עמוד 2 מתוך 2

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

פורסם: ד' מאי 13, 2020 12:19 pm
על ידי בברכה המשולשת
עובר ושב כתב:שסיבת הגזירה היא למנוע הישנות מקרה כזה, ולא סתם גזרו כעין המעשה (זאת אומרת, אם היו נועלים סנדלים צהובים, אז לא היו גוזרים דוקא על צהובים).

נ.ב. הציטוט נועד למקרה שמגיבים על התגובות הקודמות.


והיכן הבין כתר"ה בדבריי שלא כן?
נ.ב. בדיוק בגלל זה אני מצטט תמיד כשאני מגיב.

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

פורסם: ד' מאי 13, 2020 8:38 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
הרב העו"ש,

לדבריך לא מובן מה שהגמרא אומרת, שלא גזרו על תענית שיש בה כינופיא, כי המעשה אירע בכינופיא שיש בה איסור מלאכה. מה זה רלוונטי יותר מהצבע של הסנדלים?

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

פורסם: ד' מאי 13, 2020 9:53 pm
על ידי עובר ושב
אתה שואל טוב, חשבתי על זה. ותירצתי לעצמי שהגבילו את הגזירה כעין מעשה שהיה, ולא לכל כינוס שיהיה. אבל אין זה סותר שמלכתחילה גזרו על שבת מפני שהדרך להתכנס בשבת.

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

פורסם: ד' מאי 13, 2020 9:55 pm
על ידי עובר ושב
בברכה המשולשת כתב:
בדיוק בגלל זה אני מצטט תמיד כשאני מגיב.


כוונתי שאם התגובה היא על ההודעה הסמוכה, אין צריך לצטט כי מובן לכל על מה נסובה התגובה. אבל כאשר מגיבים על אחת ההודעות הקודמות, יש צורך לצטט כדי שיובן למי מתייחסת התגובה.