ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם
פורסם: ג' אוקטובר 08, 2013 11:57 pm
כהנים מצווים לברך את ישראל.
בעת התפילה נקבעה ברכה מיוחדת שהכהנים "נושאים את כפיהם לברך את ישראל"
מעניין מאוד לדעת. אם התורה נתנה כח לכהן לברך, ולא עוד אלא שמצווה לכהן לברך. האם במשך היום כשכהן פוגש את חברו ומברכו, האם יש בו כוח מיוחד לברכה זו. ואם כן. האם הכהן מקיים בזה את מצוות ושמו את שמי וכו'.?
באמת, מסתפקים הפוסקים האם מותר לכהן כשיורד מלברך והישראלים מודים לו על הברכות, האם מותר לו לענות להם "ברוכים תהיו". האם אין הוא עובר על בל תוסיף. יתכן, כך חושבני, ששם מדובר על הברכות שנקבעו בתוך התפילה. אבל במשך היום, שלא בשעת התפילה, אין כאן הענין של בל תוסיף.
זכורני שהיו גדולי ישראל שבכל עת שנפגשו עם כהן היו מבקשים ממנו "ברכת כהן".
אשמח לשמוע על כך פלפולים ודברי חכמה וחן מטובי המוחות כאן בפורום.
ואין לך הלכה למעשה גדולה מזו.
בעת התפילה נקבעה ברכה מיוחדת שהכהנים "נושאים את כפיהם לברך את ישראל"
מעניין מאוד לדעת. אם התורה נתנה כח לכהן לברך, ולא עוד אלא שמצווה לכהן לברך. האם במשך היום כשכהן פוגש את חברו ומברכו, האם יש בו כוח מיוחד לברכה זו. ואם כן. האם הכהן מקיים בזה את מצוות ושמו את שמי וכו'.?
באמת, מסתפקים הפוסקים האם מותר לכהן כשיורד מלברך והישראלים מודים לו על הברכות, האם מותר לו לענות להם "ברוכים תהיו". האם אין הוא עובר על בל תוסיף. יתכן, כך חושבני, ששם מדובר על הברכות שנקבעו בתוך התפילה. אבל במשך היום, שלא בשעת התפילה, אין כאן הענין של בל תוסיף.
זכורני שהיו גדולי ישראל שבכל עת שנפגשו עם כהן היו מבקשים ממנו "ברכת כהן".
אשמח לשמוע על כך פלפולים ודברי חכמה וחן מטובי המוחות כאן בפורום.
ואין לך הלכה למעשה גדולה מזו.