עמוד 1 מתוך 1

כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: ו' אפריל 26, 2013 4:18 pm
על ידי אריאל דוד
מה מקור דברי הרמב"ם שכתב בפרק ב' מהלכות דעות הל' ג' "ואמרו חכמים הראשונים כל הכועס כאילו עובד עבודת כוכבים" מהו המקור לדברי הרמב"ם?

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: ו' אפריל 26, 2013 4:57 pm
על ידי חיס
בספר "סדר למשנה" כתב המקור לדברי הרמב"ם הוא מכאן:
במסכת שבת דף ק"ה ע"ב: והתניא, רבי שמעון בן אלעזר אומר, משום חילפא בר אגרא, שאמר משום רבי יוחנן בן נורי, המקרע בגדיו בחמתו, והמשבר כליו בחמתו, והמפזר מעותיו בחמתו יהא בעיניך כעובד עבודה זרה, שכך אומנתו של יצר הרע היום אומר לו עשה כך ולמחר אומר לו עשה כך עד שאומר לו עבוד עבודה זרה והולך ועובד. אמר רבי אבין, מאי קראה (תהלים פא, י): "לא יהיה בך אל זר ולא תשתחוה לאל נכר", איזהו אל זר שיש בגופו של אדם, הוי אומר זה יצר הרע...

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: ו' אפריל 26, 2013 5:11 pm
על ידי כתונת_פסים
בשו"ת יד אלעזר סי' ל"ב להגר"ץ חיות כתב שמקורו בזוה"ק פרשת תצוה. וכן הוא בזוה"ק בפ' בראשית.

ובעבודת המלך מביא משו"ת רשב"ש שיש גורסין כן בגמ' נדרים כ"ב.

ועיין בפסחים ס"ו ע"ב שאמרו כל המתייהר וגו' והרמב"ם לא הביאו אצל גסות הרוח שהוא כעובד ע"ז וכפי הנראה שהיה לו גירסה אחרת משלנו.

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: א' אפריל 28, 2013 4:29 am
על ידי למאי_נמ?
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?155538&&page=25
כתונת_פסים כתב:בשו"ת יד אלעזר סי' ל"ב להגר"ץ חיות כתב שמקורו בזוה"ק פרשת תצוה. וכן הוא בזוה"ק בפ' בראשית.

הכוונה בתשובה הממוענת להגר"צ חיות.

____
תיקון טכני.

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: א' אפריל 28, 2013 9:06 pm
על ידי רחמים
האם מישהו ראה מקור לזה שהכועס נשמתו בורחת ממנו ובמקומה באה נשמה אחרת לא טובה?

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: א' אפריל 28, 2013 10:44 pm
על ידי בברכה המשולשת
שער הגלגולים

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: א' אפריל 28, 2013 11:43 pm
על ידי רחמים
אפשר ציטוט? תודה.

Re: כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מניין?

פורסם: ב' אפריל 29, 2013 12:39 am
על ידי עשוי לנחת
רחמים כתב:האם מישהו ראה מקור לזה שהכועס נשמתו בורחת ממנו ובמקומה באה נשמה אחרת לא טובה?

תעבור על הזהר בתצוה, כמדומה יש שם מח' ר' יהודה ור' יוסי אם הנשמה חוזרת או לא, משהו כזה.