מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי נוה הלבנון » ג' פברואר 23, 2016 4:18 pm

אין כלל שאלה "מדוע קופת העיר לא מחלקים לא מחלקים ע"פ הלועזי?", זאת מפאת כי אני בטוח כי הם אכן כן מחלקים לפי הלועזי.
אה, סליחה! טעיתי, הם כתבו מפורש שבחודש העיבור אין להם כסף לחלק...

ולעניין הנידון האם ראוי לשקר בשביל מטרה קדושה, אולי יש לדמות את זה לכאן:
"עכ"פ לא יתקוטט עמהם מפני שמדת העזות מגונה מאד ואין ראוי להשתמש ממנה כלל אפילו בעבודת הש"י כי יקנה קנין בנפשו להיות עז אפילו שלא במקום עבודתו ית' " (משנ"ב א' סק"ה)
ושמא אין זה אלא דאגת אנשי קופת העיר...

יאיר1
הודעות: 1643
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי יאיר1 » ג' פברואר 23, 2016 6:40 pm

שש ושמח כתב:וכן לכאו' מי שיקבל צריך לנכות שווי המתנה מחשבון המעשר כספים שלו.

על פי זכרוני מקווה שאינני טועה!!!
באגרות משה כותב שלא צריך, ומחלק בין מתנה לבין זכייה בהגרלה, שבמתנה המתנה ניתנת לך כדי שתתרום להם, וזה בעצם הטובת הנאה שיש לכל אחד בכספי הצדקה שמחלק, וזכייה בהגרלה הלא היא השקעה מוצלחת ששייכת לכפסי צדקה ולך נותר רק לגזור 'קופון' על התיווך המוצלח. [ואני תמה מה דמי תיווך מגיע לאדם שקנה הגרלה, והרי הניח הכסף על קרן הצבי, ואם מתווך ירכוש לך מוצר שרוב הסיכויים לא יהיה ממנו תועלת ממונית ובסוף צמחה ממנו תועלת, מגיעה לו איזו תמורה, מלבד תרעומת על החלטה שגויה ששלא באשמתו הסתיימה בכי טוב...]

אם כבר הנושא של קופת העיר עלה, אני מוכרח לומר שכבר שנים רבות כואב לי שהציבור מטומטם, שהרי אם לא היה תועלת בפרסומים הללו לא היו מפרסמים, ומכך הסקתי שהציבור מטומטם, אולם עתה אני רואה שלא אלמן ישראל, ונותרו כמה חברים שישבו איתי בבית משוגעים כאשר המשוגעים ישתלטו על החברה ויכניסו לשם את אלו שנותרו שפויים.... בתקווה שה' ירחם עליי ואשאר שפוי...

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' פברואר 23, 2016 6:47 pm

ר' יאיר, כל זה לא נוגע למתנה המתקבלת בוודאי

בברכה המשולשת
הודעות: 14277
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' פברואר 23, 2016 8:04 pm

יש מקילים במתנה ששוויה פעוט ביחס לתרומה (כגון ברכת הבית שחילקו קופת העיר)

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' פברואר 23, 2016 8:16 pm

אפרופו פרסומי קופות ואפרופו ענייני דיומא
כאן דנתי על מה שמפרסמות הקופות 'אביונים מהודרים למתנות לאביונים' (אם לא ברור העניין יש לראות את ההודעות הקודמות שם)

עקביה
הודעות: 5508
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי עקביה » ג' פברואר 23, 2016 8:21 pm

אם כבר הנושא של קופת העיר עלה, אני מוכרח לומר שכבר שנים רבות כואב לי שהציבור מטומטם, שהרי אם לא היה תועלת בפרסומים הללו לא היו מפרסמים, ומכך הסקתי שהציבור מטומטם, אולם עתה אני רואה שלא אלמן ישראל, ונותרו כמה חברים שישבו איתי בבית משוגעים כאשר המשוגעים ישתלטו על החברה ויכניסו לשם את אלו שנותרו שפויים.... בתקווה שה' ירחם עליי ואשאר שפוי...

