עמוד 1 מתוך 1

בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: א' יוני 02, 2013 1:44 pm
על ידי שלח
אנו רואים בכל הדורות גם במצרים,שעם ישראל לא שינו שמם ולבושם,ויש דין בחוקותיהם לא תלכו,ואין ללבוש מלבוש גוי ,עד שמביאים בשם הגר"א,חכמת אדם כלל פט א,שזה ביהרג ואל יעבור,האם כולם חייבים ללבוש היום כובע וחליפה או רק בני תורה ובתפילה,האם גם ספרדים או זה תלוי במנהג,והאם כוכע וחליפה התחיל מאיתנו,או שאפשר ללמוד גם מהמתוקנים באומות העולם

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: א' יוני 02, 2013 2:11 pm
על ידי ישועות ישראל
שלח כתב:אנו רואים בכל הדורות גם במצרים,שעם ישראל לא שינו שמם ולבושם,ויש דין בחוקותיהם לא תלכו,ואין ללבוש מלבוש גוי ,עד שמביאים בשם הגר"א,חכמת אדם כלל פט א,שזה ביהרג ואל יעבור,האם כולם חייבים ללבוש היום כובע וחליפה או רק בני תורה ובתפילה,האם גם ספרדים או זה תלוי במנהג,והאם כוכע וחליפה התחיל מאיתנו,או שאפשר ללמוד גם מהמתוקנים באומות העולם

אף שהראשונים ששינו את לבושם עברו על "ובחוקותיהם לא תלכו",
אמנם אלו הבאים אחריהם אינם עוברים על "ובחוקותיהם", כיון שהם עושים מה שעשו היהודים.

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: א' יוני 02, 2013 2:40 pm
על ידי מאיר סובל
כובע וחליפה אינם בכלל הלבוש היהודי המקורי.
חולצה צבעונית אינה בכלל ובחוקותיהם.

בתפילה יש דין לעמוד "כעומד לפני המלך". ברור שגם מי שהולך ביום-יום בחולצה צבעונית, לא יכנס כך לפגישה ממלכתית. אלא ילבש כנראה חליפה, או לפחות חולצה מגוהצת וכנראה לבנה.
זו הלכה מפורשת, שרבים מזלזלים בה, כלשון הגמרא "שאדם דש בעקביו".

מעבר לכך: הלבוש הישיבתי ממתג את בני הישיבות וחוצץ ביניהם לבין הרחוב, ויש בזה תועלת גדולה.
רבי יחזקאל סרנא מחברון הקפיד שבחורים שיוצאים לפלאפל (ממול הישיבה) ילכו דוקא עם הכובע והחליפה, והסביר זאת כדי לרומם את רוחם - גדלות האדם. הם יקנו אחרת, ידברו אחרת, יאכלו אחרת, לא כסתם בחורים מהרחוב. הם בני מלכים...
זה חלק מהחינוך הישיבתי.

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 1:13 pm
על ידי משה בן עמרם
לבוש הקאפטין הביא רבי אשר זעליג מרגליות זצ"ל בספרו אשרי האיש שאברהם אבינו ע"ה הלך עם קאפטין של א"י

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 1:52 pm
על ידי איש-אחד
אין דבר כזה לבוש יהודי מקורי! מה שהקפידו עליו, הוא שלא ידמו לגויים במלבושים. אין בעיה לשנות את המלבושים, כפי שעינינו רואות שבכל העדות סגנונות לבוש שונים, ומתאימים עם האקלימים במקומות מוצאם. הענין הוא רק שלא לשנות ללבוש הגוים.

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 2:36 pm
על ידי יאיר
אם כבר, המקורי הוא "ולא בלתה שמלתך מעליך" וגם בגמ' ובשו"ע מובא שלבשו חלוק.

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 3:11 pm
על ידי משולש
הלבוש היהודי היחיד הוא בגדי כהונה. (ואולי ציצית) כל השאר הם לבושי גוים.
ידוע שחסידי ויזניץ הולכים עם כובע הפוך בגלל שהכמרים במקומם הלכו עם כובע כזה.
כמדומני אחד מהראשונים כותב שלא מבדילים בין יהודי לגוי. וכל העניין של הטלאי הצהוב היה בשביל ההיכר.
יש תשובה באגרות משה בעניין הלבוש של יוצאי פולין מול הלבוש של יהודי אמריקה וגם הוא מסיק שם שאין בזה עניין של לבוש גוי או יהודי.
וכל הלבושים של כל היהודים בימינו הם לקוחים מהגויים בעבר.

יש הרבה תמונות של ראשי הנאצים עם כובעי קנייטש.
כמדומני שיש תמונות של כמרים עם 'סופר' ירושלמי.

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 3:22 pm
על ידי הכהן
מי לנו גדול ממרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל שלא 'הוריש' אף לא לאחד משבעת בניו את הלבוש שלו!

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 3:33 pm
על ידי עשוי לנחת
הכהן כתב:מי לנו גדול ממרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל שלא 'הוריש' אף לא לאחד משבעת בניו את הלבוש שלו!

שאגב, את השטריימל שלו נתן במתנה לבעל מלאכה שהגיע אליו לסדר את השטריימל, והבעל מלאכה הפציר בו לתת לו את השטריימל הישן תמורת חדש. כך שהיום לובשים את השטריימל בני ה'בעל מלאכה' כתחפושת בפורים...

Re: בענין הלבוש היהודי המקורי

פורסם: ה' יוני 06, 2013 3:34 pm
על ידי חכם באשי
משה בן עמרם כתב:לבוש הקאפטין הביא רבי אשר זעליג מרגליות זצ"ל בספרו אשרי האיש שאברהם אבינו ע"ה הלך עם קאפטין של א"י

אז אם זה כתוב בספר בוודאי שזה אמת לאמיתה!!
והאם אברהם אבינו חבש לראשו שטריימל או ספודיק?