עמוד 1 מתוך 1

ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: א' נובמבר 25, 2012 8:19 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
עה"פ את בניו ואת נשיו (בראשית לא:יז) פרש"י הקדים זכרים לנקבות ועשו הקדים נקבות לזכרים וכו'. ושאלוני חכם אחד למה בנוסח ברכת המזון אומרים "הרחמן הוא יברך אותי ואת אשתי ואת זרעי" שמקדימין אשתי לזרעי הלא דבר זה הוא כמנהג עשו ודלא כמנהג יעקב. ובאמת הדבר טעון עיון מהו המקור לנוסח ה"הרחמן" בברכהמ"ז

Re: ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: א' נובמבר 25, 2012 8:33 pm
על ידי שפה ברורה
בהקדמת 'אשתי ל'זרעי, לית בזה משום הקדמת נקבות לזכרים, שהרי זרעי כולל גם את בנותיו, ורק אם היה אומר אשתי ובני, היה בזה משום הקדמת נקבות לזכרים

Re: ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 5:48 pm
על ידי תוכן
כשמחלקים קידוש בליל שבת, מחלקים קודם לאשה ואח"כ לילדים.

כשנוסעים ביחד לאיזה שהוא מקום, קודם עולים הילדים לרכב, ואח"כ עולה האשה.

ואתי שפיר.

Re: ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: ג' נובמבר 27, 2012 10:24 pm
על ידי כרם
נשא אדם אשה, הרי הוא מתחיל לומר: אותי ואת אשתי.
נולד לו בן, הרי הוא מוסיף: אותי ואת אשתי ואת זרעי.
ואתי שפיר.

Re: ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: ד' נובמבר 28, 2012 4:46 pm
על ידי שפה ברורה
ר_חיים_הקטן כתב:עה"פ את בניו ואת נשיו (בראשית לא:יז) פרש"י הקדים זכרים לנקבות ועשו הקדים נקבות לזכרים וכו'.


בלי עיון בדברי המפורשים יש להעיר מהכתוב בפרשתן 'ויקם בלילה הוא ויקח את שתי נשיו ואת שתי שפחותיו ואת אחד עשר ילדיו', וצ''ע.

Re: ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: ד' נובמבר 28, 2012 7:12 pm
על ידי יאיר
אולי הדבר טמון בחילוק כלשהו בין רכיבה על גמלים למעבר בנחל.

Re: ואת אשתי ואת זרעי

פורסם: ד' נובמבר 28, 2012 7:38 pm
על ידי לייטנר
לפי הפשט, הקדים הבנים להושיב על הגמלים משום בעתותא דגמלים לנשים, כמש"כ לעיל כ"ד ס"א, והבנים כבר היו רגילים בהם

(העמ"ד שם)