תנוח דעתך ידידי. העולם מורכב מהרבה מאד סוגים של בני אדם, ולהם דעות שונות ומשונות זו מזו. קופת העיר מתבססת על הטיפשים, המהווים אחוז ניכר מכלל האוכלוסיה, וכן על כאלה שמחפשים משמעות, ומוצאים אותה בגימיקים המתחדשים בכל יום על ידי אנשי הקופה, אך אין כל זה גורע מחלקם של חלקי האוכלסיה האחרים.

אום אני חומה
הודעות: 856
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי אום אני חומה » ג' פברואר 23, 2016 10:48 pm

נוה הלבנון כתב:ולעניין הנידון האם ראוי לשקר בשביל מטרה קדושה, אולי יש לדמות את זה לכאן:
"עכ"פ לא יתקוטט עמהם מפני שמדת העזות מגונה מאד ואין ראוי להשתמש ממנה כלל אפילו בעבודת הש"י כי יקנה קנין בנפשו להיות עז אפילו שלא במקום עבודתו ית' " (משנ"ב א' סק"ה)
ושמא אין זה אלא דאגת אנשי קופת העיר...

מדהים. א נייע בעל מוסר.
אתה באמת חושב שאתה יותר חכם מרבני הקופה? או שמא מגדולי הדור?
רבני הקופה לא מודעים לשטיקים ולטריקים שרק אתה ואוסף האויבער-חוכעמים הצלחתם לאחוז?? הם לא עוברים על העלונים שמונחים בתיבות הדואר שלהם?
לפום ריהטא אין כאן אלא גאווה ועזות מצח מצד כתר"ה ושאר המקטרגים, ובדוחק נלמד זכות שכתבתם ברוח ימי הפורים.

ר' יאיר1, כבר התחלת לארוז?
נערך לאחרונה על ידי אום אני חומה ב ג' פברואר 23, 2016 11:33 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' פברואר 23, 2016 10:54 pm

צריך פעם אחת ללבן את הסוגיה, האם ראוי לעשות כל מיני דברים בשביל צדקה.
יש הרבה תלמידי חכמים שמהרהרים בזה, וההתרשמות שלי שגם הכותבים בפורום אינם קטלי קניא.
כמובן שאפשר להביא ראיה גדולה מרבני הקופות וכו', אבל הסוגייה חייבת להתברר על כל מקורותיה.

אום אני חומה
הודעות: 856
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי אום אני חומה » ג' פברואר 23, 2016 11:30 pm

לא אגרע מכבודם של הת"ח דכאן, אבל בכל האשכול אין אפילו טענה עובדתית אחת! רק אוסף של השערות היישר מהקישקעס של הכותבים, מקסימום פלפול נקדני בפרסומי הקופה.
פלוני 'בטוח' שהקופה מחלקת לפי לועזי, אלמוני משער 'כמעט בוודאות' שמזכירים שם אחר שם, פלמוני 'קובע' שהפשקוויל הבטיח ישועה (אגב, דווקא קופה אחרת מחלקת פסקי הלכה בדבר הישועות המובטחות לתורמים). סימוכין?הוכחה? ראיה? לאויבער-חוכעמים אין צורך בזוטות כגון דא...
וכשתביאו ראיות אז יהיה מקום לחשוב.

אישית אני דווקא נהנה מהמומחיות לאתר תאריכים נשכחים וסגולות נושנות. מה רע? למה לא? תניחו קצת את הציניות בצד! מה רע בקצת תפילות על קברים? מה רע בברכות גדולי הדור, בזמנים המסוגלים, בכינוסי תפילה?

