השבת אבידה ב"רב קו"
פורסם: א' אוקטובר 14, 2012 12:54 pm
העולם הדיגיטלי המתפתח מזמן לנו חדשות לבקרים שאלות חדשות ומענינות. כבר נידון כאן נושא השבת אבידה ב"נטסטיק", ועל של עתה באתי, שנכתב ב"יתד נאמן" במדור הקו החם אודות מציאת כרטיס רב קו, שתיתכן מציאות שאדם שאיבד כרטיס ועידכן את חברת התחבורה, שאפילו שהוא מקבל כרטיס חדש עם הערך שהיה לו בכרטיס הישן, בכל זאת נשאר הערך הכספי בכרטיס הישן [אולי עקב תקלה]. ובאופן זה יש שאלה למוצא הכרטיס, האם אפשר להחזיר את הכרטיס לבעליו, בהנחה שידוע שהוא אינו שומר תו"מ, שהרי יתכן שאותו מאבד יגנוב את החברה בכך שהוא ישתמש בכרטיס ההוא, אף שהוא כבר קיבל זיכוי עליו. תגובת חברת "דן" היתה, שיש להשיב את הכרטיס אליהם, הם יבדקו אם הכרטיס עדיין טעון, ובמקרה שלא הם ישיבו אותו לבעליו. [ציטטתי מהזיכרון, ואינו מדויק]
ואני הקטן לא הבנתי מה יועיל להעביר את הכרטיס לחברת התחבורה, כאשר גם שם רוב העובדים אינם שומרי תו"מ, ואיך אפשר לסמוך עליהם. גם איני יודע אם יש לדון כל אדם חילוני כחשוד בגזל. ובכלל צריך לי עיון אם יש חיוב השבת אבידה בכרטיס שכבר זוכה בעליו עליו, דהרי הוא כחספא בעלמא. ואולי צריך לדון את החברה כבעלת הכרטיס, שהרי הכרטיס מונפק בחינם, ולהם אינו חספא בעלמא, כיון שרוצים הם לוודא שהערך הצבור בו נמחק. אשמח לשמוע חוו"ד חברי הפורום.
ואני הקטן לא הבנתי מה יועיל להעביר את הכרטיס לחברת התחבורה, כאשר גם שם רוב העובדים אינם שומרי תו"מ, ואיך אפשר לסמוך עליהם. גם איני יודע אם יש לדון כל אדם חילוני כחשוד בגזל. ובכלל צריך לי עיון אם יש חיוב השבת אבידה בכרטיס שכבר זוכה בעליו עליו, דהרי הוא כחספא בעלמא. ואולי צריך לדון את החברה כבעלת הכרטיס, שהרי הכרטיס מונפק בחינם, ולהם אינו חספא בעלמא, כיון שרוצים הם לוודא שהערך הצבור בו נמחק. אשמח לשמוע חוו"ד חברי הפורום.