עמוד 2 מתוך 2

Re: האם מותר ללחוץ ביום שישי על כפתור שמדליק אור באוסטרליה ששם כבר שבת?

פורסם: ג' אוגוסט 29, 2017 6:23 am
על ידי ביליצר
הבהרה ברורה למתפלפלים ,אין כאן בית מיחוש כלל,ואין משנה אם כחו כגופו אי לאו ,
גוף הפועל על משמרתו עומד ואינו משנה מקום וזמן ,השאלה היא תמיד אם גופו פועל בשבת אי לאו ,
כשמדליק נר להו"א של הנמו"י הרי גופו פועל בשבת מטעם כחו כגופו ,כשמדליק אור באוסטרליה הרי כחו שהוא כגופו חזקים עד למאוד ופעולתו מגיעה עד אוסטרליה ,אבל כל זה הינו פועל ביום חול ומה לי היכן הנפעל?
את הנראה לענד כתבתי,

Re: האם מותר ללחוץ ביום שישי על כפתור שמדליק אור באוסטרליה ששם כבר שבת?

פורסם: ג' אוגוסט 29, 2017 7:28 am
על ידי אוצר החכמה
ברור!

Re: האם מותר ללחוץ ביום שישי על כפתור שמדליק אור באוסטרליה ששם כבר שבת?

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2017 9:42 am
על ידי ארזי ביתר
לענ"ד - ולצערי הרב, ללא בקיאות יתירה בהלכות שבת - אין אפשרות שאדם יתחייב על כך. וכבר האריכו חו"ר אתרא קדישא הדין לבאר את ההיתר.

אך בהמשך לנושא זה: האם יהיה מותר ליהודי אוסטרלי ליהנות מהאור שהודלק בשבת ע"י יהודי שאצלו עדיין לא שבת?

Re: האם מותר ללחוץ ביום שישי על כפתור שמדליק אור באוסטרליה ששם כבר שבת?

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2017 1:03 pm
על ידי אליהו בן עמרם
ארזי ביתר כתב:לענ"ד - ולצערי הרב, ללא בקיאות יתירה בהלכות שבת - אין אפשרות שאדם יתחייב על כך. וכבר האריכו חו"ר אתרא קדישא הדין לבאר את ההיתר.

אך בהמשך לנושא זה: האם יהיה מותר ליהודי אוסטרלי ליהנות מהאור שהודלק בשבת ע"י יהודי שאצלו עדיין לא שבת?

ולמה שיהיה אסור, אם מר סבור להיתר? הרי אינו "מעשה שבת"?
ומאי שנא מכל מי שאוכל בשבת מה שיוצר בערב שבת?
ומה שאצלו זה שבת לא אכפת לן, כיון שלא נעברה עבירה בעשייתו, ואין מקום לקנס חז"ל.

Re: האם מותר ללחוץ ביום שישי על כפתור שמדליק אור באוסטרליה ששם כבר שבת?

פורסם: ו' ספטמבר 01, 2017 9:55 pm
על ידי אשר ברא
אליהו בן עמרם כתב:
ארזי ביתר כתב:אך בהמשך לנושא זה: האם יהיה מותר ליהודי אוסטרלי ליהנות מהאור שהודלק בשבת ע"י יהודי שאצלו עדיין לא שבת?

ולמה שיהיה אסור, אם מר סבור להיתר? הרי אינו "מעשה שבת"?
ומאי שנא מכל מי שאוכל בשבת מה שיוצר בערב שבת?
ומה שאצלו זה שבת לא אכפת לן, כיון שלא נעברה עבירה בעשייתו, ואין מקום לקנס חז"ל.

תלוי בדין אמירה לעכו"ם - אם אסור לומר לעכו"ם יש לחוש לשמא יאמר.
אשר ברא כתב:מה שיש לדון הוא בענין אמירה לעכו"ם, שביתת בהמה, ושביתת כלים.