יאיר1
הודעות: 1643
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי יאיר1 » ג' פברואר 23, 2016 11:51 pm

לעומקו של דבר כתב:ר' יאיר, כל זה לא נוגע למתנה המתקבלת בוודאי

היי ידידי תתעמק רגע בהודעתי, או שלא הבנתי אותך כלל.
ר' משה אומר שמתנה ששי שנותנים לכל תורם שייך לתורם = מתנה ודאית.
וזכייה בהגרלה שייכת לצדקה מלבד קופון תיווך.

יאיר1
הודעות: 1643
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי יאיר1 » ג' פברואר 23, 2016 11:51 pm

בברכה המשולשת כתב:יש מקילים במתנה ששוויה פעוט ביחס לתרומה (כגון ברכת הבית שחילקו קופת העיר)

לא זוכר שחילק בגדול המתנה.

יאיר1
הודעות: 1643
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי יאיר1 » ד' פברואר 24, 2016 12:04 am

אום אני חומה כתב:לא אגרע מכבודם של הת"ח דכאן, אבל בכל האשכול אין אפילו טענה עובדתית אחת! רק אוסף של השערות היישר מהקישקעס של הכותבים, מקסימום פלפול נקדני בפרסומי הקופה.
פלוני 'בטוח' שהקופה מחלקת לפי לועזי, אלמוני משער 'כמעט בוודאות' שמזכירים שם אחר שם, פלמוני 'קובע' שהפשקוויל הבטיח ישועה (אגב, דווקא קופה אחרת מחלקת פסקי הלכה בדבר הישועות המובטחות לתורמים). סימוכין?הוכחה? ראיה? לאויבער-חוכעמים אין צורך בזוטות כגון דא...
וכשתביאו ראיות אז יהיה מקום לחשוב.

אישית אני דווקא נהנה מהמומחיות לאתר תאריכים נשכחים וסגולות נושנות. מה רע? למה לא? תניחו קצת את הציניות בצד! מה רע בקצת תפילות על קברים? מה רע בברכות גדולי הדור, בזמנים המסוגלים, בכינוסי תפילה?

על טעם וריח אין להתווכח.
אין ספק שקופת העיר היא זו שהחלה בטיסה המטורפת לתהום הדעת, ואחריה נגררה זמן רב קופת ועד הרבנים, בשלב מסויים כנראה התייאשה ועזבה את התחרות, ובסך הכל קופות רבות מעת לעת נגררות לשטויות הללו.
כן יש רע גדול מאד, שעושים מהטפל עיקר, מלבד עצם הרעה, ישנה גם פעולה היוצאה מכך שהיא עשיית עיקר טפל.
זו לא ציניות, זה קצת דעת.
ואם תרצה סיפור מאברך בר דעת, שממש הפתיע אותי, אבל לימד אותי עד כמה השיבוש מתקבל בלב האנשים.
וכך לשונו: 'אם תרצה מצות צדקה ודאי שהקופה השכונתית טובה יותר, אבל ישועות רק דרך הגרח"ק והוא החליט שהישועות יבואו לתורמים לקופת העיר'. ע"כ.
ואם זה לא מספיק גרוע בעיניך, יכולים להעלות כאן שלל סיפורים מדהימים. ואם רחמי החברים נכמרים על עניי בני ברק, למה לא נכמרים רחמיהם על עניי חיפה רחובות בית שמש ביתר מודיעין עילית אופקים צפת אלעד ועוד....
ואם חסרות לך עובדות שלא הועלו כאן, זה מהסיבה הפשוטה, שהם כל כך רבות, עד שכבר צרות אחרונות השכיחו את הראשונות. אבל מתחילה ועד עתה כמעט כל הזמן מתפרסמות הוראות שהמסקנא הכמעט מוכרחת מהן היא שתרומה לקופת העיר קודמת/שווה מתרומה לקופה השכונתית. ולמעשה עצם המציאות שבאים בפרסום אגרסיבי מחוץ לעיר, מכשילים אנשים בכך שאינם מקיימים מצות צדקה בהידור. אמנם יש גם לפקפק בזה קצת, כי אין דין לתת לעניי עירו את כל הצדקה, כך שמי שיחלק את הצדקה קצת לעיר וקצת לקופת בני ברק, הרי יצא ידי ענין זה. מה גם שעתה קופת בני ברק כן תומכת מעת גם בשאר הערים, כך שבזה הם שמטו את בסיס טענת הקופות המקומיות שהרי הם גם עניי עירך. אבל בעיני רבים וכן בעיני הדבר אינו הגון כלל, וב"ה שיש מספיק אנשים שמצביעים בכרטיס אשראי שלהם.
ואם בגדולי הדור כבודו נתלה, כדאי שיהיה זבוב על הקיר בבית הגדולים בתקופה זו ויבין כיצד הדברים מתנהלים. ואולי דעתו תנוח עד כמה מתקבלות שם טענות גבוליות, ומועלות עובדות חצי מדוייקות.
ומה רמזת בענין האריזות?

