למאי_נמ? כתב:אריאל דוד כתב:ברור לכולם שלא כל אדם שיחליט שיש לו איזה צורך מוזר בבעלי חיים יהיה לו מותר להורגם!
אפשר מקור? (בנודע ביהודה תניינא סי' י המפורסם משמע שמסקנת ההלכה להתיר בזה, לא?)
אריאל דוד כתב:עיין בחינוך מצווה תנ"א שכתב שאסור לצער וכל מה שהתירה תורה לשחוט רק בצוואר ובסכין בדוק כדי שלא לצער בעלי חיים.
וככל הידוע לי שטריימל עשוי מזנבות של בעלי החיים, ואולי כלל לא הורגים אותם, וכ"ש שיש צב"ח, ואם הורגים לא נראה לי שזה בשחיטה.
ואני קורא לזה צורך מוזר משום שלאף אחד שחובש שטריימל אין לו צורך בזה אלא הוא חובש בגלל שאבותיו כך נהגו א"כ גם אם אלפים נוהגים כן זה צורך מוזר.
ראשית, הנוב"י הנ"ל האריך להביא (שהעיקר לדינא) שצורך כל דהו מתיר להרוג בע"ח (ולאו דווקא בשחיטה, אלא בצייד) ע"ש.
שנית, לכל מי שלובש שטיימל יש תועלת בדבר (הנאת לבישה: כבוד או חום). הסיבות שהמגזר לא משנה את הנורמות החברתיות לא רלוונטיות, למעשה יש הנאת לבישה.
שלישית, אם הורגים אותם בכלל אפשר שאין בדבר איסור (עי' בנוב"י הנ"ל).
לאור כל הנ"ל, אינני רואה בסיס מספיק לשאלה.