עמוד 1 מתוך 1

קרבנו של קין

פורסם: ד' אוקטובר 10, 2012 1:31 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
"ויהי מקץ ימים ויבא קין מפרי האדמה וכו'" (בראשית ד:ג). פרש"י מפרי האדמה מן הגרוע. וילה"ק אמאי לא קיבל הקב"ה את קרבנו הלא אין הידור מצווה מעכב בקיום המצווה ומה בכך שהביא מן הגרוע?

Re: קרבנו של קין

פורסם: ד' אוקטובר 10, 2012 2:01 pm
על ידי יאיר
מפני שזלזל בליבו וזה בא לידי בטוי במה שהביא לקרבן.

Re: קרבנו של קין

פורסם: ד' אוקטובר 10, 2012 2:21 pm
על ידי גאולה בקרוב
כלומר, שאם אכן אין לו אפשרות- אין זה מעכב, אבל כשיכול יותר ומביא מהגרוע- "הקריבהו נא לפחתך- הירצך או הישא פניך". ועיין מלאכי א, פס' ח, ויג-יד.

Re: קרבנו של קין

פורסם: ד' אוקטובר 10, 2012 2:55 pm
על ידי יוס'ל
למה בכלל הביאו קרבנות ?

Re: קרבנו של קין

פורסם: ד' אוקטובר 10, 2012 3:06 pm
על ידי לייטנר
מפשוטו של מקרא (וללא דרשת חז"ל על הקרבן שהקריב אדם), נראה שקין יצר דרך חדשה בעבודת ה' - הקרבת קרבנות.
מפשוטו של מקרא גם לא ברור שקין הביא דווקא מן הגרועים שבפרותיו.
אחר כל זאת, ברור מדוע תסכולו של קין רב כל כך. הוא יצר דרך חדשה בעבודת ה', וה' כלל לא שועה אליו, אלא אל זה שהחרה החזיק אחריו!