עמוד 1 מתוך 1

בירור

פורסם: א' יולי 01, 2012 11:39 am
על ידי אוהב אוצר
ידוע שמי שמפרסם ולא משתדל להסתיר ל"ט, עליו נאמר ארור שוכב וכו'.
שאלתי, כיצד אני בתור: יועץ נישואין/מדריך חתנים/מו"צ, אמור להסתדר עם דין זה בשעה שאני צריך לייעץ בשלום בית או בהלכה שקשורה לענין ואני מכיר את בני הזוג??

Re: בירור

פורסם: א' יולי 01, 2012 12:00 pm
על ידי תוכן
אבל אתה למד להבין ולהורות.

Re: בירור

פורסם: ב' יולי 02, 2012 4:56 am
על ידי אוצרניק
ומהבלנית לא קשה ?

Re: בירור

פורסם: ב' יולי 02, 2012 4:08 pm
על ידי אוצר החכמה
כל ענייני צניעות במהות הם לפי העניין ומי שצריך לדעת לצורך הדבר אין בזה חשש צניעות ופשוט. וכמו כן מבואר בגמרא ברכות שידעו התלמידים מתי ליל טבילה וע"כ או שהיה לצורך איזה עניין או שנודע בדרך אגב וחזינן שאם נודע שלא בכוונה אין בזה חשש.

Re: בירור

פורסם: ב' יולי 02, 2012 4:52 pm
על ידי ברסלב
אוהב אוצר כתב:ידוע שמי שמפרסם ולא משתדל להסתיר ל"ט, עליו נאמר ארור שוכב וכו'. שאלתי, כיצד אני בתור: יועץ נישואין/מדריך חתנים/מו"צ, אמור להסתדר עם דין זה בשעה שאני צריך לייעץ בשלום בית או בהלכה שקשורה לענין ואני מכיר את בני הזוג??


פשוט שהרב אוצה"ח צודק שאין כל בעיה להדריך חתנים.
א. אך יש להיזהר גם ממה שאמרו אין עוסקין בעריות בשלושה. ככה שגם בזה יש גבולות של צניעות
ב. שמעתי ממורי ורבי ז"ל שבזמנו בפולין היו מתביישים לצאת עם המגבת מהמקווה וכשהגיע לכאן לארץ ראה אנשים יוצאים עם המגבת על גבם ללא כל בושה.
וכשביקרתי בלונדון, ראיתי כי שם עדיין מסתירים את עניין המקווה ול"ט.

---
עוד אבקש להדגיש שאין כל כך קשר בין ל"ט לבין הדרכת חתנים, ועל פותח האשכול להסביר היטב את דבריו, מה בין הדרכת חתנים לעניין ל"ט.
אתממה

Re: בירור

פורסם: ב' יולי 02, 2012 4:55 pm
על ידי אליהוא
אי"ז איסור על המרגיש אלא על המורגש.
ומ"מ אינו איסור גמור אלא מדת חסידות שיסד הרוקח ע"פ הגמ' בעירובין ועי"ש ברש"י ביאור אחר.
אמנם עי' תשו' מהרש"ל ורמ"א שהתירו לדחות ליל טבילה משום הא וצ"ע.

Re: בירור

פורסם: ב' יולי 02, 2012 5:01 pm
על ידי ברסלב
אבקש להוסיף שאם נצטרך להסתיר את ל"ט הרי נוכל לסגור את כל הבתי הוראה. ומדוע דווקא את מדריכי החתנים.

Re: בירור

פורסם: ג' יולי 03, 2012 12:21 am
על ידי אוהב אוצר
השתמשתי בדוגמא של מדריך חתנים, כי איתו מתייעצים הרבה לא רק לפני החתונה אלא גם בפועל, אחרי וממילא מגיעות שאלות שקשורות לנושא.

Re: בירור

פורסם: ג' יולי 03, 2012 10:12 am
על ידי ברסלב
אוהב אוצר כתב:השתמשתי בדוגמא של מדריך חתנים, כי איתו מתייעצים הרבה לא רק לפני החתונה אלא גם בפועל, אחרי וממילא מגיעות שאלות שקשורות לנושא.


הרב אוהב אוצר, עם הרבנים והמוצי"ם משתמשים הרבה יותר אחרי החתונה, וכשאני מדריך חתנים אני מדריך אותם שעל כל שאלה קטנה, עליהם לגשת לשאול את הרב ולא להחליט לבד שום דבר, לא עונה בינונית ולא ווסת קבוע ולא עוד הרבה דברים, ראה מסגרת השולחן כמה ווסתות יש, וזה לא יתכן שאברך יידע הכול לבד.