מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרמב"ם לשיטתו אזיל

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2133
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

הרמב"ם לשיטתו אזיל

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ד' נובמבר 07, 2012 11:01 pm

חשבתי שאולי מצאתי "לשיטתו" בדעת הרמב"ם ואציע הדבר בפני חברי הפורום לברר אם יש בזה ממש:
כידוע הרמב"ם סובר שטעם כעיקר דרבנן וגם ידוע שהרמב"ם סובר דספק דאורייתא לחומרא מדרבנן היא אבל מדאורייתא ספק דאורייתא לקולא. ואני רוצה לומר שבזה אזיל הרמב"ם לשיטתו דבאמת בכל מקום שדנין "טעם" יש בזה ספק (כמש"כ הט"ז ביו"ד ס' צ"ח ס"ק ) כיון שאין אנו יודעים כמה טעם יצא וכמה טעם נכנס אשר על כן כיון דספק דאורייתא לקולא מדאורייתא בע"כ צ"ל דכל ענין הטעם לא נאסר כי אם מדרבנן ומשו"ה סובר הרמב"ם דטעם כעיקר דאורייתא.

האמת יש בזה ממש או דברי שטות והבל הם?

הפלס
הודעות: 17
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 11:26 pm

Re: הרמב"ם לשיטתו אזיל

הודעהעל ידי הפלס » ד' נובמבר 07, 2012 11:35 pm

ר_חיים_הקטן כתב:חשבתי שאולי מצאתי "לשיטתו" בדעת הרמב"ם ואציע הדבר בפני חברי הפורום לברר אם יש בזה ממש:
כידוע הרמב"ם סובר שטעם כעיקר דרבנן וגם ידוע שהרמב"ם סובר דספק דאורייתא לחומרא מדרבנן היא אבל מדאורייתא ספק דאורייתא לקולא. ואני רוצה לומר שבזה אזיל הרמב"ם לשיטתו דבאמת בכל מקום שדנין "טעם" יש בזה ספק (כמש"כ הט"ז ביו"ד ס' צ"ח ס"ק ) כיון שאין אנו יודעים כמה טעם יצא וכמה טעם נכנס אשר על כן כיון דספק דאורייתא לקולא מדאורייתא בע"כ צ"ל דכל ענין הטעם לא נאסר כי אם מדרבנן ומשו"ה סובר הרמב"ם דטעם כעיקר דאורייתא.

האמת יש בזה ממש או דברי שטות והבל הם?

לכאורה אלו דברי שטות משום שהט"ז הזה לא נפסק להלכה, ועיין שערי תשובה על המקום. ודו"ק.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2133
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: הרמב"ם לשיטתו אזיל

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ו' נובמבר 09, 2012 1:35 pm

ואף כהרמב"ם לא קיי"ל להלכה אבל אין זה פירכא למה שכתבתי...


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 473 אורחים