מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בירור

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אוהב אוצר
הודעות: 2997
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

בירור

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' יולי 01, 2012 11:39 am

ידוע שמי שמפרסם ולא משתדל להסתיר ל"ט, עליו נאמר ארור שוכב וכו'.
שאלתי, כיצד אני בתור: יועץ נישואין/מדריך חתנים/מו"צ, אמור להסתדר עם דין זה בשעה שאני צריך לייעץ בשלום בית או בהלכה שקשורה לענין ואני מכיר את בני הזוג??

תוכן
הודעות: 6273
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: בירור

הודעהעל ידי תוכן » א' יולי 01, 2012 12:00 pm

אבל אתה למד להבין ולהורות.

אוצרניק
הודעות: 326
הצטרף: ד' מאי 05, 2010 7:55 am

Re: בירור

הודעהעל ידי אוצרניק » ב' יולי 02, 2012 4:56 am

ומהבלנית לא קשה ?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: בירור

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יולי 02, 2012 4:08 pm

כל ענייני צניעות במהות הם לפי העניין ומי שצריך לדעת לצורך הדבר אין בזה חשש צניעות ופשוט. וכמו כן מבואר בגמרא ברכות שידעו התלמידים מתי ליל טבילה וע"כ או שהיה לצורך איזה עניין או שנודע בדרך אגב וחזינן שאם נודע שלא בכוונה אין בזה חשש.

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: בירור

הודעהעל ידי ברסלב » ב' יולי 02, 2012 4:52 pm

אוהב אוצר כתב:ידוע שמי שמפרסם ולא משתדל להסתיר ל"ט, עליו נאמר ארור שוכב וכו'. שאלתי, כיצד אני בתור: יועץ נישואין/מדריך חתנים/מו"צ, אמור להסתדר עם דין זה בשעה שאני צריך לייעץ בשלום בית או בהלכה שקשורה לענין ואני מכיר את בני הזוג??


פשוט שהרב אוצה"ח צודק שאין כל בעיה להדריך חתנים.
א. אך יש להיזהר גם ממה שאמרו אין עוסקין בעריות בשלושה. ככה שגם בזה יש גבולות של צניעות
ב. שמעתי ממורי ורבי ז"ל שבזמנו בפולין היו מתביישים לצאת עם המגבת מהמקווה וכשהגיע לכאן לארץ ראה אנשים יוצאים עם המגבת על גבם ללא כל בושה.
וכשביקרתי בלונדון, ראיתי כי שם עדיין מסתירים את עניין המקווה ול"ט.

---
עוד אבקש להדגיש שאין כל כך קשר בין ל"ט לבין הדרכת חתנים, ועל פותח האשכול להסביר היטב את דבריו, מה בין הדרכת חתנים לעניין ל"ט.
אתממה
נערך לאחרונה על ידי ברסלב ב ב' יולי 02, 2012 4:57 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אליהוא
הודעות: 1055
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:18 pm

Re: בירור

הודעהעל ידי אליהוא » ב' יולי 02, 2012 4:55 pm

אי"ז איסור על המרגיש אלא על המורגש.
ומ"מ אינו איסור גמור אלא מדת חסידות שיסד הרוקח ע"פ הגמ' בעירובין ועי"ש ברש"י ביאור אחר.
אמנם עי' תשו' מהרש"ל ורמ"א שהתירו לדחות ליל טבילה משום הא וצ"ע.

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: בירור

הודעהעל ידי ברסלב » ב' יולי 02, 2012 5:01 pm

אבקש להוסיף שאם נצטרך להסתיר את ל"ט הרי נוכל לסגור את כל הבתי הוראה. ומדוע דווקא את מדריכי החתנים.

אוהב אוצר
הודעות: 2997
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: בירור

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ג' יולי 03, 2012 12:21 am

השתמשתי בדוגמא של מדריך חתנים, כי איתו מתייעצים הרבה לא רק לפני החתונה אלא גם בפועל, אחרי וממילא מגיעות שאלות שקשורות לנושא.

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: בירור

הודעהעל ידי ברסלב » ג' יולי 03, 2012 10:12 am

אוהב אוצר כתב:השתמשתי בדוגמא של מדריך חתנים, כי איתו מתייעצים הרבה לא רק לפני החתונה אלא גם בפועל, אחרי וממילא מגיעות שאלות שקשורות לנושא.


הרב אוהב אוצר, עם הרבנים והמוצי"ם משתמשים הרבה יותר אחרי החתונה, וכשאני מדריך חתנים אני מדריך אותם שעל כל שאלה קטנה, עליהם לגשת לשאול את הרב ולא להחליט לבד שום דבר, לא עונה בינונית ולא ווסת קבוע ולא עוד הרבה דברים, ראה מסגרת השולחן כמה ווסתות יש, וזה לא יתכן שאברך יידע הכול לבד.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 453 אורחים