עקביה
הודעות: 5508
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי עקביה » ד' פברואר 24, 2016 12:22 am

אום אני חומה כתב:לא אגרע מכבודם של הת"ח דכאן, אבל בכל האשכול אין אפילו טענה עובדתית אחת! רק אוסף של השערות היישר מהקישקעס של הכותבים, מקסימום פלפול נקדני בפרסומי הקופה.
פלוני 'בטוח' שהקופה מחלקת לפי לועזי, אלמוני משער 'כמעט בוודאות' שמזכירים שם אחר שם, פלמוני 'קובע' שהפשקוויל הבטיח ישועה (אגב, דווקא קופה אחרת מחלקת פסקי הלכה בדבר הישועות המובטחות לתורמים). סימוכין?הוכחה? ראיה? לאויבער-חוכעמים אין צורך בזוטות כגון דא...
וכשתביאו ראיות אז יהיה מקום לחשוב.

אישי היקר, שמא שכחת או שמא לא למדת, או שמא לא קראת את האשכול מתחילתו.
"אין טענה עובדתית אחת"?
אנא חזור לאחוריך.
'מגבית חודש העיבור' המפוקפקת איננה טענה עובדתית? הלא קופת העיר הודיעה על כל גבעה גבוהה ותחת כל עץ רענן שהיא עורכת מגבית כזאת. כעת ישנה ביקורת צודקת, מדוע הקופה מחלקת לפי תאריך עברי, ונזקקת לכזו מגבית, ולא לפי תאריך לועזי, דבר הראוי הרבה יותר, הן כלפי הנותנים והן כלפי הנוטלים.
דורסנות קופה"ע כלפי כל שאר קופות הצדקה בארץ ישראל איננה טענה עובדתית? האם לא קראת מימיך את העלונים של קופה"ע, או שגילך אינו עולה על עשר?
אם אינך נותן לעובדות לבלבל אותך, כלך נא מדיון זה.
נערך לאחרונה על ידי עקביה ב ד' פברואר 24, 2016 2:30 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי נוה הלבנון » ד' פברואר 24, 2016 12:56 am

אום אני חומה כתב:
נוה הלבנון כתב:ולעניין הנידון האם ראוי לשקר בשביל מטרה קדושה, אולי יש לדמות את זה לכאן:
"עכ"פ לא יתקוטט עמהם מפני שמדת העזות מגונה מאד ואין ראוי להשתמש ממנה כלל אפילו בעבודת הש"י כי יקנה קנין בנפשו להיות עז אפילו שלא במקום עבודתו ית' " (משנ"ב א' סק"ה)
ושמא אין זה אלא דאגת אנשי קופת העיר...

