כתב בספר קרניים (ליקוטי שושנים מכתבי רבינו שמשון מאוסטרופולי זצ"ל) וז"ל איתא בציוני וז"ל קליפה אחר נקרא רי"ב ועמה תר"ה חיילות במנין אדר"ת שער וקליפה זו רי"ב ממונה להשכיח ולהעקיר תורתו של ת"ח בשעת חיילותן ושוכח תלמודו והשם הגדול הנקרא כד"ת הכתוב על מצחו של משיח בן דוד מבטל אותו קליפה רי"ב עם חיילותיה תר"ה עכ"ל. ולדעתי זה סוד גדול איתא בגמ' (שבת קמז:) ר"א חלש כד איתפח הוו קרי החדש הזה לכם החרש היה לבם ולדעתי הסוד ולמה דוקא טעה טעות כזה וסודו כי הוא קרא מהד' ר' ומהז' י' ומכ' ב' הרי אותיות רי"ב שטעה לרמז שקליפה הנקראת רי"ב היא גרמה לשכחתו ויש לדעת החרש היה לבם גמט' תר"ה הרי הם ג' תר"ה חיילותיהם מרומזים. ומה שכתב השם כד"ת שכתוב על מצח בן דוד ומבטל אלו הקליפות לדעתי החדש הזה לכם כד"ת לרמז שאם ביושר תכתוב ולא בטעות מבטל הקליפות הזכרים ויש לדעת כד"ת גמט' משיח בן דוד ואנו מתפללים עשה למען דת"ך והענין פלא והוא יכפר בעדי עכ"ל (מצויין ע"י רע"א בגליון הש"ס שבת קמז:). ומצאתי שהחיד"א (פני דוד פ' בא אות ז') כתב דמה"ט קורין למוסמך רב"י שזהו כדי לבטל כח קליפת רי"ב שגורם לשכחת תלמודו. ועוד כתב הרה"ג מרדכי יפה-שלזינגר זצ"ל בספר בגדי מרדכי (סוף חג החנוכה) דמה"ט מצינו בנוסח על הניסים שבחנוכה שהקב"ה "רבת את ריבם" דמטרת היוונים היה "להשכיחם תורתך" וזהו ע"י קלפית השכחה ונמצא שהקב"ה היה מריב עם קליפה זו שנקראת רי"ב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 689 אורחים