הרמב"ם לשיטתו אזיל
פורסם: ד' נובמבר 07, 2012 11:01 pm
חשבתי שאולי מצאתי "לשיטתו" בדעת הרמב"ם ואציע הדבר בפני חברי הפורום לברר אם יש בזה ממש:
כידוע הרמב"ם סובר שטעם כעיקר דרבנן וגם ידוע שהרמב"ם סובר דספק דאורייתא לחומרא מדרבנן היא אבל מדאורייתא ספק דאורייתא לקולא. ואני רוצה לומר שבזה אזיל הרמב"ם לשיטתו דבאמת בכל מקום שדנין "טעם" יש בזה ספק (כמש"כ הט"ז ביו"ד ס' צ"ח ס"ק ) כיון שאין אנו יודעים כמה טעם יצא וכמה טעם נכנס אשר על כן כיון דספק דאורייתא לקולא מדאורייתא בע"כ צ"ל דכל ענין הטעם לא נאסר כי אם מדרבנן ומשו"ה סובר הרמב"ם דטעם כעיקר דאורייתא.
האמת יש בזה ממש או דברי שטות והבל הם?
כידוע הרמב"ם סובר שטעם כעיקר דרבנן וגם ידוע שהרמב"ם סובר דספק דאורייתא לחומרא מדרבנן היא אבל מדאורייתא ספק דאורייתא לקולא. ואני רוצה לומר שבזה אזיל הרמב"ם לשיטתו דבאמת בכל מקום שדנין "טעם" יש בזה ספק (כמש"כ הט"ז ביו"ד ס' צ"ח ס"ק ) כיון שאין אנו יודעים כמה טעם יצא וכמה טעם נכנס אשר על כן כיון דספק דאורייתא לקולא מדאורייתא בע"כ צ"ל דכל ענין הטעם לא נאסר כי אם מדרבנן ומשו"ה סובר הרמב"ם דטעם כעיקר דאורייתא.
האמת יש בזה ממש או דברי שטות והבל הם?