מדהים. א נייע בעל מוסר.
אתה באמת חושב שאתה יותר חכם מרבני הקופה? או שמא מגדולי הדור?
רבני הקופה לא מודעים לשטיקים ולטריקים שרק אתה ואוסף האויבער-חוכעמים הצלחתם לאחוז?? הם לא עוברים על העלונים שמונחים בתיבות הדואר שלהם?
לפום ריהטא אין כאן אלא גאווה ועזות מצח מצד כתר"ה ושאר המקטרגים, ובדוחק נלמד זכות שכתבתם ברוח ימי הפורים.

ר' יאיר1, כבר התחלת לארוז?

חן חן.
וכבר מילה בסלע חקוקה בהודעתו של ר' עקביא לעיל בדבר ההצעה להתפלל על עניי קופת העיר בקבר הרה"ק מרמינוב...

עכ"פ אחרי שראיתי את מקומות הביבין שקופת העיר מפרסמת בהן, ממילא אני יודע שגדולי ישראל לא בקיאים במדיניות השיווקית של קופת העיר. ואידך זיל גמור.

אום אני חומה
הודעות: 856
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי אום אני חומה » ד' פברואר 24, 2016 8:36 am

עקביה, הדיון בעניין חודש העיבור לגיטימי וראוי, ולגופו של דבר כבר ענה לך הרב אוצה"ח בטוטו"ד. אלא מה, בא פלוני ו'בטוח' שהם מחלקים לפי הלועזי, ומתוך שהוא בטוח הוא מתחיל להטיף מוסר. זה - לא!!

יאיר1, יפה שאלת בדבר הטפל ועיקר, אמנם פשוט שרבני הקופה ניחא להם בזה עד כמה שאין בזה בעיה הלכתית ותכל'ס זה מביא כסף .
'דורסנות' היא הגדרה סובייקטיבית כמובן, וגם בזה מותר ונאה לדון כל זמן שלא תולים בוקי סריקי בקופה וכדלעיל. אגב, לא הכל אתה יודע. למשל: במקום מגורי קופה"ע הגיעה להסכם עם הקופה המקומית שמותר לה להתקין קופות ביישוב בתנאי שהיא מעבירה סך מסוים לקופה המקומית כל חודש.
בעניין החצרות, אין ספק שתעמולת הרשע הרעשנית אכן מחלחלת. עיין מה שכתבנו הרב ש. ספראי ואני באשכול על הספר ד' אמות של הלכה.

נווה, אולי תספר לנו באיזה מקומות ביבין מדובר? עיתון 'בשבע'? נו נו...

אגב, אותי מפעים המיתוג המוצלח שהם בנו לעצמם כביכול אם לא תתרום לנו מהיכי תיתי שתזכה לנס...כמו כן אני מתפעל ממכירה סינית של ארגון פלוני שיוצר אוירה שאם אתה לא משתתף אתה לא חרדי...
נערך לאחרונה על ידי אום אני חומה ב ד' פברואר 24, 2016 8:59 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

בברכה המשולשת
הודעות: 14277
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 24, 2016 8:46 am

יאיר1 כתב:
בברכה המשולשת כתב:יש מקילים במתנה ששוויה פעוט ביחס לתרומה (כגון ברכת הבית שחילקו קופת העיר)

לא זוכר שחילק בגדול המתנה.


איני מבין את דברי כתר"ה. מה זה "שחילק בגדול המתנה"

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' פברואר 24, 2016 8:49 am

כוונתו לומר שאינו זוכר שהאגרו"מ חילק בגודל המתנה

בברכה המשולשת
הודעות: 14277
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 24, 2016 8:55 am

ייש"כ. אכן כן. אך יש שחילקו (וכמו"כ יש שחילקו בין מתנה שימושית לבין מתנה שהאדם כלל אין לו מה לעשות בה, כגון ברכת הבית הנ"ל)

עקביה
הודעות: 5508
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי עקביה » ד' פברואר 24, 2016 9:48 am

אום אני חומה כתב:עקביה, הדיון בעניין חודש העיבור לגיטימי וראוי, ולגופו של דבר כבר ענה לך הרב אוצה"ח בטוטו"ד.

