עמוד 1 מתוך 1

חצי שיעור בשבועה

פורסם: ה' אוקטובר 25, 2012 8:14 pm
על ידי בן אליהו
אדם נשבע שלא יאכל כזית לחם.
האם גם בכה"ג שיטת הרמב"ם שיש איסור חצי שיעור? דלענ"ד יש מקום לומר שבכה"ג שאמר במפורש כזית יהיה הדין שמותר גם אליבא דהרמב"ם.
אודה למי שיאיר עיני בסברה או במראה מקום

Re: חצי שיעור בשבועה

פורסם: ה' אוקטובר 25, 2012 8:53 pm
על ידי יצג
רמב"ם שבועות פ"ד ה"א ומשנה למלך שם.
ויעויין בר"ן ובשא"ר שבועות כב, והדברים עתיקים.
וראה סיכום באנציקלופדיה תלמודית ערך חצי שיעור, פרק ד.

Re: חצי שיעור בשבועה

פורסם: ו' אוקטובר 26, 2012 12:12 pm
על ידי בן אליהו
תודה רבה במהלך הלילה התווספו לי מראי מקומות נוספים על מה שציינת: ש"ך סימן רל"ח ס"ק י"ב שו"ת אבני מילואים סימן יד, שו"ת רדבז חלק ה' סימן אלף תרצז

Re: חצי שיעור בשבועה

פורסם: ו' נובמבר 05, 2021 11:13 pm
על ידי מיללער
להראשונים הנ"ל שסוברים דבשבועה יש גם איסור חצי שיעור, מהו בנשבע שלא יאכל ככר זו ורוב הככר נשרפה ונשארה ממנה רק חצי שיעור, האם יהי' אסור לאכלו מדין חצי שיעור - האם זה תלוי בביאור הטעם של חזי לאצטרופי (סיבה או סימן) כמו ברגע שלפני מוצאי יו"ט

אשמח לקבל מראי מקומות שדנים על זה הנידון

Re: חצי שיעור בשבועה

פורסם: א' נובמבר 07, 2021 2:10 am
על ידי מיללער
מיללער כתב:להראשונים הנ"ל שסוברים דבשבועה יש גם איסור חצי שיעור, מהו בנשבע שלא יאכל ככר זו ורוב הככר נשרפה ונשארה ממנה רק חצי שיעור, האם יהי' אסור לאכלו מדין חצי שיעור - האם זה תלוי בביאור הטעם של חזי לאצטרופי (סיבה או סימן) כמו ברגע שלפני מוצאי יו"ט

אשמח לקבל מראי מקומות שדנים על זה הנידון

מצאתי ראיתי בשו"ת.אבני מילואים סי' י"ד הנ"ל וכן בשו"ת רעק"א סי' קנ"ד.