עמוד 1 מתוך 1

ועתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת

פורסם: ג' דצמבר 18, 2012 9:21 am
על ידי גאולה בקרוב
וזה לשון ספר הכוונות לאריז"ל [לרבי משה טריניקי]:
"ומצאתי סוד גדול למה אנו אומרים פרק זה (איזהו מקומן של זבחים) פרק זה מכל שאר פרקי המשניות, שהיא משנה שאין בה מחלוקת, שאין פרק בכל המשניות שאין בו מחלוקת חוץ מפרק זה, ונקרא הלכה פסוקה, ועתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת".

כל הכתוב שאינו מודגש כתוב כבר בבית יוסף על הטור סימן נ בשם הרא"ה, והסוף הוא החידוש של האר"י.
ויל"ע לאיזה זמן מתכוון האר"י הקדוש באמרו "ועתה אנו צריכים אל השלום"? מבריאת העולם ואחר כך ממכירת יוסף אנו זקוקים לכך!

ומסתמא הכוונה כעין דברי מרן הראי"ה, ש"אם נחרבנו ע"י שנאת חינם - נבנה ע"י אהבת חינם", וא"כ דוקא אחרי חורבן בית שני (שנחרב בגלל שנאת חינם, אקמצא ובר קמצא) צריכים לשים דגש מיוחד על מידת השלום, מצד עצמה וגם בשביל הבאת הגאולה, אע"פ שכמובן לא התחדש הענין דוקא אז.

שנזכה!

Re: ועתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת

פורסם: ג' דצמבר 18, 2012 9:42 am
על ידי צמא לדעת
האריז"ל ביאר דבריו יותר בשער הכוונות וז"ל: והנה בעלית העולמות עתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת עכ"ל, הכוונה ב'עתה' היינו בין הקרבנות ופסוקי דזמרא.

Re: ועתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת

פורסם: ג' דצמבר 18, 2012 10:09 am
על ידי שומר
הרב נבנצאל העיר שאין מושג כזה אהבת חינם או שצריך או שלא אבל חינם אין דבר כזה

Re: ועתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת

פורסם: ג' דצמבר 18, 2012 1:22 pm
על ידי גאולה בקרוב
אהבת חינם, שגם אם נדמה לך שאין לך סיבה לאהוב את השני, ואפילו יש לך סיבה לריב איתו- בכל זאת תתגבר למידת האהבה והשלום [ולא נכנס לסוגיית היחס לרשעים, הארוכה מיני ים, אלא לפחות למריבות ושנאות פשוטות], והיינו "חינם" לשיטתך.

Re: ועתה אנו צריכים אל השלום ולא אל המחלוקת

פורסם: ג' דצמבר 18, 2012 2:59 pm
על ידי עשוי לנחת
שומר כתב:הרב נבנצאל העיר שאין מושג כזה אהבת חינם או שצריך או שלא אבל חינם אין דבר כזה

נידון כאן באריכות
viewtopic.php?f=17&t=5810