מיודעני משני מקורות שמחלקים ביניהם, ונראים דבריהם ביותר, והשאלה אם יש סמוכין לכך ממקורות קדומים
הראב"ד מבדיל בין איסור הכניסה בטומאה לבית וממילא כדי לעבור על דין זה צריך שבית 19 המקדש, שבו נאמר "כי את מקדש ה' כטמא" המקדש יהיה בנוי ממש. לעומת זאת, לעניין שילוח מן המחנה נאמר בלשון כללית, מבלי - כך שהקדושה לעניין זה אינה תלויה 20 להזכיר את המקדש: "ולא יטמאו את מחניהם" בבניין הבית ובסוגיית הקדושה הראשונה, ולכן גם לשיטת הראב"ד יש כיום חובה של מורא מקדש.
מקור אחד
מקור שני "מלכי בקודש" ח"א עמ' 43, סיני סב עמ' צד