק אני כעת חושב להשלים עם ההשערה שהנוע"א אכן מתכוין לומר שבמציאות יעקב אבינו לא נשק את רחל!!!! והוא מהפסוקים שיוצאים מידי פשוטם וכמו הפסוק שבפרשת יבום והיה הבן הראשון וכו'. (נא לא לבלוע אותי חי.....).
שטייגעניסט כתב:ישנו סיפור [לא מפורסם] עם הרעננה רב, שבעודו בפולין היה ממונה על שטיבל של חסידי גור באחת הערים הגדולות, ויהי היום, התפרסם שאחד מאברכי השטיבל עשה מעשה אשר לא יעשה, אשתו חזרה מבית הבראה ובעלה חיכה בבית הנתיבות, כשנפגשו נישק אותה בפרסיא !!! האברכים הקנאים רצו לסלק אותו מהשטיבל ופנו לקבול עליו בפני הרעננה רב. הלה שלך מכתב לאמרי אמת לשאול כיצד לנהוג, במכתב שהשיב לו הא"א כתב בין השאר, שהקוצקער אמר פעם ש'ויבך' שכתוב אצל יעקב הוא מפני שידע שיבואו דורות שלא יבינו את נשיקתו ויראו במעשה זה משום פריצות.
זלמניו כתב:שטייגעניסט כתב:ישנו סיפור [לא מפורסם] עם הרעננה רב, שבעודו בפולין היה ממונה על שטיבל של חסידי גור באחת הערים הגדולות, ויהי היום, התפרסם שאחד מאברכי השטיבל עשה מעשה אשר לא יעשה, אשתו חזרה מבית הבראה ובעלה חיכה בבית הנתיבות, כשנפגשו נישק אותה בפרסיא !!! האברכים הקנאים רצו לסלק אותו מהשטיבל ופנו לקבול עליו בפני הרעננה רב. הלה שלך מכתב לאמרי אמת לשאול כיצד לנהוג, במכתב שהשיב לו הא"א כתב בין השאר, שהקוצקער אמר פעם ש'ויבך' שכתוב אצל יעקב הוא מפני שידע שיבואו דורות שלא יבינו את נשיקתו ויראו במעשה זה משום פריצות.
לא לערבב. הם העיפו אותו מהשטיבל והא"א הצדיק אותם.
מה עניין הווארט [הידוע] של הקאצקער רבי לכאן?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 411 אורחים