מבקש לדעת כתב:בס"ד
לפני כמה שנים שמעתי מהגר"י זילברשטיין שליט"א שהגיע שאלה למרן ראשה הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, באדם שאינו שומר תומ"צ ומוכן לקבל על עצמו דבר אחד או שבת או טהרה, מה לענות לו.
שלח מרן רה"י שליט"א שאלה זו קדם מרן רשכבה"ג הגרי"ש אלישיב זצ"ל, וענה מרן שעדיף טהרת המשפחה משום שיש בזה כפיית היצר.
המשיך וסיפר הרב זילברשטיין, שמסר בשיעור את המעשה הנ"ל, ואחד מהיושבים הנהן בראשו לאות לאו, אמר לו הרב, הרב אלישיב הורה כך! המשיך האיש להנהן לאות: לאו!!! עם קשי עורף! אמר הרב.
עד שאמר האיש: הרי מחלל שבת הוא מומר! וקודם כל שלא יהיה מומר.
ענה לו הרב שכאשר מוכן הוא לשמור אע"פ ששוקל אם לשמור על שבת או טהרת המשפחה, מומר הוא כבר לא.
עד כאן תוכן דברי הגר"י זילברשטיין בכנס לב לאחים.
אבל אנכי הקטן לא זכיתי להבין, הרי סקילה חמורה מכרת, וכמו שביאר המ"ב בהקדמה לחלק ג'. ובזה מה שייך שיקול של כפיית היצר, הרי לאו גדול יותר, וידוע מה שפירשו הראשונים באבות "אי אתה יודע מתן שכרן של מצוות" משום שעונש העבירות התורה גיתה לנו.
מבקש לדעת כתב:אבל אנכי הקטן לא זכיתי להבין, הרי סקילה חמורה מכרת, וכמו שביאר המ"ב בהקדמה לחלק ג'. ובזה מה שייך שיקול של כפיית היצר, הרי לאו גדול יותר, וידוע מה שפירשו הראשונים באבות "אי אתה יודע מתן שכרן של מצוות" משום שעונש העבירות התורה גיתה לנו.
מבקש לדעת כתב:בס"ד
לפני כמה שנים שמעתי מהגר"י זילברשטיין שליט"א שהגיע שאלה למרן ראשה הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, באדם שאינו שומר תומ"צ ומוכן לקבל על עצמו דבר אחד או שבת או טהרה, מה לענות לו.
שלח מרן רה"י שליט"א שאלה זו קדם מרן רשכבה"ג הגרי"ש אלישיב זצ"ל, וענה מרן שעדיף טהרת המשפחה משום שיש בזה כפיית היצר.
המשיך וסיפר הרב זילברשטיין, שמסר בשיעור את המעשה הנ"ל, ואחד מהיושבים הנהן בראשו לאות לאו, אמר לו הרב, הרב אלישיב הורה כך! המשיך האיש להנהן לאות: לאו!!! עם קשי עורף! אמר הרב.
עד שאמר האיש: הרי מחלל שבת הוא מומר! וקודם כל שלא יהיה מומר.
ענה לו הרב שכאשר מוכן הוא לשמור אע"פ ששוקל אם לשמור על שבת או טהרת המשפחה, מומר הוא כבר לא.
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 219 אורחים