עמוד 1 מתוך 1

מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 12:45 am
על ידי מאן מלכי
מעשה שהיה שמילאו מים באמטיה ער"ה שהיה ג' ימים לצורך מים של שבת. ילד אחד נטל ידיו שחרית במים הללו לתוך שארית המים שבאמטיה, יל"ע מה דין שארית המים גבי שימוש בם, דקיי"ל שאין נהנים ממים של נט"י שחרית.

Re: מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 2:26 am
על ידי דב בער
אם יש שישים כנגד המים האלו, לכאו' יש בהם דין ביטול ברוב ומותרים לשימוש, אולם אם יש רק רוב ולא שיישים, אם המים עומדים לשתיה צריך שישים, אבל אם עומדים לנטילת ידים וכדו' ולא לשתיה, לכאו' מתבטל ברוב בלא שישים. אולם דעת הט"ז ביו"ד סי' קט"ז שבמידי דסכנתא אין מועיל ביטול בשישים כלל, ולפי"ז אולי בנד"ד לא מהני ביטול, אבל הסכמת הפוסקים שגם במידי דסכנתא יש ביטול ברוב.

Re: מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 2:35 am
על ידי איש רגיל
דב בער כתב:אם יש שישים כנגד המים האלו, לכאו' יש בהם דין ביטול ברוב ומותרים לשימוש, אולם אם יש רק רוב ולא שיישים, אם המים עומדים לשתיה צריך שישים, אבל אם עומדים לנטילת ידים וכדו' ולא לשתיה, לכאו' מתבטל ברוב בלא שישים. אולם דעת הט"ז ביו"ד סי' קט"ז שבמידי דסכנתא אין מועיל ביטול בשישים כלל, ולפי"ז אולי בנד"ד לא מהני ביטול, אבל הסכמת הפוסקים שגם במידי דסכנתא יש ביטול ברוב.

טומאה יש בהו ולא סכנה.