עמוד 1 מתוך 1

המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 2:45 pm
על ידי איש רגיל
דעת המנחת חינוך דהנוטע אילן בעציץ בבית המקדש, לוקה רק אם הוא נקוב [ויש שנסתפקו שמא לוקה אף באינו נקוב, עיין שו"ת מנחת שלמה קמא סי' מ עמוד רנח].
האם לדעת המנ"ח לוקה אף המעביר, כמו המעביר עציץ נקוב בכרם לגבי כלאים?

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 2:50 pm
על ידי הרב בן הרב
תלוי בכלל אם נקטינן דחד נינהו.

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 6:09 pm
על ידי איש רגיל
הרב בן הרב כתב:תלוי בכלל אם נקטינן דחד נינהו.

לא הבנתי.

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 8:31 pm
על ידי תוכן
בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 8:48 pm
על ידי איש רגיל
תוכן כתב:בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.
מנין לך שיעור זה? במנ"ח איתא להדי' דלוקה אף אם נטע ומיד עקר את הנטיעה.

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 9:39 pm
על ידי חרבונה
במנחת שלמה שציינת כתב שיש להסתפק אולי עובר על הלאו גם מי שנוטע בעציץ שאינו נקוב, דזיל בתר טעמא שכן היו עושים בבתי עבודה זרה לקבץ האנשים, וא"כ כיון שגורם שיהיה עץ מה לי אם יונק מה לי אם אינו יונק. ואולי לדבריו יש גם צד קולא שאף שכשמעביר עציץ נקוב הוא יונק מקרקע העזרה, מ"מ הרי הוא לא הניח את העציץ, ולא גרם שיתקבצו האנשים.
אך לפי המנ"ח שהכל תלוי ביניקה מדוע שלא יעבור על הלאו אף המעביר עציץ נקוב.

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

פורסם: א' אוגוסט 04, 2013 11:01 pm
על ידי תוכן
איש רגיל כתב:
תוכן כתב:בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.
מנין לך שיעור זה? במנ"ח איתא להדי' דלוקה אף אם נטע ומיד עקר את הנטיעה.


אמרתי כן מסברא.