עמוד 1 מתוך 1

ספר תהילים מיסיונרי

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 11:35 am
על ידי עזריה
אשתי קיבלה מאדם במקום עבודתה ספר תהילים, למעשה התברר שזה הדפסה מיסיונרית עם הוספות והדגשות על הנצרות. אבל יש בזה גם כמובן את כל התהילים
השאלה מה לעשות עם זה האם יש לזה דין של ספר תורה שכתבו מין שצריך לישרף ויש כאן שתי שאלות א. האם הדפסה נקראת "שכתבו" ב. האם צריך כוונה בזה לשם עבודה זרה ומסתמא בעל הדפוס לא כיון. באמת שאין לי חשק לשים את זה ביחד עם ספרי קודש בגניזה.

Re: ספר תהילים מיסיונרי

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 11:43 am
על ידי עשוי לנחת
עזריה כתב:אשתי קיבלה מאדם במקום עבודתה ספר תהילים, למעשה התברר שזה הדפסה מיסיונרית עם הוספות והדגשות על הנצרות. אבל יש בזה גם כמובן את כל התהילים
השאלה מה לעשות עם זה האם יש לזה דין של ספר תורה שכתבו מין שצריך לישרף ויש כאן שתי שאלות א. האם הדפסה נקראת "שכתבו" ב. האם צריך כוונה בזה לשם עבודה זרה ומסתמא בעל הדפוס לא כיון. באמת שאין לי חשק לשים את זה ביחד עם ספרי קודש בגניזה.

ראה תשובה מקיפה בנידון - http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... t=&pgnum=9
וכאן - http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=148

Re: ספר תהילים מיסיונרי

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 2:03 pm
על ידי תוכן
עזריה כתב:אשתי קיבלה מאדם במקום עבודתה ספר תהילים, למעשה התברר שזה הדפסה מיסיונרית עם הוספות והדגשות על הנצרות. אבל יש בזה גם כמובן את כל התהילים
השאלה מה לעשות עם זה האם יש לזה דין של ספר תורה שכתבו מין שצריך לישרף ויש כאן שתי שאלות א. האם הדפסה נקראת "שכתבו" ב. האם צריך כוונה בזה לשם עבודה זרה ומסתמא בעל הדפוס לא כיון. באמת שאין לי חשק לשים את זה ביחד עם ספרי קודש בגניזה.


עדיף לשרוף, ואם א"א אז לזרוק לפח.

Re: ספר תהילים מיסיונרי

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 3:34 pm
על ידי אדם פשוט
יש לשרוף.

Re: ספר תהילים מיסיונרי

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 3:50 pm
על ידי החזן
אם מדובר בספרי התהלים של המסיון, ההוספות וההדגשות שהוזכרו כאן הם בדפים נפרדים בסוף הספר, כך שאין לעובדה זו השפעה על עצם הדיון בספר שכתבו מין. השאלה יכולה להישאל באותה מידה לגבי ספר תהלים שנדפס בלי שום הוספות והדגשות.
ולעצם הענין, לפני שרצים לשרוף, כדאי לעיין מהו גדר 'מין' שבשבת קטז ע"א.

Re: ספר תהילים מיסיונרי

פורסם: ג' אוגוסט 06, 2013 6:26 pm
על ידי מחולת המחנים
טעונים שריפה או גניזה, ראה בשדי חמד מערכת סמך אות ז', וראה עוד בשער הציון סי' רפ"ד ס"ק א'.

ונלענ"ד שבכהאי גוונא שלא רק שנדפס ע"י המסיונרים, אלא שנוספו בו גם דברי הסתתם, וכל המדובר בשדי חמד והשעה"צ הוא בתנ"ך שהדפיסו המסיתים בלונדון, והיה סתם תנ"ך בלי שום הוספות, וכפי שכתב הרב דוד יצחקי בקובץ אור ישראל גליון י' עמ' קמ"ח, משא"כ בנידון דידן לכאורה טעון שריפה מפני המינות שבו.
נ.ב. אינני פוסק כלל אך ודאי מחיוב גניזה לא יצא.