הרב אוצה"ח רק הסביר מדוע כאשר מחלקים תמיכה לפי התאריך העברי ההו"ק המגיעות ע"פ התאריך הלועזי אינן מספיקות, ומתעורר צורך ב'מגבית חודש העיבור'. זה הכל.
לאחר הסברו הנאה של הרב אוצה"ח עוררתי את השאלה מדוע קופה"ע מחלקת את תמיכותיה באופן שאינו ראוי, כדלעיל באשכול, ולוואי יעלה ויבוא לכאן נציג של קופה"ע ויסביר את התנהלותה המוזרה של הקופה.

'דורסנות היא הגדרה סובייקטיבית'. זה נכון. מי שחושב שקופה"ע אינה מתנהגת בדורסנות, ירים את ידו.

הסיפור שהבאת ממקום מגוריך הוא יפה. אך כנראה שללא הסכם זה לא היו מניחים להם להעמיד שם קופות.
עדיין, הפרסומת של קופה"ע היא כזו שמכניסה לסיחרור את כל המערכת, ומחייבת את הקופות המקומיות לחדש גם הן גימיקים מטופשים משלהן, וכן לרענן את זכרונם של התורמים הפוטנציאלים בהלכה של 'עניי עירך קודמין'. הלכה שקופה"ע עושה כל מאמץ למחוק.
נערך לאחרונה על ידי עקביה ב ד' פברואר 24, 2016 10:02 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

יאיר1
הודעות: 1643
הצטרף: ב' ינואר 13, 2014 2:10 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי יאיר1 » ד' פברואר 24, 2016 9:49 am

אוצר החכמה כתב:כוונתו לומר שאינו זוכר שהאגרו"מ חילק בגודל המתנה

תודה.

אום אני חומה
הודעות: 856
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי אום אני חומה » ד' פברואר 24, 2016 1:45 pm

עקביה כתב:
אום אני חומה כתב:לאחר הסברו הנאה של הרב אוצה"ח עוררתי את השאלה מדוע קופה"ע מחלקת את תמיכותיה באופן שאינו ראוי, כדלעיל באשכול, ולוואי יעלה ויבוא לכאן נציג של קופה"ע ויסביר את התנהלותה המוזרה של הקופה.

'דורסנות היא הגדרה סובייקטיבית'. זה נכון. מי שחושב שקופה"ע אינה מתנהגת בדורסנות, ירים את ידו.
עדיין, הפרסומת של קופה"ע היא כזו שמכניסה לסיחרור את כל המערכת, ומחייבת את הקופות המקומיות לחדש גם הן גימיקים מטופשים משלהן, וכן לרענן את זכרונם של התורמים הפוטנציאלים בהלכה של 'עניי עירך קודמין'. הלכה שקופה"ע עושה כל מאמץ למחוק.

לכאורה מוסד יהודי אמור להתנהג לפי כללי היהדות. ומה שבכוללים לא מחלקים לפי עברי זה רק מטעמי חיסכון.

פרסום רעשני ובולט זו זכות של כל גוף באשר הוא. אמנם לא באתי לחוות דעה בזה וכמו כתבתי לעיל.

אריך
הודעות: 970
הצטרף: ה' מאי 28, 2015 9:49 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי אריך » ד' פברואר 24, 2016 2:33 pm

אום אני חומה כתב:ומה שבכוללים לא מחלקים לפי עברי זה רק מטעמי חיסכון.


