מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בן חו"ל ביו"ט שני של גלויות בירושלים ברכבת הקלה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
שלח
הודעות: 1536
הצטרף: ד' אפריל 03, 2013 11:16 am

בן חו"ל ביו"ט שני של גלויות בירושלים ברכבת הקלה

הודעהעל ידי שלח » ו' ספטמבר 27, 2013 11:46 am

האם יהיה מותר לו אם משלמים עבורו לנסוע ברכבת הקלה, כי לכאורה זה דומה למעלית שבת, כי הוא לא עושה שום פעולה, ואולי אפשר לצרף שרוב הנהגים ערבים, אבל יש ענין של מראית עין בפרהסיה, האם יהיה לו מותר לנסוע היום ברכבת הקלה?

בין גברא לגברא
הודעות: 180
הצטרף: ש' אוקטובר 27, 2012 6:42 pm

Re: בן חו"ל ביו"ט שני של גלויות בירושלים ברכבת הקלה

הודעהעל ידי בין גברא לגברא » ו' ספטמבר 27, 2013 4:12 pm

איזה מראית עין יש כאן אם הותר לו לנסוע ברכבת. אם משום שיחשבו שהוא שילם בעצמו מהיכא תיתי שיש לחוש לזה, הרי כל אחד אמור להבין שנוסע באופן המותר.
גם צ"ע אם שייך מראית עין כלל, שאינו ניכר שהוא בן חו"ל, ודומה למה שמותר לבן א"י לבשל בחו"ל בלי עירוב תבשילין שאינו ניכר שלא עשה ע"ת. גם אם אנשים מכירים אותו הם אינם יודעים שלא החליט עכשיו שלא לחזור. אא"כ שניכר במה שהוא לבוש בבגי יו"ט, אבל יש הלובשים בגדי יו"ט באיסור חג, וגם יש עוד סיבות שיכול לגרום לבן א"י ללבוש בגדי יו"ט ביום חול.

המדינאי
הודעות: 17
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 1:13 pm

אפשר להוסיף לזה עוד סעיף לקולה: חשמל

הודעהעל ידי המדינאי » א' ספטמבר 29, 2013 11:08 am

למה כולם כל כך בטוחים שחשמל זה בדיוק כמו הדלקת אש. זה כלל וכלל שונה לגמרי. זה משהו חדש שהתחדש, ואלי זה דומה לחמי טבריה או משהו כזה.

גם הפעלת החשמל זה לא באופן ישיר, אלא דרך גרמא.

הבעייה היא שאין לנו עכשיו סנהדרין ובהמון מקרים אנחנו מחמירים סתם ככה, כי כל רב חושש להקל כי מפחד שאינשי דלא מעלי יתקפו אותו עם דמגוגיה זולה.

מה שטוב בזה שאנחנו יכולים לקחת מזה דוגמה ולהיות הרבה יותר זהיר בדברים שבין אדם לחבירו. אם היינו מחמירים בדברים שבין אדם לחבירו ( שגם תשובה שם יותר קשה כי צריך לפייס את חבירו..), כמו שאנו מחמירים בעניין החשמל, המצב שלנו היה זוהר.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 201 אורחים