ארזי ביתר כתב:אני לא מבין, מה שייך לפשוע ולנצל בו זמנית את התמימות? וכי הוא יודע שעכשיו החפץ יינזק? אם הוא רוצה להזיק לחפץ ולהיפטר מדין בעליו עמו, הרי שאין כאן מקומו, ומדובר בגנב למהדרין, שפטור מדיני אדם, אך יתחייב בדיני שמים.
מה לא שייך לפשוע ולנצל את התמימות?
אותו אדם רוצה להפטר מלשלם אם יהיה אונס, ולכן הוא מבקש טובה מהמשאיל, אילו המשאיל היה יודע שבעשיית הטובה הוא מפסיד את התשלומים במקרה של אונס, הוא לא היה עושה את הטובה. לזאת יקרא נבל ברשות התורה. ואמנם בפשטות גדר נבל ברשות התורה הוא ענינים שהתורה התירה אלא שאין דעתה נוחה מדברים אלו [כפי שכנראה היתה כוונתך בפרטי], אך לכאורה גם אדם המטעה את חבירו ומחמת ההטעיה נפטר מתשלום, אין דעת התורה נוחה מתוצאה זו.