מבואר בחז''ל שבשעה שבאו האוייבים להחריב את בית המקדש היו הכרובים מעורים זה בזה כמו בשעה שישראל עושים רצונו של מקום אף שהרבה זמן קודם כבר לא היו מעורים אלא פניהם כלפי הקיר.
ושמעתי להסביר מדוע דווקא בשעת החורבן היו מעורים הרי שעת החורבן זה שעת הכעס הגדול שעת הריחוק הכי גדול?
אלא שכאשר בצלאל יצק את הכרובים יצק אותם מעורים וכאשר לא היו עושים רצונו של מקום היו פניהם אל הקיר דרך נס, נמצא שבזמן החורבן שכבר לא נעשו ניסים שוב היו מעורים כבשעת יצירת שכך טבעם.
וקשה לי על הסבר זה שהרי אם נוצרו מעורים איך ידעו עם ישראל ע''י זה שראו אותם מעורים שהקב''ה אוהב אותם? הרי אין פה נס. אלא וודאי שנוצרו ופניהם איש אל אחיו כלומר לא מעורים וגם לא אל הקיר.
ועוד קשה לי על הפירוש הנ''ל שאם נוצרו מעורים ואח''כ ע''י נס נעשו פניהם אל הקיר, הרי שלהחזירם להיות מעורים זה גם כן נס, שמתכת לא חוזרת מעצמה למצבה הקודם אחר שינוי, וזה שחזרה למצבה הראשון זה גם כן נס, נמצא שבשעת החורבן נעשה נס וחזרה השאלה למקומה.
מה דעתכם? אולי יש מקורות?