אוצר החכמה כתב:נכון, אבל כשהתורה מספרת על הצדיקים שבאה עליהם רעה יש מקום לשאול אם יש טעם לעונש.
עיקר כוונתו של השואל היא לא לפי מי שמפרש שזה כפשוטו, אלא לפי רש"י שמבאר שהתורה אמרה על ראובן שחטא חטא כזה משום שחטא חטא אחר. וע"ז קשה לו שהרי בדברים יש גם גנאי לבלהה, ואם החטא היה בלבול יצועים זה דבר שאפילו לא השתתפה בו, לא ברצון ולא באונס, ומפני מה נקטה תורה לשון שמשמע ממנה גנאי לבלהה?
יאיר כתב:לענ"ד יתכן והיתה תביעה על בלהה (ויתכן שלגודל צדקותה דקדקו עמה) שלא הקפידה על כבוד רחל ולא הפריע לה הדבר אלא השאירה המצב כמות שהוא ללא התערבות או תגובה כלשהי מצידה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים