עמוד 1 מתוך 1

מנחה קצרה

פורסם: ג' יוני 11, 2013 2:39 am
על ידי גילוי
מנחה קצרה
אמת ליעקב (עמ' סט) נראה דבבהמ"ד לא נתקנה תקנת חזרת הש"ץ דאין שם כאלו שאינם בקיאים, ולכן בישיבות במתפללים מנחה קצרה [אולם בשחרית א"א מפני סמיכות גאולה לתפילה]

Re: מנחה קצרה

פורסם: ג' יוני 11, 2013 10:58 am
על ידי חכם באשי
בנוגע ל'מנחה קצרה' הנהוגה בישיבות, כתב לאחרונה העורך ב'הפעמון', גליון חמישי, במאמרו 'ההדגשה במקור'.

Re: מנחה קצרה

פורסם: ה' יוני 13, 2013 1:39 am
על ידי גילוי
חכם באשי כתב:בנוגע ל'מנחה קצרה' הנהוגה בישיבות, כתב לאחרונה העורך ב'הפעמון', גליון חמישי, במאמרו 'ההדגשה במקור'.

היכן ניתן להשיג את "הפעמון" הנ"ל?

Re: מנחה קצרה

פורסם: א' אפריל 23, 2017 10:41 am
על ידי עושה חדשות
אשכול נוסף - viewtopic.php?f=7&t=11365

===

מגד גבעות עולם.png
מגד גבעות עולם.png (57.72 KiB) נצפה 2885 פעמים


מה ענינו של הח"ח לכאן?

Re: מנחה קצרה

פורסם: א' אפריל 23, 2017 11:24 am
על ידי מטעים
בישבת חברון מתפללים "קצרה" רק ביום שיש שיעור כללי.
ובימי החנוכה ע"פ הוראת רבי אברהם פרבשטיין זצ"ל אין מתפללים קצרה אף אחר השיעור כללי , מפני פרסומי ניסא באמירת על הניסים.

Re: מנחה קצרה

פורסם: א' אפריל 23, 2017 12:26 pm
על ידי הגיונות
מסתבר מאוד שבספרי ליקוט הלכות המיועדים לבני הישיבה כתבו בזה (זכור לי כעת הספר 'תורת הישיבה').

Re: מנחה קצרה

פורסם: ב' ספטמבר 14, 2020 2:30 pm
על ידי פולסברג
מעשה רב מגדול הדור להישיבה הגדולה שבגולה:

כשחלה האברך החשוב רבי מאיר קוטלר בן רה''י רבי שניאור זצ''ל [כמדו' בשנת תשל''ט], פנו העולם לפוסה''ד רבי משה פיינשטיין בשאלה, אם לזכותו יבטלו מנהג מנחה קצרה הנהוגה בהישיבה מימים ימימה, ותשבתו היתה ברורה וחד משמעית: אל תבטלו, והנח להם למנהגם [כ''ז אישרתי אצל רבי מלכיאל].

Re: מנחה קצרה

פורסם: ד' מרץ 24, 2021 11:24 am
על ידי איש פלוני
מישהו יודע ממתי התחיל המנהג לעשות קצרה בישיבות?
בוואלז'ין לא מצאתי מקור לזה (וגם לא מסתבר שזה היה שם), מאיפה כן?

Re: מנחה קצרה

פורסם: ג' דצמבר 20, 2022 12:46 am
על ידי פולסברג
מטעים כתב:בישבת חברון מתפללים "קצרה" רק ביום שיש שיעור כללי.
ובימי החנוכה ע"פ הוראת רבי אברהם פרבשטיין זצ"ל אין מתפללים קצרה אף אחר השיעור כללי , מפני פרסומי ניסא באמירת על הניסים.


וכ''כ מר' אליהו ברוך פינקל בספרו, ולא זכיתי להבין, שמאיזה טעם שלא אומרים חזרת הש''ץ בכל השנה לא יאמרו גם עכשיו, ולמה שהפרסומי ניסא יהא גדול מעצם חזרת הש''ץ.

ובישיבת במ''ג ליקוואוד נוהגים לחזור התפילה ביום א' ז' וח', ויודעי דבר מספרים מפני שבימים אלו היה ר' אהרן בישיבה...

Re: מנחה קצרה

פורסם: ג' דצמבר 20, 2022 8:46 am
על ידי עזריאל ברגר
ראיתי אחד שנוהג במנחה "קצרה" לשוב ולהגביה קולו בג' ברכות אחרונות, ואז זריזי-הציבור יכולים לענות עמו מודים-דרבנן. ואיני יודע מקורו.

אם הוא יעשה כך גם בחנוכה - ירוויח גם את פרסומי-ניסא.

Re: מנחה קצרה

פורסם: ג' דצמבר 27, 2022 1:00 pm
על ידי יוצא פוניבז'
עזריאל ברגר כתב:ראיתי אחד שנוהג במנחה "קצרה" לשוב ולהגביה קולו בג' ברכות אחרונות, ואז זריזי-הציבור יכולים לענות עמו מודים-דרבנן. ואיני יודע מקורו.


שו"ת מהרלב"ח סימן טו
נשאלתי מאתך האח על דבר הלכה למעשה אירע ביניכם ביום צום תענית אסתר אשר המנהג במקומכם שהשליח ציבור אומר עננו לבד בתפלת המנחה ואינו מאריך בסליחות ווידויים באמצע התפלת ולכן עלה בלב השליח ציבור שלא לחזור התפלה אלא התפלל ביחד עם הצבור כדרכנו הספרדיי' בשאר הימים שהש"צ אומר בקול רם וכל הצבור אומרים אחריו מלה במלה וזה עד סוף ברכה שלישית בלבד כדי שיוכלו לענות אחריו קדוש ומשם והלאה כל א' וא' מהצבור מתפלל בינו לבין עצמו גם השליח ציבור מתפלל בלחש בינו לבין עצמו עד שמגיע לברכ' רצה שאז חוזר להשמיע קולו כראשונ' כדי שישחו עמו הצבור במודים

Re: מנחה קצרה

פורסם: ג' דצמבר 27, 2022 11:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
יישר כח.