עמוד 1 מתוך 1

שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 10:21 pm
על ידי גם זו לטובה
האם מישהו יודע האם מותר לשמוע הלילה כלי שיר

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 10:55 pm
על ידי אולי
שער הציון קנ"ח ס"ק ד'
פסקי תשובות הבין בדבריו שמותר
ואולי הקל רק משום שזה שמחת חתן וכלה
מצד שני אולי יותר חמור שם שזה ממש ריקודים ומחולות
עוד הביא פסקי תשובות מלוח של הגרמי"ט להחמיר בלילה
והביא משבט הקהתי ח"ד קנ"ג שנכון להימנע אף שמדינא אין איסור

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 10:56 pm
על ידי מורה צדק
השנה מותר, מפני שהלילה הוא כבר ליל י"א. ויש שהחמירו גם השנה לגבי אכילת בשר מפני שהוא מוצאי התענית, אך בשם מהרח"ו אמרו שבדוקא אכל בשר.

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 11:09 pm
על ידי ערער בערבה
מורה צדק כתב:השנה מותר, מפני שהלילה הוא כבר ליל י"א. ויש שהחמירו גם השנה לגבי אכילת בשר מפני שהוא מוצאי התענית, אך בשם מהרח"ו אמרו שבדוקא אכל בשר.

רק להעיר שה'יש שהחמירו' שהזכרת כאן, הלא הוא רבי משה איסרליש שכתב להדיא שלא לאכול בשר בלילה, וכידוע יש מיעוטא דמיעוטא מבני ישראל הנוהגים כדבריו.

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 11:15 pm
על ידי מורה צדק
ערער בערבה כתב:
מורה צדק כתב:השנה מותר, מפני שהלילה הוא כבר ליל י"א. ויש שהחמירו גם השנה לגבי אכילת בשר מפני שהוא מוצאי התענית, אך בשם מהרח"ו אמרו שבדוקא אכל בשר.

רק להעיר שה'יש שהחמירו' שהזכרת כאן, הלא הוא רבי משה איסרליש שכתב להדיא שלא לאכול בשר בלילה, וכידוע יש מיעוטא דמיעוטא מבני ישראל הנוהגים כדבריו.


ויש מיעוטא שלא נהגו.

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 11:23 pm
על ידי גם זו לטובה
הנה במ"ב תקנב ב כתב - סעודה שעושים בלילה וכו' לא מקראי סעודת מצוה ואין לאכול בשר ומכ"ש שלא יהא שם כלי שיר ע"כ ומבואר שכלי שיר הוי כ"ש ממאכלי בשר, וא"כ נראה שאף השנה יש לאסור, דהרי בשר אסור וא"כ כ"ש כלי שיר. ושמא יש לדחות, דבאמת סעודת מצוה הוי היתר רק לענין מאכלי הסעודה ולכן אם נחמיר שלא הוי סעודת מצוה לענין בשר פשיטא שאין לשמוע כלי שיר, וזה כוונת המ"ב כ"ש, [אבל לעולם אפשר דכלי שיר אין איסורו משום דהוי כ"ש מאכילת בשר אלא דדמי לכיבוס וכ' דאסור, ולפ"ז השנה שכיבוס מותר אפשר דכלי שיר נמי מותר] עיין פמ"ג, ובשער הציון סק"ד נראה שהבין שהפמ"ג היקל בנדחה והנה ביום פשיטא דמותר וע"כ דהכוונה בלילה ומשמע בשער הציון שרק כלי שיר מותר אבל בשר אסור ומוכח דכלי שיר קיל מבשר, וא"כ קשה דלעיל מינה קאמר כ"ש וע"כ כדפרשנו.

מדהביא השעה"צ קולת כלי שיר בדיני סעודה שלפני החתונה, משמע קצת דסעודה דלאו מצוה כלל אסור בכלי שיר. [ובפסקי תשובות הוכיח משער הציון הנ"ל דמותר לשמוע כלי שיר ולכ' העיקר כדכתבנו]

עוד הביא פסק"ת שבט הקהתי ח"ד קנג שדן בזה ואינו תח"י

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 11:37 pm
על ידי גם זו לטובה
ראיתי שהביאו שביתד מובא את פסקי שארית ישראל שבעיקרון מותר והרב אלישיב אמר שיש עניין להחמיר

בקישור הבא כנראה יש תשובה אני לא מצליח לפתוח

הלכות מרבינו הגדול הגרי"ש

http://rotter.name/User_files/kolot/501 ... 686522.pdf

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: א' יולי 29, 2012 11:38 pm
על ידי מדבר
שבט הקהתי.png
שבט הקהתי.png (5.87 KiB) נצפה 2820 פעמים


שבט.png
שבט.png (53.71 KiB) נצפה 2820 פעמים

Re: שמיעת כלי שיר הלילה

פורסם: ב' יולי 30, 2012 12:36 am
על ידי גם זו לטובה
כבר כתבתי לעיל בתוך דברי לדחות ראיית ר"ש טרובע

אחרי שהביא שבט קהתי ראייה לאיסור מהמג"א למה מסיים רק "ראוי להימנע" ודבריו צ"ת דאם הראייה נכונה היה לו לאסור ולא רק ראוי להימנע