בכמה וכמה כוללים שאני מכיר, דוקא מחלקים את המלגה החודשית בראש החודש העברי (בחלקם, הכוונה מראש חודש ואילך...). או קח את מיר, מחלקים שם לפי חודשים עבריים.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' פברואר 24, 2016 3:15 pm

כמדומה שדי ברור שיותר נוח לקבל בלועזי - אחרת כל חודש צריך לשבת שוב ולחשבן האם העברי קודם ללועזי (ולא משנה לעניין זה באיזה תאריך בלועזי קבעת שירדו ההו"ק והאשראי וכו') ואז להשיג גמ"ח או אוברדרפט לימי ההפרש
ובאמת בכוללים שמחלקים בעברי אז מסתמכים בהוצאות על המשכורת של האשה.

אמנם מקבלים בסוף ג' אחוזים יותר כמו שחישב הרב אוצ"ח

אלא שחבל שדנים פה באוויר ולא מביאים עובדות מתי באמת מחלקים את הכסף, וכנראה שכל הרבנים כאן ובני משפחתם נתברכו ב"ה בפרנסה וכלכלה, כה יתן השי"ת וכה יוסיף

(אגב צ"ע שדווקא מהטוענים שפרסומי הקופות מאושרים בידי חכמי התורה מלינים על 'פלפול נקדני בעלונים', ואיפכא הול"ל)
נערך לאחרונה על ידי לעומקו של דבר ב ד' פברואר 24, 2016 3:27 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מלך זקן וכסיל
הודעות: 382
הצטרף: ה' אוגוסט 14, 2014 10:24 am

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי מלך זקן וכסיל » ד' פברואר 24, 2016 3:24 pm

בררתי
והם נותנים לפי העברי.
בכל אופן בחלק גדול מהתמיכות.
וחסל סדר כל האשכול הזה.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' פברואר 24, 2016 3:30 pm

מלך זקן וכסיל כתב:בררתי
והם נותנים לפי העברי.
בכל אופן בחלק גדול מהתמיכות.
וחסל סדר כל האשכול הזה.


ישר כח. ומה באמת הסיבה?
האם בשביל לקיים פעם בשלוש שנים 'מגבית חודש העיבור' או בשביל לא להתייחס ח"ו לתאריכי הגויים?

עקביה
הודעות: 5508
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי עקביה » ד' פברואר 24, 2016 5:33 pm

אום אני חומה כתב:לכאורה מוסד יהודי אמור להתנהג לפי כללי היהדות. ומה שבכוללים לא מחלקים לפי עברי זה רק מטעמי חיסכון.

פרסום רעשני ובולט זו זכות של כל גוף באשר הוא. אמנם לא באתי לחוות דעה בזה וכמו כתבתי לעיל.

א. כשלעצמי, אני חסיד של התאריך העברי, אבל אין זה נוגע לנד"ד כלל ועיקר. ואף 'כללי היהדות' אינם ממין העניין. מה שחשוב הוא טובת הנותנים, ויותר מהם, טובת המקבלים. טובת שני הצדדים היא שהחלוקה תתנהל לפי התאריך הלועזי. ['מלך זקן וכסיל' מדוע חסל סדר האשכול הזה? הלא זו הביקורת על קופה"ע - מדוע היא מחלקת לפי התאריך העברי?].

ב. לא התכוונתי לפרסום רעשני ובולט. זה דווקא בסדר. התכוונתי להכרזות שלהם, הבאות בווריאציות שונות, שקופה"ע הוא המקום היחיד בו ניתן לקיים מצוות צדקה בהידור בדורינו, והוא המקום היחיד בו ניתן לזכות בישועה ראויה לשמה בדורינו.

עקביה
הודעות: 5508
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: חודש העיבור - בבלי, ירושלמי ומגבית קופת העיר

הודעהעל ידי עקביה » ד' מרץ 01, 2023 10:50 am

בעלון של קופת העיר שהגיע אמש בדואר הובטח לתורמים סך מסוים לקבל את "יין הסיומים" של ר' חיים קניבסקי.

שמחתי לגלות שרח"ק ממשיך לסיים מסכתות ולשתות בסיומים יין, ובעיקר, לדעת שהוא עדיין שומר על קשר עם קופת העיר.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 556 אורחים