עמוד 2 מתוך 2

Re: קריאת שם תינוק ע"ש - האם יש בו טובה לנפטר?

פורסם: ג' ינואר 05, 2021 11:04 pm
על ידי השמים שמים לה'
השמים שמים לה' כתב:שמא יש מי שחקר את הענין לעומק?


האם יש בזה טובה לנפטר?


ספר ווי העמודים (הגר"י זילברשטיין)
מצינו בחלק מהפוסקים שיש תועלת לנשמה שקוראים בשם הנפטר בשו"ת שאילת שלום תנינא סימן רמג הו ד בשדי חמד מערכת כ אות קד כתב שלקרוא על שם זקנו זהו כבודו והוא טובת המת וזכרו כאשר נהגו כן מעולם.
וכמו שמצינו אצל רבן גמליאל ורבי שמעון שהיו קוראים בשם זקנם.
ובספר זוכר הברית סימן כד אות ג כתב שנמצא בספרים הקדושים שזה תועלת להנשמה אם קוראים בשמו.
כמו כן כתב בספר פאר הדור ח ד עמוד ר שהחזוא היה אומר שאם קוראים לילד על שמו של נפטר הרי זו טובה לנפטר...
...ואפשר לומר שגם למת עצמו יש זכות בזה כי בעבור שמזכירין אותו על הילד מזכירין גם מעשיו הטובים ודומה למה שאמרו חזל ששפתותיו דובבות בקבר ויש סמך לזה מבנות צלפחד שאמרו למה יגרע שם אבינו כי על ידי שלוקחים חלק בארץ ישראל הראוי לאביהם נזכר שמו וכן מצינו ברות לבועז...
בספר פאר הדור חלק ד' עמוד ר' מובא בשם מרן החזו"א זצ"ל הוא היה אומר אם קוראים לילד על שמו של נפטר הרי זו טובה לנפטר


בשדי חמד מערכי כ סוף כלל ק"ד ד"ה וכעיקר שכתב דהוי טובה להמת כשקוראין שם לתינוק אחריו וכן מובא בפאר הדור בשם החזון איש ח"ד עמי ר
ר משה שטרנבוך
בכשם רבינו הגר"א זצ"ל אומרים שעד עשרה דורות יש לנולד קשר עם הנפטר והיינו דכל בן הלוא אביו ואמו שותפין בו ולכן רק חצי התינוק הוא חלק אביו רבע אבי אביו שמינית אבי אבי אביו שש עשרה לדור קודם שלשים ושתים לדור קודם ששים וארבע מאה עשרים ושמונה רנ"ו לדור קודם תקי"ב דור קודם ואח"כ זהו חלק יותר מאלף וידוע מש"כ הראשונים שבריה אחד מאלף לא בטל אבל יותר מאלף כן בטל והוא הדין כאן באתפלג דרא דחלק זקנו בו הוא פחות מא' באלף מאלף כבר אין לו קשר אבל עד אז יש לו קשר

Re: קריאת שם תינוק ע"ש - האם יש בו טובה לנפטר?

פורסם: ד' ינואר 06, 2021 8:22 pm
על ידי עזריאל ברגר
השמים שמים לה' כתב:האם יש בזה טובה לנפטר?

ראה לעיל viewtopic.php?p=660371#p660371 (האשכולות אוחדו)

Re: קריאת שם ע"ש אבות המשפחה - מ"ע דכיבוד אב ואם?

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 12:54 am
על ידי פולסברג
השופט תולע בן פואה איש יששכר, האם סביר להניח שב' שמותיו היו עפ''י שני בניו של יששכר כמפו' בפרשת ויגש, וא''כ מצאנו מקור קדום?

Re: קריאת שם ע"ש אבות המשפחה - מ"ע דכיבוד אב ואם?

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 1:31 pm
על ידי טברייני
פולסברג כתב:השופט תולע בן פואה איש יששכר, האם סביר להניח שב' שמותיו היו עפ''י שני בניו של יששכר כמפו' בפרשת ויגש, וא''כ מצאנו מקור קדום?


ונדב ואביהוא קדמו אף לשופט.

Re: קריאת שם ע"ש אבות המשפחה - מ"ע דכיבוד אב ואם?

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 3:55 pm
על ידי עזריאל ברגר
טברייני כתב:ונדב ואביהוא קדמו אף לשופט.

ונחור אחי אברהם קודם להם. כמדומני שהוא הראשון שנקרא בשם אבותיו.

Re: קריאת שם ע"ש אבות המשפחה - מ"ע דכיבוד אב ואם?

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 9:15 pm
על ידי פולסברג
טברייני כתב:ונדב ואביהוא קדמו אף לשופט.

האם נמצא הדבר בחז''ל כמש''כ שם?

Re: קריאת שם ע"ש אבות המשפחה - מ"ע דכיבוד אב ואם?

פורסם: ד' פברואר 10, 2021 9:58 pm
על ידי טברייני
פולסברג כתב:האם נמצא הדבר בחז''ל כמש''כ שם?


עניין העונש אינו מוזכר בחז"ל, אבל עצם הדבר שנקראו על שם ההורים, זה לכאורה מילתא דמוכחא, לכל הפחות נדב.